MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024

zoeken in:
aslan (crew)
7,5

Welkom hier aslan, ga je ook actief meedoen ?

aslan (crew)
ProGNerD schreef:
Welkom hier aslan, ga je ook actief meedoen ?

het is alweer een tijdje geleden, maar ik was hier redelijk actief... voor 2024 is dit volgens mij de eerste x dat ik meedoe; ik ga proberen hier wat meer tijd door te brengen, je ontdekt hier toch regelmatig nieuwe pareltjes!

aslan schreef:
je ontdekt hier toch regelmatig nieuwe pareltjes!

Klopt, en hoe meer nomineerders er meedoen, hoe groter de kans daarop...

16-11: Minuala - Я есмь
Dit klinkt wel weer erg fijn, mooie afwisseling in zang. En muzikaal erg sfeervol. Korte ep maar die smaakt wel naar meer merk ik.
8

Minuala: 7,8

Leuk met die folky elementen.

02-11: Nachtmystium - Survivors Remorse (ProGNerD / 11 / 7,74)
04-11: Serpent Column - Unto Works and Days (Apollo / 9 / 7,2)
07-11: Vokonis - Phantom Carriage (The_Cry / 9 / 7,63)
09-11: Lömsk - Shovels and ropes (ProGNerD / 9 / 6,9)
11-11: The Browning - Hivemind (legian / 10 / 5,19)
13-11: Laudare - Offertorium (Apollo / 8 / 7,79)
16-11: Minuala - Я есмь (ProGNerD / 7 / 7,54)
18-11: The Great Old Ones - Me, the Dreamer (ABDrums / 0 / 0)

Nou zeg, eindelijk weer eens een nominatie van mijn kant. De laatste dateert ten slotte ook alweer van anderhalve maand geleden, dus dat werd hoog tijd. Dit keer geen introducerend en begeleidend schrijfselarijtje vanwege moeheid, drukte en deadlinestress. Daarom afsluitend om jullie maar met een cliché op pad te sturen richting de wereld van The Great Old Ones: de muziek spreekt voor zichzelf.

Maak Kennis met Metal Anno 2024

Ah, deze band wilde ik al een hele tijd nog eens onder de loep nemen. Dit is wel een werkje wat nog een paar luisterbeurten zal vergen om alle details te bevangen, maar ik hoor voldoende aanknopingspunten om een oordeel te vellen. Er heerst een voortslepend onderlaags spanningsveld, wat erg bezwerend zal uitwerken voor de geduldige luisteraar. En zodoende komen de overgangen in de compositie erg sterk binnen, zoals het onbehaaglijke moment vanaf 07:08, of het slotstuk vanaf 07:58. Ik had wat kritiekpuntjes neergepend, maar die verdwenen na de tweede luisterbeurt als sneeuw voor de zon. Mooie nominatie en het nieuwe album staat op mijn lijstje voor volgend jaar.
8,5

"Toevallig" kwam deze gister ook voorbij in mijn dagelijkse internetrondje op zoek naar interessante nieuwe muziek en had ik het aankomende album Kadath meteen aan m'n releases watchlist gezet voor 24 januari volgend jaar; mooie nominatie dus !

The Great Old Ones - Me, the Dreamer

Voortslepend is deze wel, het doet me daarin erg denken aan The Nocturnal One van DRUDKH. Die sleept ook heerlijk door, hoewel die me wel wat beter bevalt merk ik. Vooral omdat die wat compacter is en mij sneller mee weet te slepen. Deze lijkt op een einde aan te sturen en dat zitten we pas midden in het nummer. Dat is trouwens positief, want er kan dan nog een kleine 5 minuten genoten worden.
7.8

Laudare - 8,5
MINUALA - 8,3
The Great Old Ones - 8,7

aslan (crew)
The Great Old Ones: 8

Eenmalig Spamberichtje. Misschien vinden deze metalliefhebbers het ook leuk om mee te spelen met onderstaand topic.

The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter

Einde is sterk, de rest doet me minder 6.8

Snap niet waarom ik niet heb doorgepakt met deze band. In 2022 helaas gemist op GMM, ik wil deze gasten echt nog wel eens live zien.

Overigens lekkere single, hun plaat komt 24 januari volgend jaar. Daar kijk ik in ieder geval naar uit.

Ik ga ook voor een 8.5

The Great Old Ones - Me, the Dreamer: 8,2

Lekker; erg benieuwd naar het hele album...

Ik zie dat ik vijf nominaties achterloop, lol. Ik ga die vanavond denk ik even langs. En anders later deze week .

Kondoro0614 schreef:
Snap niet waarom ik niet heb doorgepakt met deze band. In 2022 helaas gemist op GMM, ik wil deze gasten echt nog wel eens live zien.

Shit, inderdaad. Stond ik bij Evil Invaders te kijken, ook goed, maar die kun je altijd wel ergens zien. Hopelijk komende editie een herkansing.

Apollo schreef:
(quote)

Shit, inderdaad. Stond ik bij Evil Invaders te kijken, ook goed, maar die kun je altijd wel ergens zien. Hopelijk komende editie een herkansing.

Ja laten we hopen dat ze er dit jaar weer staan. Ik hoop dat GMM binnenkort even hun line-up online gooit, de headliners zijn eerst nu, gelukkig meer informatie!

Maar, Apollo. Gaan we volgend jaar een koffietje drinken?

Ik denk dat Graspop de komende 1-1,5 week een voor een de headliners aankondigt, en daarna een tiental namen bekendmaakt. Gelukkig is Alcatraz al verzekerd van een sterke line-up.

Geen pintje?

Apollo schreef:
Ik denk dat Graspop de komende 1-1,5 week een voor een de headliners aankondigt, en daarna een tiental namen bekendmaakt. Gelukkig is Alcatraz al verzekerd van een sterke line-up.

Geen pintje?

Ja ik denk dat je morgen headliner 3 hebt en vrijdag de 4e en dan wellicht ook een berg andere namen. Doen ze volgens mij elk jaar zo.

Ik drink geen alcohol Apollo maar, wellicht maak ik voor dan even een uitzondering .

odi
Laudare : 6
Minuala : 7,8
The Great Old Ones : 7,5

02-11: Nachtmystium - Survivors Remorse (ProGNerD / 11 / 7,74)
04-11: Serpent Column - Unto Works and Days (Apollo / 9 / 7,2)
07-11: Vokonis - Phantom Carriage (The_Cry / 9 / 7,63)
09-11: Lömsk - Shovels and ropes (ProGNerD / 9 / 6,9)
11-11: The Browning - Hivemind (legian / 10 / 5,19)
13-11: Laudare - Offertorium (Apollo / 8 / 7,79)
16-11: Minuala - Я есмь (ProGNerD / 7 / 7,54)
18-11: The Great Old Ones - Me, the Dreamer (ABDrums / 9 / 7,94)
21-11: Winterfylleth - Upon This Shore (Dieter / 0 / 0)

Maak Kennis met Metal Anno 2024

Winterfylleth - Upon This Shore: 7,7

Dank Dieter voor deze reminder; album was nog blijven liggen in de eindeloze stroom aan te checken nieuwe releases hier...

Gast
geplaatst: vandaag om 08:58 uur

geplaatst: vandaag om 08:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.