Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 17 maart 2023, 14:01 uur
Ze zingt hier alsof ze Barbra Streisand is, inclusief hinderlijke vibrato. Het lied zou sowieso ook op het lijf van Barbra geschreven kunnen zijn.
Ik duik nog liever in een emmer met snot.
3
3
1
geplaatst: 17 maart 2023, 15:07 uur
Ik las even vibrator 
Maar je zou haast terugverlangen naar de Sex-fase

Maar je zou haast terugverlangen naar de Sex-fase
2
geplaatst: 17 maart 2023, 17:05 uur
1
geplaatst: 17 maart 2023, 17:20 uur
Heb nauwelijks iets met musicals, de liedjes zijn vaak niet om aan te horen of ze zijn inwisselbaar.
Ik snap ook niets van de Nederlandse hang naar weer een nieuwe musical. Maakt niet uit over wie of welk onderwerp, het klinkt allemaal hetzelfde. Als het dan toch moet voor mij liever de wat vrolijke musicals, en dat is Evita dus niet. Heb in een grijs verleden in London de musical in het theater gezien en dat was echt een pijnlijke vergissing. Dit nummer past in de musicaltraditie en zal in menig huiskamer traantjes doen wegpinken. Ik heb zelf net Holiday maar even gedraaid, celebrate.
Cijfer een (milde) 5,5 omdat Feyenoord door is in Europa
Ik snap ook niets van de Nederlandse hang naar weer een nieuwe musical. Maakt niet uit over wie of welk onderwerp, het klinkt allemaal hetzelfde. Als het dan toch moet voor mij liever de wat vrolijke musicals, en dat is Evita dus niet. Heb in een grijs verleden in London de musical in het theater gezien en dat was echt een pijnlijke vergissing. Dit nummer past in de musicaltraditie en zal in menig huiskamer traantjes doen wegpinken. Ik heb zelf net Holiday maar even gedraaid, celebrate.
4
geplaatst: 17 maart 2023, 17:26 uur
Yield schreef:
En na zondag maak je er een 8,5 van!

0
geplaatst: 17 maart 2023, 17:30 uur
Mooie tekst, mooie muziek en ontzettend mooi gezongen door tante Madonna.
7
7
1
geplaatst: 17 maart 2023, 20:02 uur
EvilDrSmith schreef:
Ze zingt hier alsof ze Barbra Streisand is, inclusief hinderlijke vibrato. Het lied zou sowieso ook op het lijf van Barbra geschreven kunnen zijn.
3
3
Dit was, op die emmer snot na, mijn gedachte.
4,8
0
geplaatst: 17 maart 2023, 20:19 uur
One More Chance - 4
Love Don’t Live Here Antymore - 6
You Must Love Me - 4
Pff…je zou haast willen stoppen met dit forumpje, maar gelukkig komen haar betere songs er nu snel aan.
Love Don’t Live Here Antymore - 6
You Must Love Me - 4
Pff…je zou haast willen stoppen met dit forumpje, maar gelukkig komen haar betere songs er nu snel aan.
0
geplaatst: 18 maart 2023, 10:33 uur
Wat een lage score... en dat terwijl de Evita soundtrack Madonna destijds toch weer in het vizier bracht en weer echt positieve recensies opleverde.
Hou mijn hart nu al vast voor de cijfers van de volgende single.
Hou mijn hart nu al vast voor de cijfers van de volgende single.

0
geplaatst: 18 maart 2023, 11:37 uur
Love Don't Live Here Anymore
4
Niet alles wat traag is, is chill. Madonna voegt niets toe aan het origineel. Ze degradeert het zelfs voor mij.
You Must Love Me
5
Van seksbom over stoeipoes naar musical diva.
Madonna tript en hopt van het ene imago naar het andere.
Ik vind haar in die laatste incarnatie niet geloofwaardig.
Opvallend ook: de behoorlijke lange reeks van meer ingetogen singles medio jaren '90.
4
Niet alles wat traag is, is chill. Madonna voegt niets toe aan het origineel. Ze degradeert het zelfs voor mij.
You Must Love Me
5
Van seksbom over stoeipoes naar musical diva.
Madonna tript en hopt van het ene imago naar het andere.
Ik vind haar in die laatste incarnatie niet geloofwaardig.
Opvallend ook: de behoorlijke lange reeks van meer ingetogen singles medio jaren '90.
0
geplaatst: 18 maart 2023, 11:41 uur
Snel door naar de volgende dan maar. Oh ja, we hebben een nieuwe hekkensluiter!
41. Keep It Together (27 stemmen 6,085185185 )
42. Love Don't Live Here Anymore (23 stemmen 5,956521739 )
43. Spotlight (24 stemmen 5,827083333 )
44. One More Chance (19 stemmen 5,584210526 )
45. Hanky Panky (26 stemmen 5,573076923 )
46. Bye Bye Baby (24 stemmen 5,489583333 )
47. You Must Love Me (18 stemmen 5,016666667 )
#47: Don’t Cry For Me Argentina (1996, Evita OST)
En uiteraard moest dé Evita-hit van destijds ook als soundtracksingle worden uitgebracht.
Madonna’s versie van het nummer was ook bedoeld om het destijds hedendaagse publiek te paaien en naar de film te lokken, daarom werd het nummer iets sneller gezongen en -ingespeeld dan Julie Covington’s hitversie uit de jaren ’70. Madonna liet het nummer vervolgens remixen door Pablo Flores en Javier Garza, maar wel met de wens om het nummer naast modern ook trouw aan de film te laten blijven. Deze ‘Miami Mix’ stond niet op de soundtrack, maar werd wel op de radio gedraaid. Beide versies kregen lof toegeworpen.
Zo brak het nummer in België en Nederland eindelijk de banvloek die Madonna al een aantal jaar uit de top 10 hield: in NL was het haar eerste top 10-succes sinds Erotica, in BE haar eerste sinds Deeper And Deeper.
41. Keep It Together (27 stemmen 6,085185185 )
42. Love Don't Live Here Anymore (23 stemmen 5,956521739 )
43. Spotlight (24 stemmen 5,827083333 )
44. One More Chance (19 stemmen 5,584210526 )
45. Hanky Panky (26 stemmen 5,573076923 )
46. Bye Bye Baby (24 stemmen 5,489583333 )
47. You Must Love Me (18 stemmen 5,016666667 )
#47: Don’t Cry For Me Argentina (1996, Evita OST)
En uiteraard moest dé Evita-hit van destijds ook als soundtracksingle worden uitgebracht.
Madonna’s versie van het nummer was ook bedoeld om het destijds hedendaagse publiek te paaien en naar de film te lokken, daarom werd het nummer iets sneller gezongen en -ingespeeld dan Julie Covington’s hitversie uit de jaren ’70. Madonna liet het nummer vervolgens remixen door Pablo Flores en Javier Garza, maar wel met de wens om het nummer naast modern ook trouw aan de film te laten blijven. Deze ‘Miami Mix’ stond niet op de soundtrack, maar werd wel op de radio gedraaid. Beide versies kregen lof toegeworpen.
Zo brak het nummer in België en Nederland eindelijk de banvloek die Madonna al een aantal jaar uit de top 10 hield: in NL was het haar eerste top 10-succes sinds Erotica, in BE haar eerste sinds Deeper And Deeper.
0
geplaatst: 18 maart 2023, 12:13 uur
johan de witt schreef:
4,4 lastig uit te luisteren
4,4 lastig uit te luisteren
Kapotgedraaid?
2
geplaatst: 18 maart 2023, 12:14 uur
Nee, was altijd al lastig uit te luisteren.
.
Ik denk: ik geef het antwoord alvast...

0
geplaatst: 18 maart 2023, 13:00 uur
Veel mensen vinden dit prachtig, ook best wel goed gezongen toch, maar voorlopig even niet meer graag.
Wanneer is Confessions On The Dancefloor aan de beurt.
Ben (toch) weer mild vandaag
6,2
Wanneer is Confessions On The Dancefloor aan de beurt.

Ben (toch) weer mild vandaag
6,2
0
geplaatst: 18 maart 2023, 15:42 uur
Weer zo'n typisch voorbeeld van een nummer dat juist door Madonna haar fragiele stemgeluid extra emotie aan het nummer geeft. En precies hierdoor vind ik haar versie mooier dan die van Julie Covington, waar ik vooral een goede zangeres perfect hoor zingen, maar weinig emoties voel.
Madonna scoorde terecht wereldwijd een dikke hit met haar versie en zette zichzelf weer helemaal in de kijker met soundtrack én film.
Dat sommigen vonden dat ze een Oscar(nominatie) verdiende heb ik wel altijd wat ver vinden gaan. Ze deed het vrij goed, maar er waren dat jaar genoeg prestaties die heel goed waren. Dus nee, terecht geen Oscar(nominatie).
Madonna scoorde terecht wereldwijd een dikke hit met haar versie en zette zichzelf weer helemaal in de kijker met soundtrack én film.
Dat sommigen vonden dat ze een Oscar(nominatie) verdiende heb ik wel altijd wat ver vinden gaan. Ze deed het vrij goed, maar er waren dat jaar genoeg prestaties die heel goed waren. Dus nee, terecht geen Oscar(nominatie).
* denotes required fields.