MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024

zoeken in:
ABDrums schreef:
Ik plaats mijn nominatie richting eind van de middag, omdat ik verder vanavond geen tijd heb iets te plaatsen. Niet schrikken dus dat ik de 48u niet helemaal in acht neem...

Als 'ie goed is, zien we dat graag door de vingers...

Voor mij geldt:

Solbrud - For evigt, For altid, Forandret: 8,3

02-02: Cosmic Void - Prometheus' Agony (ProGNerD / 9 / 6,18)
03-02: Solbrud - For evigt, For altid, Forandret (ProGNerD / 10 / 7,29)
05-02: Persefone - Lingua Ignota (ABDrums / 0 / 0)

Lyrisch ben ik over dit nummer, dat wat mij betreft - tezamen met het nummer One Word - als hoogtepunt geldt van deze geweldige nieuwe EP van het uit Andorra afkomstige Persefone. In mijn enthousiasme heb ik reeds een (voor mijn doen korte) bespreking geschreven over deze nieuwe EP: deze is hier te vinden. Ik had ook graag een nummer van deze geweldige plaat willen nomineren, maar Persefone heeft toch net wat meer indruk op me achtergelaten. Misschien een tip voor de volgende nominator?

Maak Kennis met Metal Anno 2024

We houden de 48 uur niet meer aan voordat er een nieuwe wordt geplaatst?

Dieter schreef:
We houden de 48 uur niet meer aan voordat er een nieuwe wordt geplaatst?

Lees mijn eerdere bericht van vandaag.

Mooie nominatie ABDrums !

Erg benieuwd naar de live beleving zaterdag a.s. in Metropool, voor mij een (bijna) thuiswedstrijd, dus verplichte kost.

En die andere geweldige plaat draait hier de komende tijd nog zeker meerdere rondjes...

odi
Drown in Sulphur : 7,3
Cosmic Void : 6,8
Solbrud : 7

Apollo schreef:
Als hij Cosmic Void al een 88/100 score toekent lijkt mij Solbrud ook iets voor hem.

Deze weet hij (terecht) ook op waarde te schatten, lees ik: Vægtløs – AFTRYK | Zware Metalen

ABDrums schreef:
(quote)

Lees mijn eerdere bericht van vandaag.

Aah, nou helemaal prima hoor…

Persefone: 7,8

Deze band altijd een beetje links laten liggen. Misschien onterecht. Meeslepend progressief nummer, zeker niet verkeerd.

Persefone - Lingua Ignota: 8

(net als One Word) beetje een Gojira vibe...

Elders heb ik uitgebreid gemotiveerd waarom ik deze nieuwste worp van Persefone zo geweldig vind. Ik wil er alleen aan toevoegen dat mijn verdict ook na meerdere luisterbeurten fier overeind blijft staan. Sterker nog; mijn gevoel wordt keer op keer opnieuw bevestigd. Gevoelsmatig wordt dit echt een serieuze kandidaat voor mijn eindejaarslijst.

Enthousiast is niet het goede woord. Ik zou eerder lyrisch of extatisch willen gebruiken, want ik ben echt zwaar onder de indruk van wat deze band hier neerzet. Het titelnummer - alhier genomineerd - is de langste en daarmee ook de meest avontuurlijke compositie van de EP. Mijn cijfer had nóg hoger uitgevallen als er sprake was geweest van eenzelfde memorabel 'meezingrefrein' als op One Word en hoewel het refrein van Lingua Ignota ook zeer gaaf is, komt die niet in de buurt van het refrein van de leadsingle. Goed, ik zou het kort houden. Mijn cijfer wordt gewoon belachelijk hoog, want ik vind dit belachelijk goed. Beter zelfs dan Deuteros van A/Oratos.

9,6

02-02: Cosmic Void - Prometheus' Agony (ProGNerD / 10 / 6,24)
03-02: Solbrud - For evigt, For altid, Forandret (ProGNerD / 11 / 7,26)
05-02: Persefone - Lingua Ignota (ABDrums / 9 / 7,54)
07-02: Kerry King - Idle Hands (Dieter / / )

Heerlijk nummer met Mark Osegueda op zang.
Een album om naar uit te kijken!

9

Ha, weer iets totaal anders! Leuk om de enorme diversiteit in nominaties hier te horen, dat maakt dit topic mijns inziens nou zo leuk. Deze ga ik nog wat vaker luisteren en op me in laten werken.

King gaat, zoals toegezegd, verder waar Slayer ophield. Dit is dan ook precies wat ik ervan had verwacht. Mark Osegueda is absoluut de smaakmaker van het nummer, wat een overtuiging in zijn performance! Voor de rest vind ik het eerlijk gezegd niet zo bijzonder, maar het bevalt mij nu beter dan twee dagen geleden. Ik ben ook erg benieuwd naar de rest.

Inclusief gunfactor: 7,5

Meh, klinkt nogal 13 in een dozijn.

6.7

7,5

Lekker knallen

Deze kan ik er wel even tussendoor knallen.

Degelijk: 7

Niet iets waar ik heel warm voor loop, maar inderdaad wel gewoon degelijk, maar verder niet heel bijzonder, zoals al opgemerkt: 7

Ik sluit me aan bij de rest. No-nonsense, stevig en lekker degelijk. Uiteraard in de meest positieve zin van het woord.

7

odi
Persefone : 7

Kerry King : 8

Gast
geplaatst: vandaag om 18:54 uur

geplaatst: vandaag om 18:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.