MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024

zoeken in:
EvilDrSmith schreef:

Iets terzijde: komt dit album uit op vijftig verschillende labels ofzo? Op Discogs is hun minidiscografie van twee titels toch enorm onoverzichtelijk met een krankzinnige waslijst aan labels.
8

Klopt, vrij uniek... (ik heb er maar eentje gekozen toen ik het album hier op MuMe heb toegevoegd)

odi
02-02: Cosmic Void - Prometheus' Agony (ProGNerD / 10 / 6,24)
03-02: Solbrud - For evigt, For altid, Forandret (ProGNerD / 11 / 7,26)
05-02: Persefone - Lingua Ignota (ABDrums / 11 / 7,54)
07-02: Kerry King - Idle Hands (Dieter / 10 / 7,32)
09-02: Chapel Of Disease - A Death Though No Loss (Apollo / 8 / 7,54)
11-02: Vægtløs - Tag Dit Knuste Hjerte Og Lav Det Til Kunst (ABDrums / 12 / 7,89)
13-02: My Dying Bride - Thornwyck Hymn (Odi / 0 / 0)

8,5 Zeker!

Boring! Altijd hetzelfde nummer maken ze ook hé. Wat tegenwind:

5

Ik vind niet dat My Dying Bride nou 'altijd hetzelfde nummer maakt', maar dit nummer klinkt zo ongeïnspireerd dat het als een herhaling van zetten voelt. Drumgeluid is ietwat overheersend, wat niet helpt. Als dit de 'Broken Shore' had moeten worden dan moet ik mijn verwachtingen voor het album bijstellen.

6,5

De laatste keer dat My Dying Bride nog wist te verrassen was met de EP 'The Barghest O' Whitby', een indrukwekkend en lekker log epos van bijna een half uur. Ook alweer uit 2011 zie ik nu.
Dit nummer trekt nogal braaf en anoniem aan mij voorbij: drie keer achter elkaar en dat gevoel verandert niet. Verveelt (net) niet, maar boeit ook niet. Verder wat Apollo zegt.
Een heel verschil met 'Cry Of Mankind', maar zelfs dat nummer strandde afgelopen zondag al in de tweede ronde bij het andere metalspelletje.
6,7

My Dying Bride - Thornwyck Hymn: 7,2

Erg benieuwd of het aankomende nieuwe album interessant genoeg is om te blijven boeien...

Hm, deze nodigt niet echt uit om de nieuwe My Dying Bride op het luisterlijstje te gaan zetten. Niet slecht hoor, maar het nummer gaat compleet langs me heen. Basic MDB, zou ik het willen noemen.

6,5

Bezig met een nieuwe...
Staat er voor de middag op, tot zo !

02-02: Cosmic Void - Prometheus' Agony (ProGNerD / 10 / 6,24)
03-02: Solbrud - For evigt, For altid, Forandret (ProGNerD / 11 / 7,26)
05-02: Persefone - Lingua Ignota (ABDrums / 12 / 7,56)
07-02: Kerry King - Idle Hands (Dieter / 12 / 7,27)
09-02: Chapel Of Disease - A Death Though No Loss (Apollo / 11 / 7,62)
11-02: Vægtløs - Tag Dit Knuste Hjerte Og Lav Det Til Kunst (ABDrums / 12 / 7,89)
13-02: My Dying Bride - Thornwyck Hymne (Odi / 11 / 6,81)
16-02: Farsot - Into Vertigo (ProGNerD / 0 / 0)

Farsot was tot nog toe onbekend voor mij, maar hun nieuwe album Life Promised Death was via m'n dagelijkse speurtochten naar nieuwe muziek op muziek sites, fora, podcasts en tijdschriften al maanden geleden op m'n nieuwe releases watchlist terecht gekomen.

Bij 1e beluistering vanochtend wist ik meteen dat het goed zat en ik een nummer hier wilde nomineren. Het 2e nummer Buoyant flames vond ik direct nominabel, maar toen kwam Into vertigo dat nog net wat spannender is en misschien wel het meest "progressief", voor zover dat hier van toepassing is...

Mooi album; erg benieuwd naar jullie mening.

My Dying Bride: 7
Heb weinig met deze band gehad door de jaren heen, maar zo slecht en saai als afgeschilderd vind ik dit niet. Zal echter niet snel het album opzoeken.

Farsot: 7,5
Prettige grunts en productie, en toch wel interessante structuur. Weet alleen nog niet of ik het heel tof vind of niet. Op zn minst interessant.

ProGNerD schreef:
Farsot was tot nog toe onbekend voor mij

Gaaf, ik had al iets omtrent een nieuw album opgevangen, ga deze dus zeker luisteren.
Ooit enorm onder de indruk geraakt van een eerdere conceptplaat van deze Duitse band, erg interessante thematiek ook.

Wauw, dit is echt geweldig en ligt precies in mijn straatje...

En de recensie van AOVV het het album Insects werkt dusdanig enthousiasmerend dat ik ook erg veel zin heb om die plaat tzt te gaan beluisteren. Dank dus voor alle mooie nieuwe muzikale tips!

interessant: 8

Ik vind grunts niet prettig bij de wat minder harde metal. "Kan je ook normaal zingen?" denk ik dan. Zoiets als My Dying Bride heeft tenminste een echte zanger. Zoiets vind ik er van.

6

Even een tussentip/addendum op een nominatie van vorige maand (als dat toegestaan is). Toen Whom Gods Destroy werd genomineerd met de toen kersverse nieuwe single was ik nog niet zo onder de indruk, maar inmiddels is de tweede single ook uit. Denk dat deze de band in een beter licht kan zetten met smerige grooves, vieze gitaren en vunzige ritmes. Voor wie de band nog een kans wil geven

Laat maar weten als dit soort berichten in dit topic niet op prijs gesteld worden trouwens. Ondertussen luisteren we verder naar Farsot.

Ik stel het in ieder geval op prijs. Tegelijkertijd geeft het te denken dat het misschien beter is om te wachten tot de albums uit zijn en dan pas een nummer te nomineren.

Ik heb eventueel een nominatie voor morgen, mocht niemand anders al een klaar hebben liggen.

Apollo schreef:
Tegelijkertijd geeft het te denken dat het misschien beter is om te wachten tot de albums uit zijn en dan pas een nummer te nomineren.

Ik denk dat dit eigenlijk een vaste regel zou moeten zijn waar iedereen zich aan dient te houden. Het gebeurt nog te vaak dat er van te voren een single van een album wordt genomineerd, terwijl wellicht een ander nummer van het album later veel beter blijkt te zijn.

De nominatie van Caligula's Horse in januari is hier het sprekende voorbeeld van. Golem werd genomineerd voordat het album officieel uitkwam, terwijl het afsluitende nummer van het album, Mute, veel beter bleek te zijn (uiteraard een kwestie van persoonlijke smaak, maar ik denk dat de meesten dat met me eens zullen zijn).

Maar goed, het is aan de spelleider om hier een duidelijke lijn in te trekken. Wat mij betreft stellen we de regel in dat er pas nummers van een album genomineerd kunnen worden wanneer het gehele album te beluisteren is.

The_CrY schreef:

Laat maar weten als dit soort berichten in dit topic niet op prijs gesteld worden trouwens. Ondertussen luisteren we verder naar Farsot.

Hoe meer tips, hoe beter ! En wat is er mooier dan elkaar enthousiast maken en van gedachten wisselen over mooie nieuwe muziek...

(ben benieuwd of Farsot al een beetje ingedaald is trouwens; je kunt altijd je score nog upgraden )

Gaaf nummer en fijn album in z'n geheel: 8,2.

The_CrY schreef:
Laat maar weten als dit soort berichten in dit topic niet op prijs gesteld worden trouwens.
ProGNerD schreef:
Hoe meer tips, hoe beter ! En wat is er mooier dan elkaar enthousiast maken en van gedachten wisselen over mooie nieuwe muziek...
I agree, ik vind ouwehoeren over muziek en uitwisselen van tips en meningen vele malen leuker en interessanter dan alleen maar een aaneenschakeling van cijfers: die zeggen me bar weinig.

Farsot - Into Vertigo: 8,5

Na Vemod - The Deepening voor mij opnieuw een mooie nieuwe ontdekking bij het Prophecy Productions | Lupus Lounge label, zo vroeg al; het wordt ongetwijfeld een mooi muzikaal jaar...

Klopt helemaal EvilDrSmith, en toch blijf ik ook benieuwd naar je scores

ProGNerD schreef:
Klopt helemaal EvilDrSmith, en toch blijf ik ook benieuwd naar je scores
Ik heb vrijdag een stapel lp's met 50 Bollywood soundtracks uit de 60s tot early 80s gescoord, dus ik zit momenteel in een iets andere muzikale modus. Maar de kans bestaat dat ik in de loop van vandaag helemaal horendol wordt van dat Indiase gejengel en even toe ben aan wat keihard gebeuk.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:03 uur

geplaatst: vandaag om 04:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.