Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024
zoeken in:
1
geplaatst: 9 februari 2024, 16:28 uur
02-02: Cosmic Void - Prometheus' Agony (ProGNerD / 10 / 6,24)
03-02: Solbrud - For evigt, For altid, Forandret (ProGNerD / 11 / 7,26)
05-02: Persefone - Lingua Ignota (ABDrums / 9 / 7,54)
07-02: Kerry King - Idle Hands (Dieter / / )
09-02: Chapel Of Disease - A Death Though No Loss (Apollo / / )
Het is dan toch het nummer geworden waar ik aanvankelijk al het meest enthousiast over was.
Maak Kennis met Metal Anno 2024 Spreadsheet
Het is dan toch het nummer geworden waar ik aanvankelijk al het meest enthousiast over was.
Maak Kennis met Metal Anno 2024 Spreadsheet
1
geplaatst: 9 februari 2024, 16:48 uur
YES, hier doe je me een plezier mee, Apollo 
Net vanmiddag tijdens een wandeling deze opgezet en was (positief) verrast, al maalt het nog in m'n hoofd in welk hokje ik dit moet plaatsen. Maar dat maakt eigenlijk niet zoveel uit, vele rondjes gaat dit album sowieso nog draaien hier...

Net vanmiddag tijdens een wandeling deze opgezet en was (positief) verrast, al maalt het nog in m'n hoofd in welk hokje ik dit moet plaatsen. Maar dat maakt eigenlijk niet zoveel uit, vele rondjes gaat dit album sowieso nog draaien hier...

0
geplaatst: 9 februari 2024, 19:17 uur
ABDrums schreef:
Ik plaats vanavond een nieuwe!
Ik plaats vanavond een nieuwe!
Van mij mag het, maar da's wel <<<< 48 hr, dus gewaagd...

0
geplaatst: 9 februari 2024, 19:24 uur
Oh mijn berichten laadden (wederom) niet, dus vandaar dat ik niets zag, excuses... Desalniettemin sorteer ik hierbij alvast voor op komende zondag.

0
geplaatst: 9 februari 2024, 19:28 uur
ABDrums schreef:
Oh mijn berichten laadden (wederom) niet, dus vandaar dat ik niets zag, excuses... Desalniettemin sorteer ik hierbij alvast voor op komende zondag.
OK, dat verklaart het een en ander; het verbaasde me al dat je nog geen reactie had gegeven op de laatste bijzondere nominatie van Apollo...

0
geplaatst: 10 februari 2024, 15:31 uur
Apollo schreef:
Werk je de punten nog even bij?
0
geplaatst: 10 februari 2024, 16:01 uur
Scherp, dat was ik vergeten. Spreadsheet wel netjes bijgewerkt.
Bij deze:
05-02: Persefone - Lingua Ignota (ABDrums / 11 / 7,54)
07-02: Kerry King - Idle Hands (Dieter / 9 / 7,41)
09-02: Chapel Of Disease - A Death Though No Loss (Apollo / 4 / 7,13)
Ik geef trouwens ook een 8 aan Chapel of Disease.
0
geplaatst: 10 februari 2024, 16:07 uur
Over de gehele linie haalt deze plaat bij lange na niet het geweldige niveau van zijn geweldige voorganger. Desalniettemin komt dit nummer het dichst bij dat niveau.
8,2
8,2
0
geplaatst: 10 februari 2024, 16:21 uur
Chapel Of Disease - A Death Though No Loss: 8
Mooie ontdekking voor mij; goed gekozen nummer van het album ook. Ik ben bang dat ik me ook maar gauw 's moet gaan wagen aan ...and as We Have Seen the Storm, We Have Embraced the Eye als ik dat zo lees: dat moet dan wel helemaal Top zijn...?
Mooie ontdekking voor mij; goed gekozen nummer van het album ook. Ik ben bang dat ik me ook maar gauw 's moet gaan wagen aan ...and as We Have Seen the Storm, We Have Embraced the Eye als ik dat zo lees: dat moet dan wel helemaal Top zijn...?

2
geplaatst: 11 februari 2024, 17:53 uur
07-02: Kerry King - Idle Hands (Dieter / 10 / 7,32)
09-02: Chapel Of Disease - A Death Though No Loss (Apollo / 8 / 7,54)
11-02: Vægtløs - Tag Dit Knuste Hjerte Og Lav Det Til Kunst (ABDrums / 0 / 0)
De vertaling van de titel van het nummer vanuit het Deens luidt: 'pak je gebroken hart en verhef het tot kunst'. Het hele album is een ode aan dierbaren die gestorven zijn naar aanleiding van een slepend ziekteproces. Die emotie, pijn en intensiteit wordt bezongen op dit grandioze album. Deze nominatie is de afsluittrack van het album, maar het is zeker aan te raden het gehele werk van meerdere luisterbeurten te voorzien.
Maak Kennis met Metal Anno 2024
07-02: Kerry King - Idle Hands (Dieter / 10 / 7,32)
09-02: Chapel Of Disease - A Death Though No Loss (Apollo / 8 / 7,54)
11-02: Vægtløs - Tag Dit Knuste Hjerte Og Lav Det Til Kunst (ABDrums / 0 / 0)
De vertaling van de titel van het nummer vanuit het Deens luidt: 'pak je gebroken hart en verhef het tot kunst'. Het hele album is een ode aan dierbaren die gestorven zijn naar aanleiding van een slepend ziekteproces. Die emotie, pijn en intensiteit wordt bezongen op dit grandioze album. Deze nominatie is de afsluittrack van het album, maar het is zeker aan te raden het gehele werk van meerdere luisterbeurten te voorzien.
Maak Kennis met Metal Anno 2024
1
geplaatst: 11 februari 2024, 18:06 uur
Mooi dat je m'n tip hier nomineert ABDrums
, 's kijken hoe het hier valt...
, 's kijken hoe het hier valt...
2
geplaatst: 12 februari 2024, 10:45 uur
9
Dit is echt heel erg goed, ABDrums. Maar dat besef je zelf ook wel hé? De rest niet blijkbaar. Vreemd. Heel vreemd.
Dit is echt heel erg goed, ABDrums. Maar dat besef je zelf ook wel hé? De rest niet blijkbaar. Vreemd. Heel vreemd.
0
geplaatst: 12 februari 2024, 11:51 uur
Chapel of Disease: 7
Het solo gedeelte vond ik wel erg lekker, verder wat tam naar mijn idee.
Vægtløs: 7,5
Zeer intens en met de bijbehorende context ook niet gek. Toch mist er voor mij iets.
Het solo gedeelte vond ik wel erg lekker, verder wat tam naar mijn idee.
Zeer intens en met de bijbehorende context ook niet gek. Toch mist er voor mij iets.
0
geplaatst: 12 februari 2024, 12:25 uur
Johnny Marr schreef:
9
9
Niet iedereen heeft een even goede smaak, zo blijkt.
Mijn cijfer wordt overigens ook erg hoog, want dit is inderdaad belachelijk goed.
0
geplaatst: 12 februari 2024, 13:28 uur
Even een inhaalslagje:
Kerry King: 7
Chapel Of Disease: 7,8
Vægtløs: 8,8
Kerry King: 7
Chapel Of Disease: 7,8
Vægtløs: 8,8
3
geplaatst: 12 februari 2024, 19:19 uur
The_CrY schreef:
Heb eigenlijk exact hetzelfde gevoel. Wat mist er dan? De effectieve uitwerking misschien? Want ondanks de intensiteit voel ik het niet hélemaal binnenkomen..
Erg lastig om de vinger op te leggen, maar dat de song goed in elkaar zit is een feit. Allicht werkt dit (voor mij) beter binnen de context van het hele album, die zet ik zeker op m'n luisterlijst, al is het maar om me geen boze ABDrums op de hals te halen.

7,5
U zal ongetwijfeld merken dat er behoorlijk wat hiaten in mijn stemgedrag tot nog toe zitten, ik hoop die met terugwerkende kracht nog 'ns dicht te rijden. Ik heb de spreadsheet wel lichtjes aangepast, in die zin dat de usernames verticaal worden getoond - zo passen er meer zielen op één pagina (zonder te hoeven scrollen, ik heb het nu wel over een laptopscherm of groter), en zoals jullie weten: des te meer zielen, des te meer vreugd..
(kies zelf maar)
0
geplaatst: 12 februari 2024, 19:37 uur
Het is absoluut waar dat dit nummer veel beter tot zijn recht komt in de context van het volledige album. Ik raad iedereen dan ook aan om - om dit nummer echt op waarde te kunnen schatten - het album in zijn totaliteit te beluisteren.
Wat mij betreft is dit in ieder geval een goed voorbeeld van hoe een concept vertaald kan worden in muziek / zang. De band weet uitstekend de (verschrikkelijke) emoties om te zetten in een meeslepende en intense luisterervaring. Ik zet daarom net iets hoger in dan Johnny Marr:
9,2
Wat mij betreft is dit in ieder geval een goed voorbeeld van hoe een concept vertaald kan worden in muziek / zang. De band weet uitstekend de (verschrikkelijke) emoties om te zetten in een meeslepende en intense luisterervaring. Ik zet daarom net iets hoger in dan Johnny Marr:
9,2
1
geplaatst: 12 februari 2024, 20:37 uur
0
geplaatst: 13 februari 2024, 13:29 uur
05-02: Persefone - Lingua Ignota
Ongetwijfeld een band die bij mij in het spelletje van Marsupilami hoge ogen gaat gooien als in maart de Europese mini-staatjes aan de beurt zijn. En toch zou ik deze band een jaar of tien geleden een stuk hoger nomineren dan dat ik nu doe.
7,8
07-02: Kerry King - Idle Hands
Lekkere Slayer coverband. Oh... pardon.
Ik zou Kerry liever eens willen horen in een hardcore punkband en Mark O. in 'Act IV'.
7
09-02: Chapel Of Disease - A Death Though No Loss
Hun vorige album staat al heel lang in de reservering op een verkoopsite (alleen nog steeds niet op de "koop button" gedrukt: had ik maar een vak moeten leren). Hmmm, nu deze band weer mijn pad kruist even die reservering gecheckt en... ja, die is inmiddels natuurlijk al lang weg.
Nu ik dit nummer een paar keer heb beluisterd best jammer, want ik vind het een heel, héél fijn nummer: zeker vanaf minuut drie. Eigenlijk zó goed dat ik vind dat deze muziek een echte zanger (of betere/originelere grunter) verdient en niet "een okaye, doch typisch Duitse grunter" die de song tussen 1'30" en 2'30" een beetje omlaaghaalt naar het niveau "middelmatige melodeath van Gothenburgepigonen". Anders was het een 9 geworden. Het is gelukkig maar een van de ruim acht minuten (in de zevende minuut keert de zanger nog een keer terug en daar smelt zijn grunt wat beter samen met de muziek), want verder vind ik het nummer een avontuurlijke en smaakvol gevarieerde opbouw hebben met fan-tas-tisch gitaarwerk. Redelijk complex, maar tegelijkertijd behoorlijk toegankelijk. Met afstand de beste compositie van dit kwartet nummers.
8,7
11-02: Vægtløs - Tag Dit Knuste Hjerte Og Lav Det Til Kunst:
Google translate zegt "Neem je gebroken hart en maak er kunst van." Goh, dat had ik bijna zelf wel kunnen verzinnen. Prachtige opbouw, al is de overgang van zacht naar screamo-zang rond 2'45" wellicht iéts te abrupt: daar had nog een crescendolaagje tussen mogen zitten. Alsof negen minuten al niet lang genoeg is. Verder snap ik de euforie om deze band wel...enigszins, want afgezien van de heerlijke emotie en intensiteit is het wel een heel bekend pad dat ze volgen: ik denk dat de band vooral een eigen pad/sound mist. Maar het loopt/luistert wel allejezus lekker.
Iets terzijde: komt dit album uit op vijftig verschillende labels ofzo? Op Discogs is hun minidiscografie van twee titels toch enorm onoverzichtelijk met een krankzinnige waslijst aan labels.
8
Ongetwijfeld een band die bij mij in het spelletje van Marsupilami hoge ogen gaat gooien als in maart de Europese mini-staatjes aan de beurt zijn. En toch zou ik deze band een jaar of tien geleden een stuk hoger nomineren dan dat ik nu doe.
7,8
07-02: Kerry King - Idle Hands
Lekkere Slayer coverband. Oh... pardon.
Ik zou Kerry liever eens willen horen in een hardcore punkband en Mark O. in 'Act IV'.
7
09-02: Chapel Of Disease - A Death Though No Loss
Hun vorige album staat al heel lang in de reservering op een verkoopsite (alleen nog steeds niet op de "koop button" gedrukt: had ik maar een vak moeten leren). Hmmm, nu deze band weer mijn pad kruist even die reservering gecheckt en... ja, die is inmiddels natuurlijk al lang weg.
Nu ik dit nummer een paar keer heb beluisterd best jammer, want ik vind het een heel, héél fijn nummer: zeker vanaf minuut drie. Eigenlijk zó goed dat ik vind dat deze muziek een echte zanger (of betere/originelere grunter) verdient en niet "een okaye, doch typisch Duitse grunter" die de song tussen 1'30" en 2'30" een beetje omlaaghaalt naar het niveau "middelmatige melodeath van Gothenburgepigonen". Anders was het een 9 geworden. Het is gelukkig maar een van de ruim acht minuten (in de zevende minuut keert de zanger nog een keer terug en daar smelt zijn grunt wat beter samen met de muziek), want verder vind ik het nummer een avontuurlijke en smaakvol gevarieerde opbouw hebben met fan-tas-tisch gitaarwerk. Redelijk complex, maar tegelijkertijd behoorlijk toegankelijk. Met afstand de beste compositie van dit kwartet nummers.8,7
11-02: Vægtløs - Tag Dit Knuste Hjerte Og Lav Det Til Kunst:
Google translate zegt "Neem je gebroken hart en maak er kunst van." Goh, dat had ik bijna zelf wel kunnen verzinnen. Prachtige opbouw, al is de overgang van zacht naar screamo-zang rond 2'45" wellicht iéts te abrupt: daar had nog een crescendolaagje tussen mogen zitten. Alsof negen minuten al niet lang genoeg is. Verder snap ik de euforie om deze band wel...enigszins, want afgezien van de heerlijke emotie en intensiteit is het wel een heel bekend pad dat ze volgen: ik denk dat de band vooral een eigen pad/sound mist. Maar het loopt/luistert wel allejezus lekker.
Iets terzijde: komt dit album uit op vijftig verschillende labels ofzo? Op Discogs is hun minidiscografie van twee titels toch enorm onoverzichtelijk met een krankzinnige waslijst aan labels.
8
* denotes required fields.