Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2023
zoeken in:
0
geplaatst: 21 november 2023, 20:18 uur
Ch'ahom: uiterst fijne poging om in een goeie 9 minuten ongeveer elke uithoek van het metalen universum te exploreren. Stuitert op chaotische wijze werkelijk alle kanten op, maar weet desondanks te boeien.
7,5
The Color of Rain: Valt op middels heerlijk baswerk, leuke afwisseling in vocalen en typische, snijdende black metalriffs die bij momenten als striemende regen op je neerdalen. Absoluut de moeite waard om het gehele album 'ns een kans te geven, denk ik!
7,5
7,5
The Color of Rain: Valt op middels heerlijk baswerk, leuke afwisseling in vocalen en typische, snijdende black metalriffs die bij momenten als striemende regen op je neerdalen. Absoluut de moeite waard om het gehele album 'ns een kans te geven, denk ik!
7,5
1
geplaatst: 21 november 2023, 20:20 uur
Pfff, dit is zwaar mijn ding. Volledige album gaat per direct op de luisterlijst!
8,5
8,5
0
geplaatst: 23 november 2023, 12:21 uur
Ter info: ik heb een album in de toevoegingen pipeline en wil graag een track hier nomineren zodra deze is geaccepteerd door de mods (aslan ?
). Ik hoop later vandaag, dus ik hoop op jullie geduld... 
). Ik hoop later vandaag, dus ik hoop op jullie geduld... 
2
geplaatst: 23 november 2023, 17:35 uur
02-11: Faidra - Parousia Delayed (AOVV / 5 / 7,06)
05-11: Angra - Ride into the Storm (Jelle78 / 5 / 6,56)
07-11: Three Eyes of the Void - Descent (ProGNerD / 8 / 7,49)
10-11: Morne - Memories Like Stone (Dieter / 9 / 7,7 )
12-11: Psychonaut - Violate Consensus Reality - Acoustic Version (ProGNerD / 7 / 7,43)
14-11: Tomb Mold - Will of Whispers (Johnny Marr / 8 / 7,85)
16-11: Madder Mortem - Towers (EvilDrSmith / 8 / 7,15)
18-11: Ch'ahom - Path to Ixtab (ABDrums / 5 / 7,30)
20-11: The Color of Rain - Darkness Cloaks the Cradle (The_CrY / 8 / 7,63)
23-11: Krystl-Ah - Mephoriam (ProGNerD / / )
Wilde eigenlijk een nummer van een release van vorige week nomineren, totdat ik deze nog op m'n achterstallige luisterlijst zag staan en ik jullie deze na mijn aangename persoonlijke kennismaking toch niet wilde onthouden. (met het risico op lovers / haters vanwege het avant-garde gehalte wellicht...
)
(en bedankt aslan voor de snelle actie; het blijft tussen ons welke ik oorspronkelijk had willen nomineren, wat ik misschien alsnog wel doe over een paar dagen
)
12-11: Psychonaut - Violate Consensus Reality - Acoustic Version (ProGNerD / 7 / 7,43)
18-11: Ch'ahom - Path to Ixtab (ABDrums / 5 / 7,30)
20-11: The Color of Rain - Darkness Cloaks the Cradle (The_CrY / 8 / 7,63)
23-11: Krystl-Ah - Mephoriam (ProGNerD / / )
Wilde eigenlijk een nummer van een release van vorige week nomineren, totdat ik deze nog op m'n achterstallige luisterlijst zag staan en ik jullie deze na mijn aangename persoonlijke kennismaking toch niet wilde onthouden. (met het risico op lovers / haters vanwege het avant-garde gehalte wellicht...
)(en bedankt aslan voor de snelle actie; het blijft tussen ons welke ik oorspronkelijk had willen nomineren, wat ik misschien alsnog wel doe over een paar dagen
)
0
geplaatst: 23 november 2023, 17:44 uur
Zestien minuten?! Heel benieuwd waar je mee op de proppen komt... Ligt het in mijn straatje? 

1
geplaatst: 23 november 2023, 17:51 uur
ABDrums schreef:
Zestien minuten?! Heel benieuwd waar je mee op de proppen komt... Ligt het in mijn straatje?
Daar ben ik dus heel benieuwd naar; voor mij was dit iets totaal onverwachts...
0
geplaatst: 23 november 2023, 18:15 uur
ProGNerD schreef:
(quote)
Over welk nummer gaat het hier nu, de opener of de afsluiter van het album?
0
geplaatst: 23 november 2023, 18:38 uur
Johnny Marr schreef:
(quote)
De afsluiter, zie Youtube link; gecorrigeerd in de nominatielijst...
1
geplaatst: 23 november 2023, 18:45 uur
The Color of Rain - 7,6
Mephorash - 7,8
Twee goede nummers!
Mephorash - 7,8
Twee goede nummers!
2
geplaatst: 23 november 2023, 23:32 uur
Pas één keer geluisterd, maar ik weet nu al: ik zit in de lovershoek. Misschien zelfs wel in de relatiehoek.
Het eventuele ja-woord volgt na meerdere luisterbeurten.
1
geplaatst: 24 november 2023, 06:58 uur
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat jij het goed zou trekken EvilDrSmith, ik hoop dat je genoeg tijd hebt om het goed tot je door te laten dringen... 

0
geplaatst: 24 november 2023, 18:37 uur
Na een minuut of vijf was ik inmiddels in slaap gesukkeld. Daar werd ik na zes minuten bruut uit wakker geschreeuwd. Maar wat er vervolgen gebeurde was helaas niet de moeite waard om voor wakker te blijven. Ik ga hier verder dan ook niet op stemmen.
Ik heb geen zin meer om naar muziek te luisteren waarvan ik na 10 seconden al weet dat ik het toch niks ga vinden. Er zijn veel betere kanalen voor mij om nieuwe ontdekkingen weg te halen. Want 2023 was een fantastisch jaar voor metal. Alleen blijkt dat voor mij niet uit dit topic. De paar albums die hier zijn gepost en in mijn eindlijst zullen terugkeren heb ik zelf geplaatst of had ik via een andere weg al ontdekt.
Als ik toevallig een keer zie dat iemand een power metal nummer heeft gepost zal ik zeker niet nalaten daar een hoog cijfer aan te geven. Maar verder verwacht ik niet dat ik hier nog vaak te vinden zal zijn.
Ik heb geen zin meer om naar muziek te luisteren waarvan ik na 10 seconden al weet dat ik het toch niks ga vinden. Er zijn veel betere kanalen voor mij om nieuwe ontdekkingen weg te halen. Want 2023 was een fantastisch jaar voor metal. Alleen blijkt dat voor mij niet uit dit topic. De paar albums die hier zijn gepost en in mijn eindlijst zullen terugkeren heb ik zelf geplaatst of had ik via een andere weg al ontdekt.
Als ik toevallig een keer zie dat iemand een power metal nummer heeft gepost zal ik zeker niet nalaten daar een hoog cijfer aan te geven. Maar verder verwacht ik niet dat ik hier nog vaak te vinden zal zijn.
0
geplaatst: 25 november 2023, 01:18 uur
Jammer, Jelle78,maar ik snap waar je vandaan komt. Power metal heeft helaas weinig fans op deze site en de liefhebbers die er zijn blijven daardoor ook niet lang hangen. Zelf vind ik dat ook weleens jammer. Ik kan wel een paar goede facebook-groepen aanbevelen, mocht je op zoek zijn naar een online plek om nieuwe power metal te ontdekken. Hier is het inderdaad vooral een bepaald soort metal wat domineert, en daar moet je van houden. Geen plek waar ik de (overigens zeer goede) nieuwe singles van Sonata Arctica of Metalite zou willen droppen, zogezegd 
Moet zelf nog luisteren naar het nieuwste nummer.

Moet zelf nog luisteren naar het nieuwste nummer.
1
geplaatst: 25 november 2023, 13:01 uur
Idd jammer Jelle78. Ik snap dat je je schaarse (luister)tijd dan liever elders besteedt. Ik herken bij mezelf de moeite / (keuze)stress om bij te blijven en vooral niets te willen missen in je eigen straatje. Die straat wordt in mijn geval steeds breder en tussen al die bronnen die ik dagelijks check (en daar komen nog steeds nieuwe bij, zoals recent dit forumtopic
) is het soms lastig de tijd te verdelen.
Persoonlijk vind ik dit topic juist leuk om onverwachte nieuwe dingen te ontdekken die ik wellicht in m'n eigen zoektochten niet tegenkom. Soms moet je daarbij "over je eigen schaduw heen stappen" (waar kennen we dat toch van...
) en er blind en objectief ingaan. Soms leidt dat tot teleurstellingen, maar die heb ik graag over voor die paar keer dat je juist iets nieuws ontdekt dat precies je ding is.
Succes in de power metal verder ! (niet helemaal mijn ding, tenzij het wat minder over the top en wat meer progressief van aard is, dus wie weet kruisen onze paden nog wel 's
)
) is het soms lastig de tijd te verdelen.Persoonlijk vind ik dit topic juist leuk om onverwachte nieuwe dingen te ontdekken die ik wellicht in m'n eigen zoektochten niet tegenkom. Soms moet je daarbij "over je eigen schaduw heen stappen" (waar kennen we dat toch van...
) en er blind en objectief ingaan. Soms leidt dat tot teleurstellingen, maar die heb ik graag over voor die paar keer dat je juist iets nieuws ontdekt dat precies je ding is.Succes in de power metal verder ! (niet helemaal mijn ding, tenzij het wat minder over the top en wat meer progressief van aard is, dus wie weet kruisen onze paden nog wel 's
)
1
geplaatst: 25 november 2023, 13:39 uur
Indrukwekkend nummer, wel erg lang natuurlijk maar dat hoeft niet zo erg te zijn als men erin slaagt je in de ban te houden. Mephorash neemt zijn tijd om in te leiden en op te bouwen, de kerkklokken zijn een zeer geslaagde toevoeging en zorgen voor een luguber element, wat mij betreft. Tweede deel, dat meer black metal georiënteerd is, doet me vreemd genoeg net wat minder maar toch meer dan interessant genoeg om het hele album eens te beluisteren!
7,5
7,5
0
geplaatst: 25 november 2023, 19:29 uur
Bijna vergeten op m'n eigen nominatie te stemmen; bij deze:
8
En ik wil niet teveel spammen, maar als niemand anders wat post, heb ik de volgende 2 nieuwe nominaties op de rol staan:
1: Aeternus - Carving the Pristine Anomie
2: Valdrin - Throne Of The Lunar Soul (toevoeging hier op MuMe in behandeling)
Dus zeg het maar...
8
En ik wil niet teveel spammen, maar als niemand anders wat post, heb ik de volgende 2 nieuwe nominaties op de rol staan:
1: Aeternus - Carving the Pristine Anomie
2: Valdrin - Throne Of The Lunar Soul (toevoeging hier op MuMe in behandeling)
Dus zeg het maar...

0
geplaatst: 25 november 2023, 21:22 uur
Dan plaats ik er eerst nog eentje! 
18-11: Ch'ahom - Path to Ixtab (ABDrums / 7 / 7,29)
20-11: The Color of Rain - Darkness Cloaks the Cradle (The_CrY / 9 / 7,62)
23-11: Mephorash - Mephoriam (ProGNerD / 4 / 7,76 )
25-11: Ihsahn - Pilgrimage to Oblivion (AOVV / / )
Voorbode van Ihsahn's nieuwste plaat, februari 2024. En stemmen op Mephorash mag uiteraard ook nog steeds..

18-11: Ch'ahom - Path to Ixtab (ABDrums / 7 / 7,29)
20-11: The Color of Rain - Darkness Cloaks the Cradle (The_CrY / 9 / 7,62)
23-11: Mephorash - Mephoriam (ProGNerD / 4 / 7,76 )
25-11: Ihsahn - Pilgrimage to Oblivion (AOVV / / )
Voorbode van Ihsahn's nieuwste plaat, februari 2024. En stemmen op Mephorash mag uiteraard ook nog steeds..

2
geplaatst: 26 november 2023, 18:16 uur
EvilDrSmith schreef:
Pas één keer geluisterd, maar ik weet nu al: ik zit in de lovershoek. Misschien zelfs wel in de relatiehoek.
Mijn liefde op het eerste gezicht is uitgegroeid tot een houden van. Pas één keer geluisterd, maar ik weet nu al: ik zit in de lovershoek. Misschien zelfs wel in de relatiehoek.
Onvoorwaardelijk en tot de dood ons scheidt.
Lieve Mephorash, wil je met me trouwen?
10
25-11: Ihsahn - Pilgrimage to Oblivion: dan mag Ihsahn wel mijn buitenvrouw zijn, want sodeju, ik heb Ihsahn wel eens minder indrukwekkend gehoord. Evenzogoed, wat heb je aan een buitenvrouw als je eigen Mephorash al perfect is?
8,2
0
geplaatst: 26 november 2023, 19:01 uur
* denotes required fields.