MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:
Gert1980 schreef:
Dit lag meer aan de vocal coach die Madonna destijds op Evita moest voorbereiden, wat weer een voorwaarde was van Loydd Webber, die haar alleen de rol van Eva Peron wilde geven wanneer ze zanglessen zou nemen.
Dat heeft zijn vruchten afgeworpen, want je hoort het dus meteen! Thnx.

Human Nature een 6.8

You'll See een 6.7

Jemig wat een hoge cijfers

6,0

Verdomd, de schrijver ook van After the Love has Gone. Dat hoor je wel.

You'll See: 8,5

Heel mooi gezongen door Madonna.

7.25

Bedtime Story 5
Human Nature 6,2
You'll See 6,3

Het houdt niet over ..

Human Nature

6

De beats redden de song die er nauwelijks is.

You'll See

7

Goed gezongen inderdaad maar geen groot nummer.

Kijk wat ik toevallig vond.

Goed gezongen inderdaad

6

Human nature 7,8

You'll see 4,3 (nooit wat aan gevonden)

You’ll See - 7

7,2

Human Nature: 7.5
You'll See: 7.5

Onhippe Foster? De beste man had gewoon 4 tracks van The Bodyguard soundtrack geproduceerd (waaronder I Will Always Love You en I Have Nothing) en produceerde in 1995 ook nog eens Earth Song van MJ dus die was hotter dan hot hoor op dat moment!

You'll See komt binnen op 18, Bedtime Story is een plaatsje gezakt door enkele late stemmen.

11. Dress You Up (26 stemmen 7,778846154 )
12. Like A Virgin (26 stemmen 7,653846154 )
13. Bedtime Story (28 stemmen 7,528571429 )
14. Secret (26 stemmen 7,480769231 )
15. Express Yourself (26 stemmen 7,469230769 )
16. Lucky Star (25 stemmen 7,446 )
17. Oh Father (26 stemmen 7,425 )
18. You'll See (23 stemmen 7,330434783 )
19. Cherish (26 stemmen 7,328846154 )
20. Take A Bow (27 stemmen 7,318518519 )

21. Crazy For You (25 stemmen 7,298 )

#45: One More Chance (1996, Something To Remember)

Op Something To Remember staan twee samenwerkingen met David Foster. You’ll See was de eerste, vervolgsingle One More Chance de tweede (een heruitgave van Oh Father in sommige Europese landen niet meegerekend).

De tekst van One More Chance is volledig van haar hand, en is volgens Madge herself gebaseerd op een oude liefdesrelatie van haar. Alleen was zij toen degene die de laatste kans gaf, iets wat ze in het nummer omgedraaid heeft. Tja, een beetje op-de-eigen-borst-geklop hoort er wel eens bij bij Madonna

Omdat Madonna ten tijde van de singlerelease druk was met de opnames van Evita, werd de single amper gepromoot en daarom ook amper een hit. Vinden wij dat geheel terecht, of juist niet?

(PS: na One More Chance werd Love Don’t Live Here Anymore van Like A Virgin in een licht geremixte vorm uitgebracht als derde single van Something To Remember. Ik ben geneigd dit soort uitgaven hier over te slaan, omdat Madonna sinds 2020 ook vaak weinig toevoegende remixen als single uitbrengt en ik van plan ben met die nummers hetzelfde te doen. Zo kunnen we meteen door naar het Evita-era. Tenzij jullie vinden dat remixen van al eerder uitgegeven Madonna-songs hier ook moeten worden opgenomen? Voor mij hoeft het zeker niet, voelen voor mij niet echt aan als volwaardige singles eerlijk gezegd. Maar doe gerust jullie zegje als jullie het niet met me eensch zijn.)

5,5

Haar minste single in tijden, vind ik persoonlijk. Doet me bitter weinig.

De recente remixen van Madonna zijn nieuwe versies van bekende singles. Die kun je inderdaad niet meerekenen als dat zo uitkomt. Maar Love Don't Live Here Anymore was voorheen enkel een albumtrack en werd opnieuw ingezongen (volgens mij), voorzien van een nieuwe video én bereikte voor het eerst pas de hitlijsten. Dus die zou ik gewoon als volwaardige single meerekenen. Werd ook als dusdanig behandeld itt de nieuwe remixen.

Een beetje dezelfde trend die je de laatste jaren door TikTok ziet; een wat ouder nummer dat later pas een hit wordt.

Ben het met catdog eens dat hij wel moet worden geplaatst, dat het nummer opnieuw werd ingezongen werd hier en daar beweerd in recensies maar dit is niet het geval.

Anyway, Deze OMC is zeer matig, beetje jankerig... 4,5

catdog schreef:
Onhippe Foster? De beste man had gewoon 4 tracks van The Bodyguard soundtrack geproduceerd (waaronder I Will Always Love You en I Have Nothing) en produceerde in 1995 ook nog eens Earth Song van MJ dus die was hotter dan hot hoor op dat moment!
Brrrr.... The Bodyguard? Yikes, daar had deze drammerige drol van een draak van Madonna ook mooi bijgepast. Geef mij dan maar Fosters hiploze werk met John Parr.
(Al lees ik nu waar die man zoal verantwoordelijk voor is: nee, definitely not my kind of man.)

4

Suf 5,0

Omdat "Something To Remember" in mijn CD kast staat ken ik dit nummer wel, maar het is een van de mindere broeders van dat verzamelalbum.
Beetje lijzig gezongen ook. Geen blijvertje.

Cijfer 5,7

catdog heeft me overtuigd: Love Don't Live Here Anymore zal ook nog langskomen alhier!

Dacht dat ik deze nog niet kende, maar dat refrein komt me wel heel bekend voor. Ook wel eens leuk; Madge op de akoestische gitaar. Maar echt heel bijzonder is het niet.

6.0

4,0

Gast
geplaatst: vandaag om 21:06 uur

geplaatst: vandaag om 21:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.