Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2024, 09:33 uur
26-09: Groza - Daffodils (Apollo / 11 / 8,3)
28-09: Blood Incantation - The Stargate (ABDrums / 9 / 8,42)
03-10: VOLA ft. Anders Fridén - Cannibal (The_CrY / 0 / 0)
Tijd voor een nieuwe.
Maak Kennis met Metal Anno 2024
28-09: Blood Incantation - The Stargate (ABDrums / 9 / 8,42)
03-10: VOLA ft. Anders Fridén - Cannibal (The_CrY / 0 / 0)
Tijd voor een nieuwe.
Maak Kennis met Metal Anno 2024
0
geplaatst: 3 oktober 2024, 18:04 uur
VOLA is inmiddels groter dan ik dacht, afgaande op Youtube en Spotify streams. Mij doet de muziek nog altijd niets. Ik heb geen klik met djent en al helemaal niet met die moderne 'cyber'-inslag binnen de productie. Anders Fridén zijn stemgeluid vind ik passen bij de eerste In Flames albums, maar daarbuiten voelt het misplaatst voor mij. Deze manier van zingen ligt hem niet zo.
5,0
5,0
0
geplaatst: 3 oktober 2024, 18:57 uur
VOLA is niet direct mijn favoriete band. Mijn maat zweert op deze band, en wou ze graag ook live zien op Graspop dit jaar. Wat ik me nog herinner is dat ze midden op de dag in de metal dome stonden, waar we eigenlijk helemaal geen energie voor hadden maar, voor hem toch wel de keuze gemaakt om te gaan. Leuk om te horen ook live maar, ik wordt er niet warm of koud van. Ik heb dan ook afgeslagen om mee te gaan zaterdag naar hun clubshow, iets te gek want zo interessant vind ik het nou ook niet. En zo ook dit nummer. Het luistert prima weg, dat zeker, alleen doet het me niet veel. Anders vind ik dan wel weer geweldig maar, inderdaad of ik dat nou op een track als dit wil horen, ik weet het niet.
6
6
0
geplaatst: 4 oktober 2024, 08:26 uur
VOLA ft. Anders Fridén - Cannibal: 7
Ik heb met VOLA een beetje hetzelfde als met SOEN: ze worden snel groter / populairder, maar moeten daarbij oppassen dat hun sound niet te glad / gemakkelijk in het gehoor gaat liggen; de ruig- / rauwheid en verrassing van hun begin lijkt er hoe langer, hoe meer vanaf te gaan...
Ik kan dit soort moderne progmetal nog best goed hebben af en toe tussendoor, maar niet ten koste van het ontdekken van nieuwe parels in de post-, black, death hoek
Ik heb met VOLA een beetje hetzelfde als met SOEN: ze worden snel groter / populairder, maar moeten daarbij oppassen dat hun sound niet te glad / gemakkelijk in het gehoor gaat liggen; de ruig- / rauwheid en verrassing van hun begin lijkt er hoe langer, hoe meer vanaf te gaan...
Ik kan dit soort moderne progmetal nog best goed hebben af en toe tussendoor, maar niet ten koste van het ontdekken van nieuwe parels in de post-, black, death hoek

1
geplaatst: 4 oktober 2024, 08:28 uur
Ik zou trouwens morgenochtend graag een nieuwe nominatie indienen; vandaag nog veel te luisteren en in beraad over de uiteindelijke keuze...
1
geplaatst: 4 oktober 2024, 11:18 uur
Zo'n lauwe ontvangst? Inschatten wat hier aanslaat vind ik lastig, moet ik eerlijk bekennen. Had ik toch Verenian, Blynd, of The Crown moeten nomineren. Ach ja. Laat ik me de komende weken even stil houden qua nominaties.
Zelf vind ik dit uiteraard weer wel leuk. VOLA is glad als een aal, maar wel met de nodige Tool-fratsen af en toe om toch de moderne prog en metal liefhebbers die geen Dream Theater-kunsten willen horen te boeien. Deze track is, zijnde een single, natuurlijk nog wat gladder dan normaal, maar heeft toch best wat pit. Bij genre-collega's als Soen of Leprous haalt deze band het echter niet als je het mij vraagt.
7,5
Zelf vind ik dit uiteraard weer wel leuk. VOLA is glad als een aal, maar wel met de nodige Tool-fratsen af en toe om toch de moderne prog en metal liefhebbers die geen Dream Theater-kunsten willen horen te boeien. Deze track is, zijnde een single, natuurlijk nog wat gladder dan normaal, maar heeft toch best wat pit. Bij genre-collega's als Soen of Leprous haalt deze band het echter niet als je het mij vraagt.
7,5
3
geplaatst: 4 oktober 2024, 11:32 uur
The_CrY schreef:
Ach ja. Laat ik me de komende weken even stil houden qua nominaties.
Ach ja. Laat ik me de komende weken even stil houden qua nominaties.
Dat hoeft niet hoor. Jouw smaak wijkt soms wat af van de consensus hier, maar dat is juist interessant voor de afwisseling. Je vorige nominatie met de moeilijke naam scoorde nog best goed.
1
geplaatst: 4 oktober 2024, 20:51 uur
28-09: Blood Incantation - The Stargate:
Het album is vandaag uitgekomen en ik moet zeggen dat het me allemaal meer dan uitstekend bevalt. Toegegeven, de mix tussen death metal enerzijds en een combinatie van progrock, folk en electronics anderzijds voelt op momenten een tikkeltje té geforceerd aan, maar over de gehele linie ben ik meer dan tevreden over de algehele kwaliteit en heb ik diep respect voor de uitdaging die de band zichzelf heeft gegeven.
Bovendien ebt dat gevoel van geforceerdheid bij mij per luisterbeurt meer en meer weg, omdat de nieuwe composities zich steeds beter beginnen te nestelen. Daarom durf ik Blood Incantation toch wel weer met een belachelijk hoog cijfer te belonen.
9,1
03-10: VOLA ft. Anders Fridén - Cannibal
Een goede vriend van mij is dus helemaal weg van deze band. Sterker nog, hij is er voor bereidt om apart naar Hamburg te rijden om de band in november live te zien. Uiteraard kon ik geen nee zeggen daartegen, want concerten sla ik niet graag af. Ik zou mezelf (net als de meesten hier) geen fan van de band durven noemen: VOLA luistert voor mij lekker weg en ergens heb ik het idee dat ik dit live wel erg goed zou kunnen waarderen, maar meer doet het voor mij ook niet. Daarom een degelijk cijfer.
7
Het album is vandaag uitgekomen en ik moet zeggen dat het me allemaal meer dan uitstekend bevalt. Toegegeven, de mix tussen death metal enerzijds en een combinatie van progrock, folk en electronics anderzijds voelt op momenten een tikkeltje té geforceerd aan, maar over de gehele linie ben ik meer dan tevreden over de algehele kwaliteit en heb ik diep respect voor de uitdaging die de band zichzelf heeft gegeven.
Bovendien ebt dat gevoel van geforceerdheid bij mij per luisterbeurt meer en meer weg, omdat de nieuwe composities zich steeds beter beginnen te nestelen. Daarom durf ik Blood Incantation toch wel weer met een belachelijk hoog cijfer te belonen.
9,1
03-10: VOLA ft. Anders Fridén - Cannibal
Een goede vriend van mij is dus helemaal weg van deze band. Sterker nog, hij is er voor bereidt om apart naar Hamburg te rijden om de band in november live te zien. Uiteraard kon ik geen nee zeggen daartegen, want concerten sla ik niet graag af. Ik zou mezelf (net als de meesten hier) geen fan van de band durven noemen: VOLA luistert voor mij lekker weg en ergens heb ik het idee dat ik dit live wel erg goed zou kunnen waarderen, maar meer doet het voor mij ook niet. Daarom een degelijk cijfer.
7
0
geplaatst: 5 oktober 2024, 09:39 uur
03-10: VOLA ft. Anders Fridén - Cannibal (The_CrY / 5 / 6,4)
05-10: Devenial Verdict - I Have Become The Sun (ProGNerD / 0 / 0)
Heerlijke en erg goed uitgevoerde disso-death. Uiteindelijk voor de opener en 1e single gekozen, maar er staat zeker meer nominatie waardig materiaal op dit mooie album !

(had ook deze van Mordkaul en deze van Giver nog op de korrel, maar ik merkte dat ik steeds terugkeerde naar Devenial, dus na 3 a 4 luisterbeurten was ik eruit...
)
=> Veel plezier !
Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Spreadsheet
05-10: Devenial Verdict - I Have Become The Sun (ProGNerD / 0 / 0)
Heerlijke en erg goed uitgevoerde disso-death. Uiteindelijk voor de opener en 1e single gekozen, maar er staat zeker meer nominatie waardig materiaal op dit mooie album !

(had ook deze van Mordkaul en deze van Giver nog op de korrel, maar ik merkte dat ik steeds terugkeerde naar Devenial, dus na 3 a 4 luisterbeurten was ik eruit...
)=> Veel plezier !

Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Spreadsheet
0
geplaatst: 6 oktober 2024, 11:50 uur
Tweede keer op rij dat de band voor een artwork van Mariusz Lewandowski kiest. Wederom herkenbare stijl, maar ik ben meer fan van de werken die gigantisch aanvoelen (zoals het artwork van hun debuut 'Ash Blind', of bekende werken als 'Mirror Reaper', om aan te geven wat ik ermee bedoel). Desondanks leuk om weer een werk van Mariusz tegen te komen.
Het nummer heeft wat tijd nodig voordat het een niveau bereikt waar ik enthousiast van word. De mengeling van zware dissonantie samen met lichte tonen en accenten trekt mij aan, maar opmerkelijk of bijzonder vind ik het niet. Daarvoor mist het wat afwisseling en geleidelijke opbouw in de eerste drie minuten. Het rustige middenstuk (vanaf ~03:00) duurt mij net iets te lang, omdat ik op mijn honger zit voor wat genadeloos metaalgeweld. Gelukkig is daarna wel het moment dat de band toeslaat met een gave solo en voel ik op alle fronten de intensiteit toenemen.
7,0
Het nummer heeft wat tijd nodig voordat het een niveau bereikt waar ik enthousiast van word. De mengeling van zware dissonantie samen met lichte tonen en accenten trekt mij aan, maar opmerkelijk of bijzonder vind ik het niet. Daarvoor mist het wat afwisseling en geleidelijke opbouw in de eerste drie minuten. Het rustige middenstuk (vanaf ~03:00) duurt mij net iets te lang, omdat ik op mijn honger zit voor wat genadeloos metaalgeweld. Gelukkig is daarna wel het moment dat de band toeslaat met een gave solo en voel ik op alle fronten de intensiteit toenemen.
7,0
1
geplaatst: 6 oktober 2024, 18:26 uur
Apollo schreef:
Mariusz Lewandowski
Mariusz Lewandowski
RIP
Devenial Verdict - I Have Become The Sun
Ik ga voor een 7,5. Lekkere shit, hele album staat in de wachtrij.
0
geplaatst: 7 oktober 2024, 19:05 uur
03-10: VOLA ft. Anders Fridén - Cannibal (The_CrY / 6/ 6,4)
05-10: Devenial Verdict - I Have Become The Sun (ProGNerD / 9/ 6,9)
07-10: Giver - Keeping You Alive (laboomzaa/ /)
Benieuwd wat jullie hiervan vinden!!
Wil iemand de spreadsheet voor mij invullen, ik heb gezeur met inloggen op Google, thanks.
Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Spreadsheet [/quote]
05-10: Devenial Verdict - I Have Become The Sun (ProGNerD / 9/ 6,9)
07-10: Giver - Keeping You Alive (laboomzaa/ /)
Benieuwd wat jullie hiervan vinden!!
Wil iemand de spreadsheet voor mij invullen, ik heb gezeur met inloggen op Google, thanks.
Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Spreadsheet [/quote]
1
geplaatst: 7 oktober 2024, 19:07 uur
Ik wilde echt nét iets plaatsen, vinger op de 'plaatsen'-knop en ik zie een nieuw bericht verschijnen. Ik zal de spreadsheet voor je updaten.
En deze dus van laboomzaa:
03-10: VOLA ft. Anders Fridén - Cannibal (The_CrY / 10 / 6,21)
05-10: Devenial Verdict - I Have Become The Sun (ProGNerD / 9 / 7,17)
07-10: Giver - Keeping You Alive (laboomzaa / 0 / 0)
En deze dus van laboomzaa:
03-10: VOLA ft. Anders Fridén - Cannibal (The_CrY / 10 / 6,21)
05-10: Devenial Verdict - I Have Become The Sun (ProGNerD / 9 / 7,17)
07-10: Giver - Keeping You Alive (laboomzaa / 0 / 0)
1
geplaatst: 7 oktober 2024, 19:19 uur
Blij dat jij deze plaatst laboomzaa aangezien ik deze, zoals ik al schreef, ten koste van m'n uiteindelijke nominatie afgelopen zaterdag had laten afvallen; dus alsnog een mooie nominatie... 

0
geplaatst: 7 oktober 2024, 19:20 uur
Machtige en intense gitaartoon zeg! Heb normaal gesproken niet veel met hardcore vocalen maar hier vind ik het goed samensmelten met de muziek. De afwisseling met clean vocalen helpt daarbij. Alleen de bridge vond ik niet zo overtuigend. De band weet nadien niet terug te schakelen naar de intensiteit van de eerste helft, dan wel te overtreffen en dat is waar ik op hoopte. Daardoor had er voor mijn gevoel iets meer in gezeten, maar mijn eindoordeel blijft positief.
7,7
7,7
1
geplaatst: 7 oktober 2024, 20:28 uur
ProGNerD schreef:
Blij dat jij deze plaatst laboomzaa aangezien ik deze, zoals ik al schreef, ten koste van m'n uiteindelijke nominatie afgelopen zaterdag had laten afvallen; dus alsnog een mooie nominatie...
Ohhh, dat had ik niet eens gezien!! Dan had ik waarschijnlijk een ander gedaan, maar dit nummer is verrukkelijk.
8,3
0
geplaatst: 8 oktober 2024, 06:57 uur
laboomzaa schreef:
Ohhh, dat had ik niet eens gezien!! Dan had ik waarschijnlijk een ander gedaan, maar dit nummer is verrukkelijk.
8,3
8,3
Nee hoor, juist goed dat deze hier alsnog voorbij komt...
* denotes required fields.