MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2023

zoeken in:
Na het toch wel erg goede Firepower ben ik zeer benieuwd naar de nieuwe plaat die pas ergens in 2024 verschijnt. Dit voorproefje klinkt bekend, maar toch fris en gedreven. Erg lekker.
Toch wel even een trapje hoger dan KK's Priest.

8,5

Heerlijk 8

Prima nummer inderdaad.

7,5

Ik stem morgen.

Ik ben toch wat gematigder qua enthousiasme.
ik vind het allemaal wel "vet" klinken en stevig enzo, maar ook nogal leeg. Met een refrein dat geen refrein te noemen is en verder ook weinig/geen hooks. Robs stem hebben ze wel overtuigend laten klinken (hoeveel werk hebben ze daaraan gehad?) en het intro is ook best lekker, maar ik hoor verder vooral veel wol, weinig vlees.
Maar een 7 vind ik het toch wel waard.

Frisse , energieke song van Judas Priest.

7

Johnny Marr schreef:
Ik stem morgen.

Dit was een leugen.

EvilDrSmith schreef:
Robs stem hebben ze wel overtuigend laten klinken (hoeveel werk hebben ze daaraan gehad?) en het intro is ook best lekker, maar ik hoor verder vooral veel wol, weinig vlees.

Rob is nog steeds zeer goed bij stem hoor, getuige hun weergaloze optreden vorig jaar op de Lokerse feesten.

1-10: Saturnus - The Calling (Jelle78 / 7 / 6,5)
3-10: Chaver - Wanderer (ABDrums / 8 / 7,06)
7-10: Tesseract - War of Being (The_CrY / 7 / 6.14)
11-10: Heretoir - Glacierheart - Nightsphere Part II (Dieter / 6 / 7.87)
13-10: Judas Priest - Panic Attack (EvilDrSmith / 5 / 7,6)
16-10: Lord Dying - I AM NOTHING I AM EVERYTHING (Johnny Marr / /)

Heretoir - 8,7
Judas Priest - 7,3
Lord Dying - 7,9

Prudas Jiest: 7
Lord Dying: 7,8

Lekker. 7,5

7-10: Tesseract - War of Being (The_CrY / 7 / 6,14)
11-10: Heretoir - Glacierheart - Nightsphere Part II (Dieter / 7 / 7,99)
13-10: Judas Priest - Panic Attack (EvilDrSmith / 7 / 7,47)
16-10: Lord Dying - I AM NOTHING I AM EVERYTHING (Johnny Marr / 6 / 7,45)
18-10: Taubrą - Congregation of the Unholy (AOVV / / )

Zoveelste fraaie Debemur Morti-ontdekking.

Fijne bak herrie! 8

Lord Dying - I AM NOTHING I AM EVERYTHING
Taubrą - Congregation of the Unholy
Allebei erg lekker en een 7,8

Mwah, wel lekker maar ook generiek.

7,2

8,5

7-10: Tesseract - War of Being (The_CrY / 7 / 6,14)
11-10: Heretoir - Glacierheart - Nightsphere Part II (Dieter / 7 / 7,99)
13-10: Judas Priest - Panic Attack (EvilDrSmith / 7 / 7,47)
16-10: Lord Dying - I AM NOTHING I AM EVERYTHING (Johnny Marr / 7 / 7,5)
18-10: Taubrą - Congregation of the Unholy (AOVV / 6 / 7,63)
21-10: Myrkur - Valkyriernes Sang (EvilDrSmith / / )

Niet echt een onbekende dame, maar al een tijdje heel benieuwd naar het nieuwe album 'Spine', dat gisteren is uitgekomen. Bevat weer veel metal, i.t.t. de vorige release(s).

EDIT: ja, er stond heel eventjes een andere band (Bare Teeth), maar ik vind dit toch een interessantere release.

Die zang trek ik zeer slecht.
Jammer, want muzikaal klinkt het prima zo op het eerste gehoor.

5

Even een inhaalslag.

Lord Dying: zo’n typisch ene oor in, andere oor weer uit nummer. Slecht is het niet, maar het doet me simpelweg heel weinig.
6

Taubrą: zie hierboven, maar hier hoor ik toch net iets meer dingen die me aanspreken.
6,5

Myrkur: De zang trek ik dus zeer goed. Sterker nog, de zang vind ik het sterke punt van dit nummer. De muziek lijkt niet helemaal goed bij de zang te passen, maar dat maakt het wel intrigerend. Deze band gaat op mijn te luisteren lijst.
8

Vind de zang er ook zeer goed bij passen. Eens wat anders dan het onverstaanbare black metal gekef wat je hier normaliter bij krijgt (niet dat daar iets mis mee is)

8

Heel bijzonder. Ik had niet gedacht dit zo leuk te vinden als ik uiteindelijk deed. Ontzettend goed vind ik het niet, maar wel intrigerend en uiteindelijk best prima.

Ook van mijn kant een 7.

Ik vond haar metalloze folkplaten sterker dan haar eerste ook niet misselijke werk, maar toch vind ik het zeker niet vervelend dat ze nu weer her en der wat decibellen in haar muziek heeft gestopt. En een geweldige zangeres: heb de negatieve ophef in bepaalde (puriteinse blackmetal)kringen over haar nooit zo begrepen. Of misschien juist ook wel: ze blijft niet hangen in hetzelfde en steekt haar nek (en keel) uit.

Een nummer als 'My Blood Is Gold' is prachtig, maar wegens gebrek aan metal niet gekozen. Eigenlijk had ik het fabuleuze titelnummer hier moeten plaatsen: dat doet me denken aan Miranda Sex Garden meets Mediæval Bæbes meets Chelsea Wolfe met sporadische blackened metalgitaren. Die zou van mij een 9,5 krijgen. Maar ook dit etherisch folky nummer met vikingmetalvibes vind ik erg fraai en kruipt na elke luisterbeurt meer onder de huid. Heerlijk hoe ze diverse genres met elkaar verweefd tot een organisch geheel.
De lp inmiddels besteld.

8,5

Lekker gap!

8,5

odi
5,5

Gast
geplaatst: vandaag om 23:29 uur

geplaatst: vandaag om 23:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.