Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024
zoeken in:
0
geplaatst: 25 januari 2024, 13:37 uur
Dieter schreef:
Ben ik weer bij...
Ben ik weer bij...
Volgens de spreadsheet mis je alleen For I Am king - Execution nog, mocht je helemaal bij willen zijn.

1
geplaatst: 25 januari 2024, 15:18 uur
ABDrums schreef:
Volgens de spreadsheet mis je alleen For I Am king - Execution nog, mocht je helemaal bij willen zijn.
(quote)
Dan is je spreadsheet niet helemaal bij, want 'For I am King' heeft op 16 januari om 16:31 uur een dikke 8 van mij gehad.
0
geplaatst: 25 januari 2024, 15:29 uur
8
Positief verrast. Caligula's Horse is nooit een echt favoriete band van mij geweest. Qua prog hebben ze een heel modern gezicht en dat heeft vaker wel dan niet een beetje last een bepaald steriel imago, vooral door de productie. De zang bij dit soort bands kleurt altijd wat binnen de lijntjes, en soms toch dikke riffs knallen er daardoor wat minder uit.
Maar soms hoor je dan toch een nummer van zo'n band en denk je van, potverdorie. Ze kunnen het gewoon wel heel erg goed. Als de hele plaat van dit niveau is ben ik blij, maar ik vrees ervoor.
Positief verrast. Caligula's Horse is nooit een echt favoriete band van mij geweest. Qua prog hebben ze een heel modern gezicht en dat heeft vaker wel dan niet een beetje last een bepaald steriel imago, vooral door de productie. De zang bij dit soort bands kleurt altijd wat binnen de lijntjes, en soms toch dikke riffs knallen er daardoor wat minder uit.
Maar soms hoor je dan toch een nummer van zo'n band en denk je van, potverdorie. Ze kunnen het gewoon wel heel erg goed. Als de hele plaat van dit niveau is ben ik blij, maar ik vrees ervoor.
1
geplaatst: 25 januari 2024, 15:38 uur
The_CrY schreef:
...Als de hele plaat van dit niveau is ben ik blij, maar ik vrees ervoor.
...Als de hele plaat van dit niveau is ben ik blij, maar ik vrees ervoor.
Morgen zul je het weten

0
geplaatst: 25 januari 2024, 16:24 uur
Dieter schreef:
Dan is je spreadsheet niet helemaal bij, want 'For I am King' heeft op 16 januari om 16:31 uur een dikke 8 van mij gehad.
(quote)
Ah ik meende een leeg vakje bij jou te zien. Excuses.

1
geplaatst: 25 januari 2024, 18:48 uur
Het is nog lang geen zondagochtend.
Maar aardig dat ik gemist word. Ik zat een tijdje in het Midden Oosten, maar ik ben inmiddels weer terug in de Westerse wereld.
In muzikaal opzicht welteverstaan.
Maar aardig dat ik gemist word. Ik zat een tijdje in het Midden Oosten, maar ik ben inmiddels weer terug in de Westerse wereld.In muzikaal opzicht welteverstaan.
1
geplaatst: 25 januari 2024, 19:29 uur
Werkgerelateerdheden vergen de laatste tijd wat meer energie en ik blijf ook nog even in 2023 hangen met mijn houten kop..
Ondertussen wel "bijgeluisterd", cijfers volgen ongetwijfeld later. Mourning Dawn ligt wel in mijn straatje, dat kan ik reeds verklappen!
2
geplaatst: 25 januari 2024, 22:16 uur
22-01: Mourning Dawn - Borrowed skin: lekker sfeertje. Die Franstalige spoken wordfragmenten geven het wat exta mystieke jeu. Ik zie dat het inmiddels al hun zesde album is, toe maar! Ik heb eigenlijk geen idee of ik deze band wel of niet ken en of ik in het verleden ze al eens eerder heb geluisterd. Met zulke clichéwoorden in hun bandnaam, Mourning en Dawn (sowieso al twee andere, bekendere, bands), nodigt het mij in eerste instantie niet uit. De albumhoezen ook niet: die zijn wel okay, maar ook wat anoniem. Dit album heeft best wel een aardige, erg desolaat ogende hoes. maar zou zo van een album van Kauan kunnen zijn. Blijkt de band op eerdere platen vooral black metal met (funeral) doom metal te spelen, maar daar is in deze sludge/postmetal weinig meer van te horen, op resp. de zangstijl en het tempo na. Al deze mijmeringen terzijde, de muziek gaat er toch in als Wieger Ketellapper.
8
25-01: Galigula's Horse - Golem.
Net als WHOM GODS DESTROY op Inside Out. Dus eigenlijk weet je dan al waar je aan toe bent met deze band. Ik heb tien jaar terug hun album 'The Tide, the Thief & River's End' nog vier sterren gegeven op RYM, maar of ik dat met dit album zou doen? Valt me wel mee dat het een redelijk compact nummer is dat eens niet doorschiet naar tien minuten of meer (is bij deze band sowieso niet vaak het geval, zie ik nu). Bij de eerste draaibeurt had ik hetzelfde gevoel als Apollo en ABDrums, maar het nummer groeit wel iéts per draaibeurt. Ik vind het toch wel lekker in elkaar steken.
7,4
8
25-01: Galigula's Horse - Golem.
Net als WHOM GODS DESTROY op Inside Out. Dus eigenlijk weet je dan al waar je aan toe bent met deze band. Ik heb tien jaar terug hun album 'The Tide, the Thief & River's End' nog vier sterren gegeven op RYM, maar of ik dat met dit album zou doen? Valt me wel mee dat het een redelijk compact nummer is dat eens niet doorschiet naar tien minuten of meer (is bij deze band sowieso niet vaak het geval, zie ik nu). Bij de eerste draaibeurt had ik hetzelfde gevoel als Apollo en ABDrums, maar het nummer groeit wel iéts per draaibeurt. Ik vind het toch wel lekker in elkaar steken.
7,4
1
geplaatst: 26 januari 2024, 11:42 uur
Achteraf is het jammer dat Golem van Caligula's Horse nu is genomineerd, want na een luisterbeurt van het gehele album dat vandaag uit is gekomen, vind ik Mute echt vele, vele malen beter. Die had ik ook een veel hoger cijfer gegeven...
1
geplaatst: 26 januari 2024, 12:26 uur
ABDrums schreef:
Achteraf is het jammer dat Golem van Caligula's Horse nu is genomineerd, want na een luisterbeurt van het gehele album dat vandaag uit is gekomen, vind ik Mute echt vele, vele malen beter. Die had ik ook een veel hoger cijfer gegeven...
Da's inderdaad een erg mooi nummer. Ik moest vanochtend bij de 1e luisterbeurt van het album voortdurend aan o.a. Haken denken en werd nog niet direct gegrepen en van m'n sokken geblazen, maar ik ga zeker nog vaker luisteren...
0
geplaatst: 27 januari 2024, 12:23 uur
04-01: Narbeleth - Of Moonlight and Spirits (EvilDrSmith / 11 / 7,32)
06-01: Bipolar Architecture - Death of the Architect (ProGNerD / 12 / 7,73)
08-01: Stuporous - Decorating the Willow Tree (The_CrY / 11 / 7,71)
10-01: Dödsrit - Nocturnal Fire (Interlude / 10 / 7,69)
12-01: WHOM GODS DESTROY - In The Name Of War (ABDrums / 11 / 6,47)
14-01: Vemod - Der guder dør (ProGNerD / 11 / 7,62)
16-01: For I Am king - Execution (chartsmaster / 9 / 6,7)
18-01: Dissimulator - Hyperline Underflow (B.Robertson / 11 / 6,89)
20-01: A/Oratos - Deuteros (ABDrums / 11 / 7,98)
22-01: Mourning Dawn - Borrowed skin (ProGNerD / 9 / 8,20)
25-01: Caligula's Horse - Golem (Dieter / 10 / 6,36)
27-01: Exocrine - Dragon (ABDrums / 0 / 0)
Ik had eigenlijk een ander nummer van dit album willen nomineren, maar die is reeds in 2023 als single verschenen. Daarom hier een alternatief, die zeker niet minder is. Het lijkt me een goed idee om technische deathmetal hier eens een podium te geven tussen nominaties die veelal zijn gefocust op progressieve, sludge / post en black metal. Benieuwd of er users voor dit soort metal zijn te porren!
Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Google Spreadsheets.
10-01: Dödsrit - Nocturnal Fire (Interlude / 10 / 7,69)
16-01: For I Am king - Execution (chartsmaster / 9 / 6,7)
22-01: Mourning Dawn - Borrowed skin (ProGNerD / 9 / 8,20)
25-01: Caligula's Horse - Golem (Dieter / 10 / 6,36)
27-01: Exocrine - Dragon (ABDrums / 0 / 0)
Ik had eigenlijk een ander nummer van dit album willen nomineren, maar die is reeds in 2023 als single verschenen. Daarom hier een alternatief, die zeker niet minder is. Het lijkt me een goed idee om technische deathmetal hier eens een podium te geven tussen nominaties die veelal zijn gefocust op progressieve, sludge / post en black metal. Benieuwd of er users voor dit soort metal zijn te porren!
0
geplaatst: 27 januari 2024, 12:34 uur
Oeps, dat gebeurt me niet vaak; hierbij nog mijn cijfer voor de vorige nominatie: 
Caligula's Horse - Golem: 7,7

Caligula's Horse - Golem: 7,7
0
geplaatst: 27 januari 2024, 12:36 uur
Echt niet verkeerd en ook wat toegankelijker qua geluid dan de meeste techdeath bands die ik heb gehoord. Techdeath blijft voor mij iets wat ik in >90% van de gevallen wel na 1x gehoord heb, en dat heb ik hier ook. Vooruit, een 7 voor het nummer, maar ik vermoed dat als ik een heel album moet uitzitten ik op 3,0* uit zou komen.
0
geplaatst: 27 januari 2024, 18:14 uur
Ik heb eventueel een nominatie klaarliggen voor maandag, tenzij The_CrY gebruik wil maken van die dag?
0
geplaatst: 28 januari 2024, 06:12 uur
8 Exocrine - Dragon
Ik vind 'm wel lekker hoor. Zo'n melodieus gitaartje à la het intro van 'Blackened' en vervolgens een drummer die haast over zichzelf struikelt zo snel gaat het. Nog wat fijn jazzy 'gepriegel' voor de solo doet het ook goed.
Ik vind 'm wel lekker hoor. Zo'n melodieus gitaartje à la het intro van 'Blackened' en vervolgens een drummer die haast over zichzelf struikelt zo snel gaat het. Nog wat fijn jazzy 'gepriegel' voor de solo doet het ook goed.
0
geplaatst: 28 januari 2024, 10:38 uur
Apollo schreef:
Ik heb eventueel een nominatie klaarliggen voor maandag, tenzij The_CrY gebruik wil maken van die dag?
Ik ga wederom mijn best doen, maar pak gerust je kans als je iets vets te nomineren hebt.
0
geplaatst: 28 januari 2024, 13:19 uur
Exocrine - Dragon: 7
Ik kan me wel een beetje vinden in de opmerking van Apollo. Uitzonderingen daargelaten, gebeurt het maar zelden dat (extreme) techdeath me echt weet te raken...
Het valt me trouwens op dat dat voor velen hier (ook) het geval lijkt voor progmetal ?
(nou moet ik eerlijk toegeven dat dat er de laatste tijd bij mij soms ook wat insluipt, vast veroorzaakt doordat m'n focus de laatste tijd wat meer op de (post)black, (blackened) sludge en shoegaze sub-genres ligt...
)
Ik kan me wel een beetje vinden in de opmerking van Apollo. Uitzonderingen daargelaten, gebeurt het maar zelden dat (extreme) techdeath me echt weet te raken...
Het valt me trouwens op dat dat voor velen hier (ook) het geval lijkt voor progmetal ?
(nou moet ik eerlijk toegeven dat dat er de laatste tijd bij mij soms ook wat insluipt, vast veroorzaakt doordat m'n focus de laatste tijd wat meer op de (post)black, (blackened) sludge en shoegaze sub-genres ligt...
)
1
geplaatst: 28 januari 2024, 13:28 uur
Apollo schreef:
The_CrY schreef:
Ik ga wederom mijn best doen, maar pak gerust je kans als je iets vets te nomineren hebt.
Benieuwd waar jullie mee komen; er komt zoveel moois uit...
Immer zoekend en hopende op ontdekking van nieuwe pareltjes die nog niet op m'n radar stonden

1
geplaatst: 28 januari 2024, 19:34 uur
Ik wilde overenthousiast een nummer van Chapel of Disease nomineren, maar ik denk dat het verstandig is om te wachten tot het hele album te beluisteren is. Morgen kom ik dus niet met een nominatie.
1
geplaatst: 28 januari 2024, 22:37 uur
Ik ben het roerend eens met wat reeds gezegd is over het euvel van techdeath. Dit nummer klinkt desondanks behoorlijk aardig en blijft ook na meerdere luisterbeurten boeien. Knap ook hoe de band voldoende melodie en sfeer weet te creëeren te midden van het brute geweld. Persoonlijk hoogtepunt is toch wel het middenstuk met de drumbreakdown die een wervelende gitaarsolo inleidt. Ook het cleane getokkel in het outro is zeer fraai.
8,3
8,3
1
geplaatst: 29 januari 2024, 12:53 uur
04-01: Narbeleth - Of Moonlight and Spirits (EvilDrSmith / 11 / 7,32)
10-01: Dödsrit - Nocturnal Fire (Interlude / 11 / 7,67)
16-01: For I Am king - Execution (chartsmaster / 12 / 6,73)
22-01: Mourning Dawn - Borrowed skin (ProGNerD / 10 / 8,18)
25-01: Caligula's Horse - Golem (Dieter / 11 / 6,51)
27-01: Exocrine - Dragon (ABDrums / 6 / 7,45)
29-01: The VIsion Bleak - Weird Tales Chapter IV & V (The_CrY / /)
Eindelijk eraan gedacht om te nomineren.
10-01: Dödsrit - Nocturnal Fire (Interlude / 11 / 7,67)
16-01: For I Am king - Execution (chartsmaster / 12 / 6,73)
22-01: Mourning Dawn - Borrowed skin (ProGNerD / 10 / 8,18)
25-01: Caligula's Horse - Golem (Dieter / 11 / 6,51)
27-01: Exocrine - Dragon (ABDrums / 6 / 7,45)
29-01: The VIsion Bleak - Weird Tales Chapter IV & V (The_CrY / /)
Eindelijk eraan gedacht om te nomineren.
* denotes required fields.