MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024

zoeken in:
Apollo schreef:
Vind ik ook. Herkenbaar een werk van Mariusz Lewandowski. Na Bell Witch was hij erg populair in de metal wereld maar hij is helaas eind 2022 overleden.
ABDrums schreef:
Ik ben bekend met zijn werken, albumcovers en jammerlijke dood. .
WTF?!??! Maar ik niet! Hier schrik ik echt wel van. Ik snap niet dat ik dit niet wist, maar dit "nieuws" overvalt me van een impact alsof ik lees dat Travis Smith of misschien zelfs wel Derek Riggs zou zijn overleden. Gatverdamme, wat een k*tnieuws. Samen met Paolo Girardi was hij mijn favoriete artiest van hedendaagse albumhoezen. Ik had zelfs liever gelezen dat die andere bekende Lewandowski zou zijn overleden.....
Boe, stom!!

Sorry Bas, dit was ook mijn reactie toentertijd. Hij wordt gemist...

Ik weet dat Cosmic Void 'officieel' vandaag pas in gaat, maar ik vind het niet erg als er vandaag alsnog een nieuw nummer wordt genomineerd hoor. Ik snak naar nieuw metaal.

The_CrY schreef:
Ik weet dat Cosmic Void 'officieel' vandaag pas in gaat, maar ik vind het niet erg als er vandaag alsnog een nieuw nummer wordt genomineerd hoor. Ik snak naar nieuw metaal.

That's the spirit !

Ik wil niet (weer) voorkruipen , maar hier enkele (zeer) recente suggesties van mijn kant:

Hauntologist - Hollow
Vægtløs - Aftryk
Bipolar Architecture - Metaphysicize (let op: eind 2023 al een single voorbij gekomen )

Wie pakt de handschoen op ?

Wat is de regel omtrent singles die in 2023 zijn uitgekomen maar onderdeel zijn van een album uit 2024? Mag je die dan niet nomineren omdat de single technisch gezien in 2023 is uitgebracht?

Apollo schreef:
Wat is de regel omtrent singles die in 2023 zijn uitgekomen maar onderdeel zijn van een album uit 2024? Mag je die dan niet nomineren omdat de single technisch gezien in 2023 is uitgebracht?

Als iemand er problemen mee heeft, corrigeer me gerust, maar volgens mij is dat nooit een probleem geweest. Althans, als die niet al in het topic van 2023 aan bod is gekomen.

Voor A/ORATOS heb ik een 8 veil, samen met Disciplina Arcani het kloppende, bruisende hart van hun langspeeldebuut. Ik heb er ook maar even een stukje tekst bij getypt..

04-01: Narbeleth - Of Moonlight and Spirits (EvilDrSmith / 11 / 7,32)
06-01: Bipolar Architecture - Death of the Architect (ProGNerD / 12 / 7,73)
08-01: Stuporous - Decorating the Willow Tree (The_CrY / 11 / 7,71)
10-01: Dödsrit - Nocturnal Fire (Interlude / 11 / 7,67)
12-01: WHOM GODS DESTROY - In The Name Of War (ABDrums / 11 / 6,47)
14-01: Vemod - Der guder dør (ProGNerD / 11 / 7,62)
16-01: For I Am king - Execution (chartsmaster / 12 / 6,73)
18-01: Dissimulator - Hyperline Underflow (B.Robertson / 11 / 6,89)
20-01: A/Oratos - Deuteros (ABDrums / 11 / 7,98)
22-01: Mourning Dawn - Borrowed skin (ProGNerD / 10 / 8,18)
25-01: Caligula's Horse - Golem (Dieter / 12 / 6,47)
27-01: Exocrine - Dragon (ABDrums / 10 / 7,3)
29-01: The Vision Bleak - Weird Tales Chapter IV & V (The_CrY / 10 / 7,38)
31-01: Drown In Sulphur - Eclipse of the Sun of Eden (Interlude / /)
02-02: Cosmic Void - Prometheus' Agony (ProGNerD / / )
03-02: Solbrud - For evigt, For altid, Forandret (ProGNerd / / )

Ik wil mezelf graag revancheren met dit mooie nummer van Solbrud; hoe atmosferisch en sfeervol wil je het hebben , geweldige ontdekking:

Zal de spreadsheet nog bijwerken...

Ha, heerlijke nominatie, zo ken ik je weer! Deze gaat hoog scoren bij mij...

Op alle fronten aanzienlijk beter dan je vorige nominatie. Ook de gitaarsolo's tillen dit black metal epos naar een hogere beoordeling; 8,0. Leest Joost Aarts mee?

Apollo schreef:
...Leest Joost Aarts mee?

??? wat bedoel je precies...

Als hij Cosmic Void al een 88/100 score toekent lijkt mij Solbrud ook iets voor hem.

Apollo schreef:
Als hij Cosmic Void al een 88/100 score toekent lijkt mij Solbrud ook iets voor hem.

Zo, het is weer zondag. Even tijd maken waar jullie je oren allemaal mee bezig houden.

31-01: Drown In Sulphur - Eclipse of the Sun of Eden: fascinerende invalshoek van blackmetal door het zo industrial-orkestraal te laten klinken. Doet me wat denken aan The Monolith Death Cult, maar dan black i.p.v. death en minder inventief en agressief. Het heeft ook wel iets potsierlijks en bij herbeluistgering groeit dat gevoel. Waar andere nummers in positieve zin groeien, lijkt dat hier het tegendeel te gaan worden. Voordat ik nog vaker ga luisteren en het cijfer mogelijk verder omlaagschroef: 7

02-02: Cosmic Void - Prometheus' Agony: oh, dus omdat Lewandowski is overleden, wordt er maar weer teruggegrepen naar een oude ets van Gustave Doré? Alhoewel, daarvoor lijkt de tekening mij niet verfijnd genoeg. [check] En inderdaad: het blijkt van Inken Stabell te zijn. Evenzogoed ook fraai werk. Sluit perfect aan bij de doomy, blackened postmetal. Jammer dat de zang de muziek niet naar een hoger plan tilt. Met een meer aansprekende zang(stijl) en iets spannendere thema's had dit echt iets tofs kunnen zijn. Nu blijft het bij "best lekker" en "redelijk goed".
7,3

03-02: Solbrud - For evigt, For altid, Forandret: hoe atmosferisch en sfeervol ik het wil hebben? Nou, liefst op een andere manier, ik vind het maar knap saai.
En dan zie ik dat dit nog een van de kortste nummers is op het album.

Dit waren de gedachtes bij de eerste draaibeurt, die al in het laatste deel van het nummer enigszins werden bijgesteld. Ten positieve.
I.t.t. Drown In Sulphur lijkt dit te groeien en meer te beklijven. 't Klinkt ook "authentieker", wat dat ook moge betekenen in the ear of the beholder. Ja, toch wel een fijne tip, dank! Bijzondere stop motion video ook. Thunderbirds are go...ing sailors!
8

Die clip is inderdaad ook de moeite waard en draagt voor mij nog extra bij aan de beleving...

Drown In Sulphur - 4
Cosmic Void - 5
Solbrud - 7

Kom op, jullie kunnen (veel) beter.

Johnny Marr schreef:
Drown In Sulphur - 4
Cosmic Void - 5
Solbrud - 7

Kom op, jullie kunnen (veel) beter.

Ik zie een stijgende lijn , maar eh, waar blijven jouw nominaties dan: ik laat me graag verrassen...?

Ik heb eventueel een mooie nominatie klaarliggen voor morgen (hoewel ik nog twijfel welke het wordt...). Is iedereen daarmee akkoord? We kunnen bijna wel om de dag gaan nomineren, zoveel mooie metal kan er gedeeld worden in dit topic...

ABDrums schreef:
Ik heb eventueel een mooie nominatie klaarliggen voor morgen (hoewel ik nog twijfel welke het wordt...). Is iedereen daarmee akkoord? We kunnen bijna wel om de dag gaan nomineren, zoveel mooie metal kan er gedeeld worden in dit topic...

Ja hoor, kom maar op...

Ken ik 'm al of verras je me ?

ProGNerD schreef:
Ja hoor, kom maar op...

Ken ik 'm al of verras je me ?

Het is (bijna) onmogelijk jou te verrassen heb ik het idee, zeker omdat onze muzikale straatjes nogal op elkaar lijken... Mijn nominatie voor morgen ken je dus al (mocht de spelleider een oogje dicht willen knijpen, dan plaats ik hem vanavond), maar ik geef je een klein tipje van de sluier: ik heb er over geschreven en was er lyrisch over.

Vægtløs, ABDrums? Of Persefone? Ben benieuwd.

ProGNerD schreef:
(quote)

Ik zie een stijgende lijn , maar eh, waar blijven jouw nominaties dan: ik laat me graag verrassen...?

Alsof ik een kans heb gaat hier sneller dan m'n schaduw. We kunnen ook om het uur een nieuwe posten?

Solbrud: 8

Niet het meest heftige nummer in dit topic, maar inderdaad prachtig sfeervol en hele mooie gitaren. Heerlijke muziek voor tijdens het werk.

Ik plaats mijn nominatie richting eind van de middag, omdat ik verder vanavond geen tijd heb iets te plaatsen. Niet schrikken dus dat ik de 48u niet helemaal in acht neem...

Ook van mijn kant een 8 voor deze fijne compositie. Tzt het hele album maar eens beluisteren...

Gast
geplaatst: vandaag om 17:19 uur

geplaatst: vandaag om 17:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.