MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2023

zoeken in:
Jelle78 schreef:
Ik had een tempoversnelling ergens halverwege het nummer wel fijn gevonden, maar in de context van het hele album (waar ongetwijfeld snellere nummers opstaan) past het wellicht prima.
Exact goed ingeschat, en derhalve de (belangrijkste) reden dat ik juist voor dit nummer koos, wetende dat hier niet iedereen wild is van galopperende paardenmetal en ballenknellerfalsetto's.

Ik kan hier ondanks de typische jaren 80 flauwekulmetalteksten ook prima naar luisteren, een soort Griekse Rhapsody anno 2023 met prachtig gitaar- en drumwerk, al krijg ik er nu ook weer niet het kippenvel van als in de hoogtijdagen van een band als Blind Guardian, laat staan een 'Walls Of Jericho' of 'Keeper... part I'. Juist die uitgebleven versnelling had mijns inziens ook wel gemogen. Maar daar is het volgende nummer op het album voor bedoeld (al zijn de paarden daar ook nog niet eens in gestrekte draf).
7,3

odi
7

03-05: Austere - A Ravenous Oblivion (Dieter / 8 / 7,87)
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 9 / 7,70 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / 9 / 7,49)
14-05: Moonreich - Of Swine and Ecstasy (ABDrums / 6 / 6,75)
17-05: Yakuza - Psychic Malaise (EvilDrSmith / 9 / 7,15)
22-05: Blackbraid - Moss Covered Bones on the Altar of the Moon (AOVV / 9 / 8,10 )
25-05: Nattehimmel - Astrologer (Dieter / 7 / 6,72)
28-05: Sacred Outcry - The Sweet Wine Of Betrayal (The Perennial Sin) (EvilDrSmith / 7 / 7,09)
01-06: Dieth - To Hell And Back (Dieter)

Sacred Outcry - 3, stem is vreselijk
DIETH - 6, gewoon lekker

Dieter, voeg je m'n cijfer nog even bij het gemiddelde als je tijd hebt? Thanks!

Nieuwe maand! Ik haak weer aan

Sacred Outcry: 8 (als ik er te laat mee ben, ook prima)... heerlijk, zo'n ballenknellerfalsetto
Dieth - To Hell And Back: 7,5 ~vermakelijk. Dieth... wat een raar woord

Zouden ze op dieet zijn en/of zijn ze dyslectisch?
Het is allemaal wel héél erg oerdegelijk.
Met verve en overtuiging uitgevoerd, dat ook.
Typische driesterrenmetal.

6

Dieth, vreemde naam inderdaad. Maar goed, Dave Ellefson komt uit een band waar ze ook niet wisten hoe je death spelt... Misschien een knipoog?

Hoe dan ook, muzikaal is dit heel erg standaard. Slecht is het niet, maar ik voel ook geen enkele behoefte dit nogmaals te willen luisteren.

6

Johnny Marr schreef:
voeg je m'n cijfer nog even bij het gemiddelde als je tijd hebt? Thanks!

Lees het nu pas. Aanpassen lukt niet meer. De volgende user die iets plaatst dan maar.

6,8

Tijd voor een nieuwe!

07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 9 / 7,70)
22-05: Blackbraid - Moss Covered Bones on the Altar of the Moon (AOVV / 9 / 8,10)
28-05: Sacred Outcry - The Sweet Wine Of Betrayal (The Perennial Sin) (EvilDrSmith / 9 / 6,73)
01-06: Dieth - To Hell And Back (Dieter / 7 / 6,47)
04-06: Kostnatění - Řemen (AOVV / / )

8

Heb je m'n cijfer bij het gemiddelde van Sacred Outcry geteld, AOVV?

Dieth: 6,5

Kostnatění: 7

Kostnatění: 6,5 (het heeft iets 'aboriginals'...)

Kan hier niet zo veel mee: 5

22-05: Blackbraid - Moss Covered Bones on the Altar of the Moon (AOVV / 9 / 8,10)
28-05: Sacred Outcry - The Sweet Wine Of Betrayal (The Perennial Sin) (EvilDrSmith / 9 / 6,73)
01-06: Dieth - To Hell And Back (Dieter / 8 / 6,47)
04-06: Kostnatění - Řemen (AOVV / 5 / 6,58)
06-06: The Ocean - Unconformities (ABDrums / / )

Lekker hoor: 8

Oh, nu alweer een nieuwe? Ik raakte langzaamaan gewend aan de wat trage aanvullingen, dus misschien ook maar goed om zelfs ruim binnen de 48 uur weer met iets nieuws op de proppen te komen: anders word ik alleen maar lui en laks.

Kostnatění: ik ga helemaal niet mee met de gematigde, wat minzame reacties van de anderen. Heerlijk naargeestig, dissonant sfeertje, maar wel met een open, charmant DIY-"cult"geluid. Iets dat me vaak toch een tikje tegenstaat bij veel dissonant klinkende (death)metalbands: het geluid is allemaal zo gruwelijk volgepropt. Dit is dan ook meer (blackened)thrash, dan death. Het doet me wat denken aan Master's Hammer en terwijl ik dat denk, realiseer ik me dat die bandnaam... oja, natuurlijk: die band is vast ook Tsjechisch.
[checkerdecheck]
Oh, uit de USA? Dat verwacht je dan weer niet.
Na twee keer luisteren zet ik in op een dikke 8,5. Met eerder kans op verhoging dan op verlaging.

Nog even uitgezocht waar die Oriëntaalse sound van die band vandaan komt. Het blijken geen Polynesische of Australische, maar Anatolische invloeden te zijn, Spul. Maar geeft zeker meerwaarde!

EDIT: er wordt wel in het Tsjechisch gezongen, dus mijn geografische gok was toch niet helemaal onzin. Op de vorig jaar verschenen EP speelt de (eenmans)band trouwens "songs originally adapted from traditional Turkish songs of the same respective names by unspecified authors."
Kortom: een USA onemanband speelt thrashy blackmetal van Turkse traditionals en zingt op het volgende album in het Tsjechisch. Je moet het allemaal maar verzinnen!
Goede band voor het wereldreisspelletje van marsupilami

---------------------

The Ocean: vrouwenzang? Huh? Ik ken hun latere werk zeker niet uit mijn hoofd, maar deze zoete vrouwenzang zag/hoorde ik even niet aankomen. Wel overtuigend gezongen, bedwelmend. Aha, zij is Karin Park lees ik nu. Een van de vele artiesten op Roadburn die ik heb (moeten) laten schieten. Fraaie drumgroove ook. Net op het moment dat ik denk dat The Ocean zich opnieuw wil uitvinden met een andere, veel ingetogenere sound, word ik halverwege het nummer geloochenstraft. Gaaf gedaan zeg!

Hupsakee, ook een welverdiende 8,5

Dit benne twee verdomd gave klappers achter elkaar. Thnx.

Ik vind dit echt een steengoede song. Zoveel diepte, emotie, details, lagen, etc.. Ik raak niet uitgeluisterd op dit album. Derhalve:

9,2

Ook ik ben veel positiever over Kostnatění dan de meesten hier: geweldig naargeestig en ook wel mystiek sfeertje (ik moet soms wat aan Melechesh denken bijvoorbeeld), en de zang is lekker raspend en ratelend, wat je hier misschien niet meteen zou verwachten, maar wat (voor mij) des te beter werkt. Bijzonder gaaf dit!

8,5

Stevige kost van The Ocean, de zang van Karin Park is echt een meerwaarde in het eerste deel. Het hardere, wat chaotischere tweede deel vormt een knap tegenwicht waardoor de boel prima in balans blijft.

8

01-06: Dieth - To Hell And Back (Dieter / 8 / 6,47)
04-06: Kostnatění - Řemen (AOVV / 5 / 6,58)
06-06: The Ocean - Unconformities (ABDrums / 5 / 8,24)
08-06: Mork - Forført Av Kulden (Johnny Marr / / )

Dit is een hele fijne!

8

Dat vind ik ook!

8,5

Fijne pot black metal inderdaad!

7,8

Gast
geplaatst: vandaag om 04:25 uur

geplaatst: vandaag om 04:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.