MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024

zoeken in:

02-12: Gigan - Square Wave Subversion (Apollo / 7,03 / 7)
05/12: Aara - Senkrechte Welten (Johnny Marr / 0 / 0)

6,7

De muziek is me iets te clean.

Dit is een goede band die ik ook op mijn lijstje had om te nomineren, maar ik was in afwachting van de volledige albumrelease. De verwachtingen liggen best hoog bij mij; het vorige album, het slotstuk van de trilogie, beschouw ik als het beste wat de band heeft uitgebracht. Maar van de twee vrijgegeven nummers is dit niet hetgeen de verwachtingen geheel inlost. Het is een meer dan prima nummer met een aantal zaken die ik sterk vind, maar de beladenheid en meeslependheid zijn niet dermate aanwezig. De eerste single 'Felsensang' vind ik beter vanwege de akoestische passages, opvallende gitaartoon na de intro en betere drumsecties.
7,7

Klein verzoek de spreadsheet te updaten wanneer je een nieuwe nominatie plaatst. Ik heb het alvast gedaan.
Maak Kennis met Metal Anno 2024

Vandaag de plaat uit gekomen. Mijn stem komt vnv.

Apollo schreef:
Dit is een goede band die ik ook op mijn lijstje had om te nomineren, maar ik was in afwachting van de volledige albumrelease. De verwachtingen liggen best hoog bij mij; het vorige album, het slotstuk van de trilogie, beschouw ik als het beste wat de band heeft uitgebracht. Maar van de twee vrijgegeven nummers is dit niet hetgeen de verwachtingen geheel inlost. Het is een meer dan prima nummer met een aantal zaken die ik sterk vind, maar de beladenheid en meeslependheid zijn niet dermate aanwezig. De eerste single 'Felsensang' vind ik beter vanwege de akoestische passages, opvallende gitaartoon na de intro en betere drumsecties.
7,7

Klein verzoek de spreadsheet te updaten wanneer je een nieuwe nominatie plaatst. Ik heb het alvast gedaan.

Heb sterk getwijfeld tussen de twee. Mss toch beter voor Felensang gegaan idd! En sorry voor de spreadsheet, zal er de volgende keer aan denken!

Net het album geluisterd; best lekker, (beste) nummer keuze is bast lastig idd...
M'n cijfer volgt nog.

Felsensang is indd beter, nog steeds een banger! Aara rules!

8.7

Ik gooi er zo eentje in akkoord ?

28-11: The Watcher - Burning World >> 6,4
30-11: Bedsore - A Colossus, an Elephant, a Winged Horse, the Dragon Rendezvous >> 8,1
02-12: Gigan - Square Wave Subversion >> 8,2
05-12: Aara - Senkrechte Welten >> 7,8

Apollo schreef:
Zoekende naar leuke liedjes voor pakjesavond, kwam ik deze band tegen.

De brandende vraag die nu toch bij me achterblijft is of je de de kamer eergisteravond daadwerkelijk hebt gevuld met de zalvende klanken van deze mierzoete meezinger in het bijzijn van vrienden en familie.

02-12: Gigan - Square Wave Subversion (Apollo / 8 / 7,18)
05-12: Aara - Senkrechte Welten (Johnny Marr / 7 / 7,66)
07-12: Veilburner - A Shadow of a Shadow (ProGNerD / 0 / 0)

Ik werd door deze inleiding van een recensie op Zwaremetalen.com getriggerd:

"Raar. Rraarr. Rrrrraaaaarrrrr. Het zijn de kreten van Michiel Romeyn gemaakt tijdens een bijzonder toneelstuk. Kees Prins deed er een schepje bovenop door op een zieke, manische manier te schaterlachen. Deze fameuze en tevens bizarre sketch van het Jiskefet-trio zal me altijd bij blijven vanwege de absurditeit en tegelijk het briljante ervan. Het predicaat “raar” zou je ook best op de muziek van het Amerikaanse Veilburner kunnen plakken. Is het ook briljant? Daar zullen de meningen over verdeeld zijn."

Ik was enerzijds sceptisch vanwege het eigengereide, chaotische, dissonante karakter van de muziek dat werd beschreven, maar anderzijds werd ik erdoor aangetrokken en Tjeezus, wat ben ik blij dat ik dit een kans heb gegeven...

Geweldige trip dit; heb gekozen voor het nummer Shadows of a Shadow en dat heeft niet met de tracklengte te maken, want alle tracks duren exact (!) 7 minuten. Mooi concept ook

Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Spreadsheet

Aara - Senkrechte Welten: 7,7

Haha opnieuw een album dat ik zelf ook in de pijplijn had zitten om te nomineren. Zo blijft er nog minder van mijn lijstje over (handjevol). In tegenstelling tot Aara is Veilburner een nieuwe ontdekking voor mij. Eindoordeel volgt, maar de kronkelende riffs zoals op 1:20 zijn heerlijk bezwerend.

Vette shit hoor. 8.5

8,5

Lekker dit! Ik ga het hele album binnenkort ook een kans geven.

ABDrums schreef:
De brandende vraag die nu toch bij me achterblijft is of je de de kamer eergisteravond daadwerkelijk hebt gevuld met de zalvende klanken van deze mierzoete meezinger in het bijzijn van vrienden en familie.

Ja, met vrienden. Nog voordat het nummer was afgelopen was mijn bevoegdheid om nummers in de wachtrij te plaatsen mij alweer ontnomen.

Zodoende gaat mijn zoektocht uit naar leuke kerstliedjes:
Veilburner: De band zet allerlei effecten in om de plaat zo absurd gruwelijk en griezelig te laten klinken en slaagt met vlag en wimpel; inderdaad een heel vette plaat. Hangt tussen de 4,0* en 4,5* in voor mij, maar heeft zich in de kijker gespeeld wat betreft eindejaarslijstmateriaal. Hoewel niet mijn favoriete nummer van het album - het is vooral de tweede helft die ik erg goed vind -, kan ik meegaan met bovenstaande beoordelingen: 8,5.

Veilburner - A Shadow of a Shadow: 8,7

Aara - Senkrechte Welten: 8
Veilburner - A Shadow of a Shadow: 7,8

28-11: The Watcher - Burning World - 6.8
Geinig nummer, niet heel speciaal wat mij betreft. De zanger heeft een beetje een afwijkende stem. Ben er niet over uit of ik die nou wel of niet lekker vindt om te horen.

30-11: Bedsore - A Colossus, an Elephant, a Winged Horse, the Dragon Rendezvous - 6
Opent heerlijk sfeervol, neemt daarvoor ook heerlijk de tijd om geduldig alles op te bouwen. De Jazzy invloeden zijn ook erg leuk en muzikaal is er best wat interessants te vinden. Het is allemaal echter wel wat teveel van de hak op de tak en mist daardoor wat eenheid. Ook de zang haalt mij regelmatig uit de sfeer, wat na zo'n heerlijke opening wel heel erg jammer is.

02-12: Gigan - Square Wave Subversion - 7.2
Lekkere bak herrie dit. Ze missen wel een 'earcatcher' waardoor dit niet meer dan een bak herrie wordt. Maar dat doen ze wel verrekte lekker.

05/12: Aara - Senkrechte Welten - 8
Oeh, deze kan wel in het rijtje rustgevende nummers toegevoegd worden. Knalt lekker fijn door deze zo.

07-12: Veilburner - A Shadow of a Shadow - 7.6
begint vrij sterk, maar ze verliezen mij naar het einde toe om echt bij te blijven hangen.

Lekker!

7,8

02-12: Gigan - Square Wave Subversion (Apollo / 9 / 7,18)
05-12: Aara - Senkrechte Welten (Johnny Marr / 9 / 7,73)
07-12: Veilburner - A Shadow of a Shadow (ProGNerD / 9 / 8,13)
10-12: Múr - Heimsslit (Dieter 0 / 0 )

odi
Bedsore: 7
Gigan : 7
Aara: 7,5
Veilburner : 7,5
Mûr : 7,5

6.7

Komt wat te weinig boven het maaiveld uit voor mij

Gast
geplaatst: vandaag om 03:17 uur

geplaatst: vandaag om 03:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.