MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024

zoeken in:
Ook hier bevalt de eerste luisterbeurt erg goed; mooie tip, cijfer volgt...

7,6

Met het hele album zeker, gezien de tijd... (of je kunt er geen genoeg van krijgen en hij staat op repeat) ?

Heel interessante tip weer, de zoveelste melodische black metal voltreffer op een rij.

8,3

02-07: Gnome - Old Soul (The_CrY / 8 / 6,98)
05-07: Julie Christmas & Johannes Persson - End of the World (Odi / 7 / 8,17)
07-07: Vimur - Sons Of Another Light (ProGNerD / 6 / 7,72)
09-07: Conifère - Liberté & Furia (Apollo / 2 / 7,95)
11-07: Octoploid - Shattered Wings (ABDrums / 0 / 0)

Voor sommige users hier wellicht geen onbekende song, maar voor wie dit album de muzikale radar is ontgaan hier een absolute aanrader. Octoploid is het muzikale geesteskind van de bassist van Amorphis. Dat staat in de bassis garant voor melodische death metal, maar in het geval van deze band aangevuld met allerlei stijlelementen uit onder andere folk en prog. Overigens neemt de zanger van Swallow The Sun de vocale honeurs waar, wat een geweldig resultaat heeft opgeleverd.

Ik vond het maar moeilijk om één song van dit album te kiezen, want eigenlijk is alles steengoed en van een zeer hoog niveau. Daarom ook van harte de aanbeveling om het hele album aan een luisterbeurt te onderwerpen mits deze nominatie bevalt!

Maak Kennis met Metal Anno 2024

ProGNerD schreef:
(quote)

Met het hele album zeker, gezien de tijd... (of je kunt er geen genoeg van krijgen en hij staat op repeat) ?

Ik stem morgen. Julie Christmas krijgt sowieso een 9+.

8 lekker hoor

odi
Vimur: 7,2

Conifère: 7,7

Octoploid: 6,8

Julie Christmas - 9,7
Vimur - 8,8
Conifère - 8,6
Octoploid - 6,5

Heel sterk rijtje, vooral de eerste drie nummers.

Zo wat een cijfers, zelfs een 9,7.

Conifère: Groeiplaat, blijf het maar draaien. De vocals vind ik naast de instrumentatie ook erg sterk. Misschien verbind ik er later een hoger cijfer aan, net zoals Saidan op steeds meer waardering kon rekenen.
8,8

Octoploid: Amorphis en Swallow The Sun, dat belooft veel goeds, maar tegelijkertijd schept het hoge verwachtingen die niet helemaal worden ingelost. Ik vind de bezieling niet zo sterk in dit nummer liggen zoals ik van beide bands gewend ben. In het gitaarspel schuilt een soort zomerstrandsfeer naar mijn mening, en dat doet mij persoonlijk vrij weinig.
6,7

Apollo schreef:
Zo wat een cijfers, zelfs een 9,7.

Conifère: Groeiplaat, blijf het maar draaien. De vocals vind ik naast de instrumentatie ook erg sterk. Misschien verbind ik er later een hoger cijfer aan, net zoals Saidan op steeds meer waardering kon rekenen.
8,8

Nou inderdaad !

En ook ik kan natuurlijk niet achterblijven:

Conifère - Liberté & Furia: 8,7

Maar dan moet ik wel eerlijk zijn en Saidan herzien: Saidan - Desecration of a Lustful Illusion: 8,5 => 9,0

(daarmee staan de recente black metal toppers, Saidan, Conifère en Vimur weer in de juiste verhouding wat mij betreft)

Ik ga later vanavond nog een nieuwe nominatie posten met jullie goeddunken...

05-07: Julie Christmas & Johannes Persson - End of the World (Odi / 8 / 8,36)
07-07: Vimur - Sons Of Another Light (ProGNerD / 8 / 7,79)
09-07: Conifère - Liberté & Furia (Apollo / 6 / 8,28)
11-07: Octoploid - Shattered Wings (ABDrums / 5 / 7)
14-07: Seth - Le Vin du Condamné (ProGNerD / 0 / 0)

Maak Kennis met Metal Anno 2024 Spreadsheet

Octoploid - Shattered Wings: 7,0

Vandaag uitgekomen zie ik. Zou het een bewuste keuze zijn geweest om op de dag van de Heer zo'n godslasterend album uit te brengen?
Verder heb ik niet veel te zeggen eigenlijk. Seth is een band die in populariteit toeneemt de laatste jaren en ik al een aantal keer voorbij heb zien komen met tour data en op festivalposters, maar voor mij is het niet meer dan 'gewoon' prima black metal.

7,0

7,25

Seth - Le Vin du Condamné: 7,5

11-07: Octoploid - Shattered Wings: 7,8.

14-07: Seth - Le Vin du Condamné: 7.

Ik ga ook voor een kleine cijferherschikking in verband met Saidan, Vimur en Conifère. Saidan bedeel ik een 9,1 toe, Vimur een 8,7 en Conifère een 8,8.

En ook het cijfer voor Julie moet ik even herzien, want dat nummer (of beter gezegd, het hele album) begint me beter en beter te bevallen: 8,6.

Wederom strooi ik met hoge cijfers. Maar als benjamin van deze club kan ik mezelf dat veroorloven, nietwaar, EvilDrSmith? (stille hint of je te porren bent een nieuwe onderlinge stemgedragstussenstand in elkaar te flansen met bijbehorend smeuïg commentaar?)

ABDrums schreef:
Maar als benjamin van deze club kan ik mezelf dat veroorloven, nietwaar, EvilDrSmith? (stille hint of je te porren bent een nieuwe onderlinge stemgedragstussenstand in elkaar te flansen met bijbehorend smeuïg commentaar)
Jij mag dat.
En verleidelijk geformuleerd om me hier weer even te laten zien, maar ik heb zojuist mijn verbraste vakantiegeld ontvangen in de vorm van een doos van 26,5 kilo van High Roller Records met daarin 61 lp's. Die krijgt nu even voorrang.

EvilDrSmith schreef:
Jij mag dat.
En verleidelijk geformuleerd om me hier weer even te laten zien, maar ik heb zojuist mijn verbraste vakantiegeld ontvangen in de vorm van een doos van 26,5 kilo van High Roller Records met daarin 61 lp's. Die krijgt nu even voorrang.

Veel plezier daarmee! Het beluisteren en waarderen van nieuwe muzikale aanwinsten - zeker op vinyl - heeft vanzelfsprekend altijd voorrang, daarvoor alle begrip. Mag ik vragen welke bands en/of platen daar zo ongeveer tussen zitten?

Sure, why not? Combinatie van een upgrade van een deel van mijn favoriete cd's naar lp's als ook een stapel nieuwe(re) favorieten.

HIGH SPIRITS -- Hard to Stop LP WHITE
HIGH SPIRITS -- Motivator LP BI-COLOR
HIGH SPIRITS -- Safe on the Other Side LP BLACK
HIGH SPIRITS -- You Are Here LP BI-COLOR
FUNERAL MIST -- Salvation DLP
MARDUK -- Memento Mori LP BLACK
MARDUK -- Panzer Division Marduk LP GREEN / BLACK SPLATTER
NECROMANTIA -- Scarlet Evil Witching Black LP RED MARBLED
STORMKEEP -- Galdrun LP SMOKE
CONCEPTION -- Flow DLP GREEN
SKYCLAD -- Jonah's Ark DLP GREEN
SKYCLAD -- The Silent Whales of Lunar Sea DLP BLUE
DARK ANGEL -- Darkness Descends LP PURPLE
FATES WARNING -- Parallels LP BLACK
FATES WARNING -- A Pleasant Shade of Gray DLP BLACK
OVERKILL -- Taking Over LP MARBLED
OVERKILL -- Horrorscope LP MARBLED
SADUS -- A Vision of Misery LP RED
SANCTUARY -- Into the Mirror Black 3LP BLACK 30TH ANNIVERSARY
VIO-LENCE -- Eternal Nightmare LP BLACK
WARREL DANE -- Praises to the War Machine DLP 2021 EXTENDED EDITION BLACK
JEX THOTH -- Totem MLP
PROCESSION -- Doom Decimation LP RED
RUBY THE HATCHET -- Planetary Space Child LP COLOURED
RUBY THE HATCHET -- Valley of the Snake LP COLOURED
VILLAGERS OF IOANNINA CITY -- Age of Aquarius DLP
VILLAGERS OF IOANNINA CITY -- Through Space and Time (Alive in Athens 2020) 3LP BLACK
SADUS -- Chemical Exposure LP RED
NOCTURNUS -- The Key LP BLACK 2023 FDR B-STOCK
SACRIFICE -- Torment in Fire LP BLACK B-STOCK
SOLITUDE AETURNUS -- Into the Depths of Sorrow LP B-STOCK
WOODS OF DESOLATION -- Torn Beyond Reason LP MARBLED B-STOCK
WOODS OF DESOLATION -- As the Stars LP BLACK B-STOCK
TOWER -- Shock to the System LP BLACK
SADUS -- Swallowed in Black LP RED
SPECTRAL VOICE -- Eroded Corridors of Unbeing LP CLEAR
NUCLEAR ASSAULT -- Game Over LP CLEAR/ ORANGE SPLATTER
THE DEVIL'S BLOOD -- III: Tabula Rasa or Death and ... DLP SMOKED
DOOL -- The Shape of Fluidity LP TURQUOISE
GORGOROTH -- Pentagram LP WHITE/ BLACK MARBLED
GORGOROTH -- Under the Sign of Hell LP WHITE/ BLACK MARBLED
ELDER -- Innate Passage DLP WHITE B-STOCK
SARCOFAGO -- I.N.R.I. LP GREYHAZE REC ORANGE COVER B-STOCK
WHEEL -- Charismatic Leaders LP BLACK
GAAHLS WYRD -- GastiR - Ghosts Invited LP MARBLED
SKEPTICISM -- Companion LP BLUE
PROTECTOR -- A Shedding of Skin LP MULTI SPLATTER
KREATOR -- Pleasure to Kill LP SPLATTER
SACRIFICE -- Forward to Termination LP DOUBLEMINT GREEN EUROPE ONLY!
SACRIFICE -- Soldiers of Misfortune LP PURPLE FOR EUROPEANS ONLY!
BLACK CURSE -- Endless Wound LP
SOLEFALD -- The Linear Scaffold LP
DISILLUSION -- Back to Times of Splendor DLP MARBLED
DISILLUSION -- The Liberation DLP BLACK
DAWNBRINGER -- Into the Lair of the Sun God LP BLACK
DEATHSPELL OMEGA -- The Long Defeat LP
SECRETS OF THE MOON -- Carved in Stigmata Wounds DLP RED
PAYSAGE D'HIVER -- Das Tor DLP
SECRETS OF THE MOON -- Antithesis DLP GOLD
PAYSAGE D'HIVER -- Paysage D'Hiver DLP
SECRETS OF THE MOON -- Privilegivm DLP GREY

En dan te bedenken dat ik eigenlijk alleen maar de 3-LP van Sanctuary wilde bestellen, want daar was ik al een tijdje naar op zoek met een maximum budget van €35,-.

Zo, daar zitten enkele parels tussen zeg. Binnenkort dan maar een vinylluisterfeest bij jouw thuis? Dat ben je nu wel aan je stand verplicht...

Veel luisterplezier in ieder geval, dat moet vast goedkomen!

ABDrums schreef:
Zo, daar zitten enkele parels tussen zeg. Binnenkort dan maar een vinylluisterfeest bij jouw thuis? Dat ben je nu wel aan je stand verplicht...
Veel luisterplezier in ieder geval, dat moet vast goedkomen!
Voor mij louter parels.
Ben al maanden bezig met een vriendengroepje een platenavondje te organiseren, maar djiezus... iedere keer weer gepiepdoos: dan kan die weer niet, dan is die weer ziek, etc.etc.
Edoch, je bent van harte welkom!

EvilDrSmith schreef:
Voor mij louter parels.
Ben al maanden bezig met een vriendengroepje een platenavondje te organiseren, maar djiezus... iedere keer weer gepiepdoos: dan kan die weer niet, dan is die weer ziek, etc.etc.

Dat zal nog een hele onderneming worden vanuit het hoge noorden van ons land, maar ik voel me gevleid...

EvilDrSmith schreef:
Voor mij louter parels.

De 'Maak Kennis met Metal live: huiseditie EvilDrSmith'. Mooie lijst hoor.

7 voor Seth. Deze vrijdag hun nieuwe plaat even checken.

05-07: Julie Christmas & Johannes Persson - End of the World (Odi / 8 / 8,41)
07-07: Vimur - Sons Of Another Light (ProGNerD / 8 / 7,79)
09-07: Conifère - Liberté & Furia (Apollo / 6 / 8,37)
11-07: Octoploid - Shattered Wings (ABDrums / 6 / 7,13)
14-07: Seth - Le Vin du Condamné (ProGNerD / 5 / 7,27)
16-07: Shum - Felégetik a palotáid (Apollo / 0 / 0)

Een zeer obscure band uit Hongarije met een vrij bijzonder geluid. Er gebeurt van alles en er komen op het album veel soorten stijlen metal voorbij, toch zit er ook een bepaalde herkenbaarheid in. Ik hoor in deze riff bijvoorbeeld Black Sabbath terug. Gekozen voor de bevreemdende dan weer beklemmende sfeer en krachtige vocals die dit nummer kenmerken. Er zijn nummers waar ik meen Thy Catafalque invloeden terug te horen, zoals in dit nummer, dus het was moeilijk kiezen. Ben benieuwd naar jullie mening.

De muzikale vertolking van een tergend langzaam optrekkende mastodont van een bulldozer die alles wegvaagt wat op zijn pad terecht komt; en ik geniet er met volle teugen van!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:34 uur

geplaatst: vandaag om 06:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.