MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:

Fuck, ik vergeet een cijfer te geven.

9,5
Mede vanwege het werk (tijd en energie) dat ze erin heeft gestoken!!

6,5

De remix vond ik geweldig: hoe vaak ik daar wel niet op heb staan dansen in het nachtleven!

Maar deze.... ach... prima.

6,7

6.75

You Must Love Me: 4
Argentina: 4.5

Nooit kapot geweest van dit nummer, in welke versie dan ook.

5,5

ff inhalen:

8,0 Human Nature
7,0 You'll See
4,0 One More Chance
6,5 Love Don't Live Here Anymore
3,5 You Must Love Me
5,5 Don't Cry For Me Argentina

Human Nature kwam destijds erg vaak op MTV, op een gegeven moment had ik er ook wel genoeg van. Maar later is de waardering nog wel gekomen. Verder bepaald niet haar beste periode.

6,4

Twee keurige voldoendes - als je alles bij elkaar optelt ..

One More Chance 4.5
Love Don't Live Here Anymore 3.0
You Must Love Me 4.0
Don't Cry For Me Argentina 2.5
(Celine Dion 2.0 of zoiets - waarom ?)

You'll See: 7,0
One More Chance: 5,0
Love Don't Live Here Anymore: 6,5
You Must Love Me: 5,0
Don't Cry For Me Argentina: 6,0

Don't Cry For Me Argentina

6

Enkel bij de versie van Julie Covington durf ik wel eens een traan verpinken.
Het blijft een goed nummer maar Madonna maakt er een steriele versie van.

Don't Cry For Me Argentina

6

We spijzen de onderkant van de lijst verder aan...

41. Keep It Together (27 stemmen 6,085185185 )
42. Love Don't Live Here Anymore (26 stemmen 5,884615385 )
43. Spotlight (24 stemmen 5,827083333 )
44. Don't Cry For Me Argentina (23 stemmen 5,693478261 )
45. Hanky Panky (26 stemmen 5,573076923 )
46. Bye Bye Baby (24 stemmen 5,489583333 )
47. One More Chance (22 stemmen 5,436363636 )
48. You Must Love Me (22 stemmen 4,854545455 )

#49: Another Suitcase In Another Hall (1997, Evita OST)

Another Suitcase In Another Hall was de tweede Evita-single geweest in de jaren ’70, en werd toen ingezongen door Barbara Dickinson (die wij denk ik vooral kennen van I Know Him So Well, uit de Chess-musical). In die versie wordt het liedje gezongen vanuit het standpunt van een van de maîtresses van Evita’s man Juan Perón, die door Evita zonder boe of ba op straat wordt gezwierd. Lloyd Webber en Rice probeerden via dit nummer het droomhuwelijk/vlekkeloos powerkoppel-beeld van de Peróns wat te nuanceren.

Voor de filmversie uit 1996 neemt Evita zelf, dus Madonna, de vocalen voor haar rekening. Deze derde single van Evita deed het niet super in de hitlijsten, op de UK singles chart na dan, waar ze een zoveelste top 10-hit scoorde met de song.

Verder valt er denk ik niet heel veel over deze song te zeggen. Hoe anders zal dat zijn met de volgende entry alhier

Stiekem vind ik t best nog wel aardig. Waarom weet ik niet precies want t schuurt aan alle kanten en alles is aanwezig om t vreselijk te vinden.

7,0

6

Ik kan me wel vinden in wat vigil zegt. Het is alleen allemaal zo onkarakteristiek Madonna, deze schmaltz.

7,5!
Mooi nummer, maar ik vind die hele soundtrack, in Madonna's versie dan, fantastisch!

Het fijnste nummer van Evita hier tot nu toe.
Mooie melodie en lief gezongen.

7,2

Barbara Dickson deed dat toch beter

5,1

Stereotiepe, niemendallerige middle of the road musicalmeuk.
Exemplarisch voorbeeld waarom ik gemiddeld genomen musicals verfoei.
4,5

(toch ook maar even naar het origineel geluisterd, en oei oei oei, wat wordt Madonna's kinderlijke lievigheid hier weggeblazen door Dicksons kolossaal veel betere volwassen vrouwenzang. Wat een verschil!)

Don't Cry For Me Argentina - 6
Another Suitcase In Another Hall - 5

ArthurDZ

EvilDrSmith schreef:
(toch ook maar even naar het origineel geluisterd, en oei oei oei, wat wordt Madonna's kinderlijke lievigheid hier weggeblazen door Dicksons kolossaal veel betere volwassen vrouwenzang. Wat een verschil!)

Voel me genoodzaakt tante Madonna hier lichtelijk te verdedigen.
Madonna moest dit nummer zingen als een nog puberale, onzekere Eva terwijl Dickson het zong als volwassen maîtresse. Dus werd Madonna haar stem ietwat bewerkt om jonger te klinken in vergelijking met de latere volwassen Eva. Iets waar Madonna zelf niet blij mee was, daar zij het liefst de hele soundtrack had ingezongen met haar 'nieuwe' zangstem.

Gert1980 schreef:
Voel me genoodzaakt tante Madonna hier lichtelijk te verdedigen.
Madonna moest dit nummer zingen als een nog puberale, onzekere Eva terwijl Dickson het zong als volwassen maîtresse. Dus werd Madonna haar stem ietwat bewerkt om jonger te klinken in vergelijking met de latere volwassen Eva. Iets waar Madonna zelf niet blij mee was, daar zij het liefst de hele soundtrack had ingezongen met haar 'nieuwe' zangstem.
Dan is het team om haar heen perfect geslaagd in die dwingende opzet. En Madonna zelf ook qua muurbloempjesuitvoering. Jammer dat ze haar normaliter eigen zin/zang deze keer er niet doorheen wist te drukken: meer womanpower in haar stem had het nummer goed gedaan. Al blijft het totaal mijn smaak niet.

6,5

Wat vigil zegt, het ligt er iets minder dik bovenop dan DCFMA en niet overplayed

Gast
geplaatst: vandaag om 01:52 uur

geplaatst: vandaag om 01:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.