Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 22 april 2023, 19:30 uur
Duncan Browne-The wild places 7,5
Het Goede Doel-Alles geprobeerd 5,8
Het Goede Doel-Alles geprobeerd 5,8
0
geplaatst: 22 april 2023, 19:51 uur
Alles Geprobeerd: 8,7
Roots Bloody Roots: 7,5 (ze hebben veel beter, maar goud dat het de Top 40 heeft gehaald natuurlijk)
Roots Bloody Roots: 7,5 (ze hebben veel beter, maar goud dat het de Top 40 heeft gehaald natuurlijk)
4
geplaatst: 22 april 2023, 19:58 uur
Gewoon al het feit dat iets als dit de TOP 40 haalt vind ik geweldig.
Neen, ik vind dat niet héél goed, omwille van het geschreeuw, maar wel behoorlijk amusant. En de muziek op zich kan ik wel hebben. Even de sympathie-bonus activeren:
7.5
Grappig wel. Mijn toenmalige beste vriend luisterde in die periode alleen maar naar dit soort muziek, zwarte kledij inclusief, Sepultura was zijn favoriete groep, wat ik toen onbegrijpelijk en ronduit verschrikkelijk vond. House was mijn ding. Na de eeuwwisseling ontdekte ik StuBru en ging mijn smaak richting de gitaren overhellen, terwijl die vriend zowaar in een dancing-fitnessboy veranderde. Het kán verkeren.
Neen, ik vind dat niet héél goed, omwille van het geschreeuw, maar wel behoorlijk amusant. En de muziek op zich kan ik wel hebben. Even de sympathie-bonus activeren:7.5
Grappig wel. Mijn toenmalige beste vriend luisterde in die periode alleen maar naar dit soort muziek, zwarte kledij inclusief, Sepultura was zijn favoriete groep, wat ik toen onbegrijpelijk en ronduit verschrikkelijk vond. House was mijn ding. Na de eeuwwisseling ontdekte ik StuBru en ging mijn smaak richting de gitaren overhellen, terwijl die vriend zowaar in een dancing-fitnessboy veranderde. Het kán verkeren.
2
geplaatst: 23 april 2023, 01:43 uur
Daar ben ik dan eindelijk. Ik kreeg eerst vandaag Galicische folk, pagan wereldmuziek, Americana, Zeeuwse folk en diverse singer-songwriters op een eh, metal(?)festival voor mijn kiezen, dus nu dan toch nog échte metal op dit late tijdstip, eindelijk! Nouja, écht? Veel van mijn vrienden/kennissen waren destijds behoorlijk afgeknapt op deze sambaballenmetal die Igor en zijn maten met Roots maakten. Heel ver verwijderd van de oorversplinterende death/thrashmetal van Beneath The Remains en Schizophrenia. Commerciële knieval vond men. Toch vind ik dit nog een behoorlijk gaaf nummer (al hebben ze idd betere). Het zou toch wat wezen als anno 2023 een band als Gojira in de Top40 zou staan. Maar in 1996 kon dat dus nog.
8,5
Er gaat geen week voorbij of daar is er wel weer een. 
8,5
Shaky schreef:
...gaan we weer..., zoveelste Braziliaanse groove metal band die langskomt.]
...gaan we weer..., zoveelste Braziliaanse groove metal band die langskomt.]
Er gaat geen week voorbij of daar is er wel weer een. 
0
geplaatst: 23 april 2023, 10:47 uur
Duncan Browne - The Wild Places: 6,2
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd: 8
Sepultura - Roots Bloody Roots: 8,5
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd: 8
Sepultura - Roots Bloody Roots: 8,5
0
geplaatst: 23 april 2023, 13:31 uur
Sepultura - Roots Bloody Roots 6,2
Dat labiele contrast tussen die sambaband en Corendon reclame geloop door straatjes versus de herrie, ik heb me kostelijk vermaakt
Dat labiele contrast tussen die sambaband en Corendon reclame geloop door straatjes versus de herrie, ik heb me kostelijk vermaakt

1
geplaatst: 23 april 2023, 17:05 uur
Roots Bloody Roots scoort 4,8 gemiddeld. De Brazilianen staan op plek 1148.
Willy DeVille bracht tussen 1977 en 2004 de nodige singles uit, maar eigenlijk deed geen enkele het goed in de internationale hitlijsten. Er was echter één klein landje dat dapper durfde in te gaan tegen de rest van de wereld door wél meerdere songs te laten charten. Waaronder de eerste single van zijn band Mink DeVille.
Willy schreef dit nummer zelf en bijna 50 na dato komt de song als verzoekje langs in ons topic.
1338. Mink DeVille - Spanish Stroll
[1977, #aw13, #hp3]
Willy DeVille bracht tussen 1977 en 2004 de nodige singles uit, maar eigenlijk deed geen enkele het goed in de internationale hitlijsten. Er was echter één klein landje dat dapper durfde in te gaan tegen de rest van de wereld door wél meerdere songs te laten charten. Waaronder de eerste single van zijn band Mink DeVille.
Willy schreef dit nummer zelf en bijna 50 na dato komt de song als verzoekje langs in ons topic.
1338. Mink DeVille - Spanish Stroll
[1977, #aw13, #hp3]
2
geplaatst: 23 april 2023, 17:30 uur

Sepultura: een symbolische 10 omdat er hier maar heel weinig metal aan bod komt, om niet te zeggen nooit...
Mink Deville: 7
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.