MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024

zoeken in:
Lekker!

7,8

02-11: Nachtmystium - Survivors Remorse (ProGNerD / 11 / 7,74)
04-11: Serpent Column - Unto Works and Days (Apollo / 9 / 7,2)
07-11: Vokonis - Phantom Carriage (The_Cry / 9 / 7,63)
09-11: Lömsk - Shovels and ropes (ProGNerD / 9 / 6,9)
11-11: The Browning - Hivemind (legian / 10 / 5,19)
13-11: Laudare - Offertorium (Apollo / 10 / 7,68)
16-11: Minuala - Я есмь (ProGNerD / 11 / 7,74)
18-11: The Great Old Ones - Me, the Dreamer (ABDrums / 11 /
21-11: Winterfylleth - Upon This Shore (Dieter / 10 / 7,46)
23-11: Opeth - §4 (ABDrums / 5 / 8,44)
25-11: Noir Pale - Enjoy the Silence (EvilDrSmit / 8 / 7,18)
28-11: The Watcher - Burning World (Dieter / / )

Maak Kennis met Metal Anno 2024

Lekker oldschool: 8

Ik zag net het album op de frontpage staan. Komt morgen dus uit? Ik was al wel benieuwd naar dat album maar, na het horen van deze track heb ik wel echt zin in die plaat. Ik ga hier heel goed op. Had trouwens wel echt keiharde black metal verwacht na het zien van de cover, en de namen. Dit verrast me wel.

8.4

Cruz Del Sur is niet een label waarbij ik meteen mijn oren spits.
Ook nu is dat onder streep weer het geval. Op zich heerlijke vintage heavy metal dat in 1982 gemaakt had kunnen worden. En de gitaar(twin)solo is echt, écht goed! Die had wel even langer mogen duren.
Maar waar ik over struikel is de zanger. Ook die klinkt als een willekeurige zanger uit begin jaren 80 van een inmiddels volkomen vergeten band. Niet écht slecht of zo, maar een wat amateuristische klinkende, weinig karakteristieke stem die duidelijk de zwakke schakel is van de band. Daardoor duikelt mijn cijfer een stuk omlaag, maar zeker vanwege die solo's toch nog een: 7

Lekker oldskool.

7

aslan (crew)
5,8

Soms vind ik wat goed uitgevoerde old-skool of retro heerlijk tussendoor, maar met deze vintage heavy metal kan ik niet heel veel eerlijk gezegd:

The Watcher - Burning World: 6,5

Zeker niet slecht, maar ook niet overtuigend of bijzonder. Het commentaar van EvilDrSmith sluit goed aan bij mijn mening, vooral het gedeelte over de zanger. Dat is ook bij mij een knelpuntje.

6,2

Heb trouwens de spreadsheet bijgewerkt voor iedereen. Paar dingen die mij opvielen:
Kondoro0614 heeft zijn fanatieke inhaalslag voltooid waarvoor een moment van waardering op zijn plaats is. Wel heeft hij nog een paar recentere nominaties te gaan.
Johnny Marr is bijna volledig, op de nominaties van 25-10 (Gaerea) en 27-10 (SIG:AR:TYR) na, mogelijk over het hoofd gezien?
Dieter heeft enkel een gaatje op 31-01 (Drown In Sulphur - Eclipse of the Sun of Eden), vermoedelijk door de dubbele nominatie die dag.
Voor ABDrums geldt hetzelfde: 26-05 (Summoner's Circle - Irreverence Of the Cross) staat open, verder alles becijferd.

Johnny Marr schreef:
Gaerea - 7,5
Sigr:Ar:Tyr - 7

Apollo

Klopt Apollo! Vaak als ik mijn meningen uit typ voor een film of album zet ik vaak de muziek op die ik nog niet heb geluisterd uit deze lijst. Ik had ondertussen niet genoeg tijd de rest recht te trekken, al was ik er vanmorgen wel iets aan toe gekomen.

Apollo schreef:
Dieter heeft enkel een gaatje op 31-01 (Drown In Sulphur - Eclipse of the Sun of Eden), vermoedelijk door de dubbele nominatie die dag.
Volgens mij moet het weer kloppen nu

odi
Winterfylleth : 7,5

Opeth: 7,8

Noir Pale : 8

The Watcher : 5

Nominatie mijnerzijds in aantocht zo rond de middag...

02-11: Nachtmystium - Survivors Remorse (ProGNerD / 11 / 7,74)
04-11: Serpent Column - Unto Works and Days (Apollo / 10 / 7,18)
07-11: Vokonis - Phantom Carriage (The_Cry / 10 / 7,62)
09-11: Lömsk - Shovels and ropes (ProGNerD / 9 / 6,9)
11-11: The Browning - Hivemind (legian / 10 / 5,19)
13-11: Laudare - Offertorium (Apollo / 10 / 7,68)
16-11: Minuala - Я есмь (ProGNerD / 11 / 7,74)
18-11: The Great Old Ones - Me, the Dreamer (ABDrums / 11 / 8 )
21-11: Winterfylleth - Upon This Shore (Dieter / 12 / 7,38)
23-11: Opeth - §4 (ABDrums / 10 / 8,38)
25-11: Noir Pale - Enjoy the Silence (EvilDrSmith / 10 / 7,19)
28-11: The Watcher - Burning World (Dieter / 11 / 6,83)
30-11: Bedsore - A Colossus, an Elephant, a Winged Horse, the Dragon Rendezvous (ProGNerD / 0 / 0)

Hier ging vanochtend geheel onvoorbereid m'n oude prog-hart toch wel even wat harder van kloppen: hoe avontuurlijk, dynamisch, progressief wil je je death metal hebben...

Lastig in een enkel hokje te plaatsen, maar daarom niet minder interessant wat mij betreft, enfin: ga er maar 's (even) voor zitten en oordeel zelf

Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Spreadsheet

6,7

Mwah.

Ik zag deze van de week al voorbij komen tussen mijn Youtube feed, maar vanwege de vele albums die ik nog "moet" luisteren niet aangeklikt. De intro heeft sfeer, maar duurt ook te lang. Ik vind het wel gaaf hoe de compositie terugvalt op die spookachtige, mystieke sfeer, en omschakelt naar iets geheel anders. Vooral de jazzy elementen maken het speels en verrassend, maar het had ook zonder gekund naar mijn mening. Het voelt, met name in de eerste helft, losmazig van de rode draad in het nummer. In de tweede helft past de band een prog-benadering toe die ik treffender gekozen vind, maar wel minder verrassend van aard. Ik zal het album een kans geven, want ik hoor de potentie, maar dit nummer dwarrelt net onder de grens van 'goed en vaker luisteren' voor mij.
7,6

8,0 lekker hoor!

02-12: Gigan - Square Wave Subversion (Apollo / 0 / 0)

Zoekende naar leuke liedjes voor pakjesavond, kwam ik deze band tegen. Een typische Willowtip band, en misschien wel de interessantste dit jaar. Tevens de volgende in het rijtje lekker krankzinnige death metal albums anno 2024. Want, ik ben helemaal door elkaar geschud en verpletterd door de chaotische, technische, brute bak herrie die deze band afserveert op een ranzige riooldeksel. Diegenen die niet blij worden van die omschrijving zal ik tegemoetkomen door een van de kortste nummers van de plaat te nomineren.

Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Spreadsheet

Wat een heerlijke chaotische bak herrie. Het begin is fantastisch, maar zodra de zang erbij komt vind ik het een stuk minder: 7

Daar ik mij wel tot zekere hoogte in vinden. Het is de diversiteit op vocaal vlak die zo'n plaat voor mij interessant houdt, want op andere nummers is nog van alles te horen wat hier niet aan bod komt. Maar de vocals hier kan ik alsnog waarderen.

8,4

Binnen het sub-genre niet slecht denk ik, maar voor mij mist dit soort brutal / tech death vaak een beetje sfeer waardoor het me niet echt weet te pakken...

Gigan - Square Wave Subversion: 7

Bedsore - A Colossus, an Elephant, a Winged Horse, the Dragon Rendezvous: 7

Gigan - Square Wave Subversion: 5

Bzg

Twee woorden negen letters

Duurt lang ?

Bedsore - A Colossus, an Elephant, a Winged Horse, the Dragon Rendezvous: 8

Gast
geplaatst: vandaag om 06:15 uur

geplaatst: vandaag om 06:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.