Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024
zoeken in:
1
geplaatst: 31 maart 2024, 12:34 uur
Ja hoor: ga je gang madmadder !
Er is toch niks mooiers dan hier iets nieuws ontdekken waar je maar geen genoeg van kunt krijgen...
Er is toch niks mooiers dan hier iets nieuws ontdekken waar je maar geen genoeg van kunt krijgen...

1
geplaatst: 31 maart 2024, 14:02 uur
Ah, Frail Body: die staan ook op Roadburn. That reminds me dat ik me echt eens moet gaan inluisteren welke bands er zoal spelen, zodat ik niet, zoals élk jaar, weer veel te veel onbekende artiesten in het blokkenschema zie en soms op goed/slecht geluk de goede/verkeerde keuze maak. Ik wil nu eens een keer een "veiligere", weloverwogere keuze gaan maken. Ik baal nog steeds dat ik de eerste keer Lingua Ignota op Roadburn had gemist, want mij toen onbekend (tweede keer was goed, intens en bijzonder, maar net niet écht overweldigend). Frail Body zou zomaar ook een klapper kunnen worden.
Mijn enthousiasme is qua normering vergelijkbaar met die van Johnny en odi.
Mooi dat ze ook wat andere invloeden, beetje postmetal e.d., in hun screamo corporeren: daarmee onderscheidt de band zich van screamopuristen en creëert een rijkere, diversere sound. Oh, ik zie nu ook dat ze in 2019 al een album hadden uitgebracht. Ach, krijg nou wat, die hoes! Nu herken ik de band pas. Die plaat heb ik nog niet eens zo lang geleden nog gedraaid. Wat suf. Totaal vergeten. Ik dacht zelfs even dat ik 'em toen op lp had aangeschaft (want ik kwam 'em tegen op een verkooplijst), maar nee: blijkbaar toch niet gekocht en alleen geluisterd. Pfff, er...is...te...veel...
Enfin, ik vermoed dat we een nieuwe koploper krijgen. Tenzij iemand als Interlude roet in het eten gooit, maar die lijkt nog niet te zijn ontwaakt uit zijn winterslaap. Wakye wakey!
8,4
Mijn enthousiasme is qua normering vergelijkbaar met die van Johnny en odi.
Mooi dat ze ook wat andere invloeden, beetje postmetal e.d., in hun screamo corporeren: daarmee onderscheidt de band zich van screamopuristen en creëert een rijkere, diversere sound. Oh, ik zie nu ook dat ze in 2019 al een album hadden uitgebracht. Ach, krijg nou wat, die hoes! Nu herken ik de band pas. Die plaat heb ik nog niet eens zo lang geleden nog gedraaid. Wat suf. Totaal vergeten. Ik dacht zelfs even dat ik 'em toen op lp had aangeschaft (want ik kwam 'em tegen op een verkooplijst), maar nee: blijkbaar toch niet gekocht en alleen geluisterd. Pfff, er...is...te...veel...
Enfin, ik vermoed dat we een nieuwe koploper krijgen. Tenzij iemand als Interlude roet in het eten gooit, maar die lijkt nog niet te zijn ontwaakt uit zijn winterslaap. Wakye wakey!

8,4
1
geplaatst: 31 maart 2024, 15:11 uur
Wat een heerlijke nominatie is dit zeg. De spanningsboog in deze compositie is echt niet normaal; hoe de band zo ogenschijnlijk soepel weet te manoeuvreren binnen het dynamische spectrum zonder daarbij de aandacht van de luisteraar ook maar een moment te laten verslappen, is echt ongekend knap en getuigt van een verbluffend veel talent. De keuze om screamo-punk vocalen te combineren met een melodische post-metalen stijl een een heel stevige en solide ritmesectie werkt bewonderenswaardig goed.
Dit lijkt me een terechte koploper en ik ga dan ook mee met het enthousiasme van de rest: 8,6.
Dit lijkt me een terechte koploper en ik ga dan ook mee met het enthousiasme van de rest: 8,6.
2
geplaatst: 31 maart 2024, 15:46 uur
Net als madmadder heb ik ook het hele album geluisterd en inderdaad ook dit nummer meerdere keren en eerlijk is eerlijk, ook ik moet m'n score bijstellen: 
Frail Body - Devotion: 8,2

Frail Body - Devotion: 8,2
0
geplaatst: 31 maart 2024, 15:58 uur
01-03: Suldusk - Anthesis (ProGNerD / 10 / 7,66)
04-03: Borknagar - Northward (Apollo / 11 / 7,86)
07-03: Ou - Frailty (The_CrY / 10 / 6,06)
09-03: Inter Arma - New Heaven (Odi / 10 / 6,48)
11-03: Morvigor - De spiegel (ProGNerD / 11 / 8,12)
14-03: Judas Priest - Panic Attack (Johnny Marr / 11 / 7,24)
14-03: Ulcerate - The Dawn is Hollow (Apollo / 12 / 8,01)
17-03: Hämnd - Eldhav (ProGNerD / 9 / 7,48)
19-03: Convulsing - Endurance (Apollo / 9 / 7,73)
21-03: Trhä - NêbamΩejn (madmadder / 8 / 7,46)
23-03: Dödsrit - Irjala (ABDrums / 9 / 8,11)
25-03: Brodequin - Of Pillars And Trees (Apollo / 10 / 6,98)
27-03: The Bleak Picture - Prisoner of Your Own Sins (ProGNerD / 10 / 7,1)
29-03: Frail Body - Devotion (Apollo / 9 / 8,34)
31-03: Divided - Days Undone (So Long) (ProGNerD / / )
Tjonge, wat zit er toch veel nieuw jong talent bij onze Zuiderburen. Weer eentje volgens de typische "Belgische school", a la (o.a.): Stake, Brutus, Hippotraktor, Psychonaut, Amenra, ...
En laat die school nou precies in mijn straatje staan...
(en ze hebben daar in België blijkbaar ook iets met zingende drummers
)
Gefeliciteerd met je welverdiende 1e plaats Apollo
Met deze ga ik dat waarschijnlijk niet overtreffen, maar toch wil ik mijn enthousiasme over m'n laatste nieuwe ontdekking graag met jullie delen.
Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Spreadsheet
21-03: Trhä - NêbamΩejn (madmadder / 8 / 7,46)
23-03: Dödsrit - Irjala (ABDrums / 9 / 8,11)
25-03: Brodequin - Of Pillars And Trees (Apollo / 10 / 6,98)
27-03: The Bleak Picture - Prisoner of Your Own Sins (ProGNerD / 10 / 7,1)
29-03: Frail Body - Devotion (Apollo / 9 / 8,34)
31-03: Divided - Days Undone (So Long) (ProGNerD / / )
Tjonge, wat zit er toch veel nieuw jong talent bij onze Zuiderburen. Weer eentje volgens de typische "Belgische school", a la (o.a.): Stake, Brutus, Hippotraktor, Psychonaut, Amenra, ...
En laat die school nou precies in mijn straatje staan...

(en ze hebben daar in België blijkbaar ook iets met zingende drummers
)Gefeliciteerd met je welverdiende 1e plaats Apollo
Met deze ga ik dat waarschijnlijk niet overtreffen, maar toch wil ik mijn enthousiasme over m'n laatste nieuwe ontdekking graag met jullie delen.Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Spreadsheet
0
geplaatst: 31 maart 2024, 16:20 uur
Days Undone (So Long): oef, die zanger is er geen waar ik graag een heel album naar zou willen luisteren. Verder zit het muzikaal best ok in elkaar, maar ook weer niet iets waar ik nou direct binding mee voel en wat me uitnodigt om verder op onderzoek te gaan naar deze band.
5,7
5,7
1
geplaatst: 1 april 2024, 10:45 uur
Die zanger kan wel schreeuwen, maar zijn zangstem is wat schor en vals. Vooral zijn partij na de intro is moeilijk om aan te horen. Voor de rest vind ik het niet slecht, maar mij raakt het niet.
6,0
6,0
0
geplaatst: 2 april 2024, 12:07 uur
Inhaalslag:
Trhä - NêbamΩejn: 7,5
Toch niet onprettige brok muziek van 20 minuten. De eerste helft is veruit het fijnst met de black metal sfeer en thema's in lo-fi glorie. De tweede helft is wat meer rustige soundscapes, zeker niet vervelend, maar ook niet iets waar ik heel erg warm voor loop. Als geheel voor een keer zeker niet verkeerd.
Dödsrit - Irjala: 8,5
Lekkere Iron Maiden referenties in het begin. Moet de plaat nog altijd een keer opzetten, maar dit dient als een fijne herinnering waarom dat ook alweer moest.
Brodequin - Of Pillars And Trees: 5
Nee, dit is niet voor mij. Verschrikkelijke grunt en een productie met veel te veel laag. Hou ook niet van de manier zoals de drums op de voorgrond komen. Hier en daar wel een lekkere riff, maar volgens mij heb ik de riffs die hier voorbijkomen wel eens eerder gehoord in een voor mij iets fijnere context.
Trhä - NêbamΩejn: 7,5
Toch niet onprettige brok muziek van 20 minuten. De eerste helft is veruit het fijnst met de black metal sfeer en thema's in lo-fi glorie. De tweede helft is wat meer rustige soundscapes, zeker niet vervelend, maar ook niet iets waar ik heel erg warm voor loop. Als geheel voor een keer zeker niet verkeerd.
Dödsrit - Irjala: 8,5
Lekkere Iron Maiden referenties in het begin. Moet de plaat nog altijd een keer opzetten, maar dit dient als een fijne herinnering waarom dat ook alweer moest.
Brodequin - Of Pillars And Trees: 5
Nee, dit is niet voor mij. Verschrikkelijke grunt en een productie met veel te veel laag. Hou ook niet van de manier zoals de drums op de voorgrond komen. Hier en daar wel een lekkere riff, maar volgens mij heb ik de riffs die hier voorbijkomen wel eens eerder gehoord in een voor mij iets fijnere context.
0
geplaatst: 2 april 2024, 13:06 uur
Heeft iemand voor vandaag een nummer? Ik heb er anders nog wel eentje.
0
geplaatst: 2 april 2024, 13:10 uur
Ik heb wel een nominatie eventueel. Kan die later op de middag wel plaatsen, maar als iemand eerder kan/wil, gaat uw gang.
1
geplaatst: 2 april 2024, 13:12 uur
The_CrY schreef:
Ik heb wel een nominatie eventueel. Kan die later op de middag wel plaatsen, maar als iemand eerder kan/wil, gaat uw gang.
Aan jou de eer.
Fijn dat je weer terug bent trouwens.
0
geplaatst: 2 april 2024, 13:19 uur
Divided - Days Undone (So Long): 8
Hoewel ik de kanttekeningen over de zang wel kan begrijpen, vind ik dat persoonlijk in dit geval geen afbreuk doen aan deze muziek. Mijn waardering is dan ook (niet geheel onverwacht) wat hoger dan de wat tegenvallende scores hieronder...
Hoewel ik de kanttekeningen over de zang wel kan begrijpen, vind ik dat persoonlijk in dit geval geen afbreuk doen aan deze muziek. Mijn waardering is dan ook (niet geheel onverwacht) wat hoger dan de wat tegenvallende scores hieronder...

0
geplaatst: 2 april 2024, 14:47 uur
Inhaalslag deel 2
The Bleak Picture - Prisoner of Your Own Sins: 8,5
Hele lekkere track. Traag en sfeervol met hele mooie thema's. Er wordt ook lekker de tijd genomen om de boel uit te bouwen en doet daarmee lekker proggy aan. Dit ligt mij zeker wel.
Frail Body - Devotion: 6,5
Op zich niet verkeerd, en mogelijk zou ik dit hoger waarderen in een andere bui. De productie komt vrij plat op me over, en dat zet me wat op het verkeerde been omdat sommige schreeuwen van de zanger wel degelijk lekker klinken en doen vermoeden dat hier een potentieel erg lekker nummer schuilt. Het komt alleen nog niet zo lekker binnen bij mij.
Divided - Days Undone (So Long): 7
Lekker nummer an sich. Kabbelt net iets te veel voort om er voor mij echt uit te springen, maar er zijn vervelendere manieren om zeven minuten door te brengen.
The Bleak Picture - Prisoner of Your Own Sins: 8,5
Hele lekkere track. Traag en sfeervol met hele mooie thema's. Er wordt ook lekker de tijd genomen om de boel uit te bouwen en doet daarmee lekker proggy aan. Dit ligt mij zeker wel.
Frail Body - Devotion: 6,5
Op zich niet verkeerd, en mogelijk zou ik dit hoger waarderen in een andere bui. De productie komt vrij plat op me over, en dat zet me wat op het verkeerde been omdat sommige schreeuwen van de zanger wel degelijk lekker klinken en doen vermoeden dat hier een potentieel erg lekker nummer schuilt. Het komt alleen nog niet zo lekker binnen bij mij.
Divided - Days Undone (So Long): 7
Lekker nummer an sich. Kabbelt net iets te veel voort om er voor mij echt uit te springen, maar er zijn vervelendere manieren om zeven minuten door te brengen.
0
geplaatst: 2 april 2024, 14:49 uur
01-03: Suldusk - Anthesis (ProGNerD / 10 / 7,66)
21-03: Trhä - NêbamΩejn (madmadder / 9 / 7,47)
23-03: Dödsrit - Irjala (ABDrums / 10 / 8,15)
25-03: Brodequin - Of Pillars And Trees (Apollo / 11 / 6,8)
27-03: The Bleak Picture - Prisoner of Your Own Sins (ProGNerD / 11 / 7,23)
29-03: Frail Body - Devotion (Apollo / 10 / 8,16)
31-03: Divided - Days Undone (So Long) (ProGNerD / 8 / 6,6)
02-04: Seven Spirits Burning - Legalism -> Destruction (The_CrY / 0 / 0)
Een portie core uit ons eigen kikkerlandje. Album zou ergens dit jaar moeten verschijnen, maar er is na vijf singles nog steeds bar weinig over bekend.
21-03: Trhä - NêbamΩejn (madmadder / 9 / 7,47)
23-03: Dödsrit - Irjala (ABDrums / 10 / 8,15)
25-03: Brodequin - Of Pillars And Trees (Apollo / 11 / 6,8)
27-03: The Bleak Picture - Prisoner of Your Own Sins (ProGNerD / 11 / 7,23)
29-03: Frail Body - Devotion (Apollo / 10 / 8,16)
31-03: Divided - Days Undone (So Long) (ProGNerD / 8 / 6,6)
02-04: Seven Spirits Burning - Legalism -> Destruction (The_CrY / 0 / 0)
Een portie core uit ons eigen kikkerlandje. Album zou ergens dit jaar moeten verschijnen, maar er is na vijf singles nog steeds bar weinig over bekend.
0
geplaatst: 2 april 2024, 15:59 uur
'An anti-religious christian band', noemen zij zich. Als zij de daad bij het woord willen voegen zijn zij vanaf vandaag nog 'an anti-religious band'.
De intro begon best goed. Dat 'waoo-ooo-ooo-óóóóó' vind ik wat simplistisch en brengt het niveau omlaag. De zanger vind ik over het algemeen schreeuwerig, en dat hoort er een beetje bij, maar dat trekt mij niet. Het nummer is wel lekker afwisselend, en daarom is het geen dertien in een dozijn metalcore nummer, maar ik kan tegelijkertijd geen houvast vinden. Zij proberen de luisteraar alle hoeken van de kamer te laten zien, maar ik blijf onberoerd zitten.
6,0
De intro begon best goed. Dat 'waoo-ooo-ooo-óóóóó' vind ik wat simplistisch en brengt het niveau omlaag. De zanger vind ik over het algemeen schreeuwerig, en dat hoort er een beetje bij, maar dat trekt mij niet. Het nummer is wel lekker afwisselend, en daarom is het geen dertien in een dozijn metalcore nummer, maar ik kan tegelijkertijd geen houvast vinden. Zij proberen de luisteraar alle hoeken van de kamer te laten zien, maar ik blijf onberoerd zitten.
6,0
0
geplaatst: 2 april 2024, 16:00 uur
Divided - 5,6 - wat een zwakke vocals zeg - heel jammer, want muzikaal zit het wel snor. Maar die vocals zijn echt zoooo kut!!
Seven Spirits Burning - ook niet helemaal m'n ding. 5,4
Twee matige worpen zo na elkaar :S
Seven Spirits Burning - ook niet helemaal m'n ding. 5,4
Twee matige worpen zo na elkaar :S
0
geplaatst: 2 april 2024, 17:29 uur
Seven Spirits Burning: de band probeert het allemaal heel wat te laten lijken met verschillende soorten vocalen en een vrij dynamisch muzikaal palet, maar ik vind het allemaal wel heel erg netjes en nietszeggend. Misschien toch allemaal net wat te christelijk en te duf. Ik vind alleen het stukje rond 3:30 leuk want dat doet me een klein beetje denken aan screamo. Duurt wel maar 20 seconden of zo. Metalcore is ook gewoon niet heel erg mijn ding heb ik het idee, al vind ik het op papier wel tof, ik moet de echte hoogvliegers nog tegenkomen denk ik.
6
6
0
geplaatst: 2 april 2024, 23:20 uur
Ooit was ik aardig gek van het album Master Killer van Merauder (1995), daarna weinig tot geen metalcore geluisterd en daar gaat dit nummer ook niks aan veranderen vrees ik.
5
5
0
geplaatst: 5 april 2024, 12:21 uur
Aangezien het hier de laatste dagen vrij rustig is, wil ik me wel als vrijwilliger opwerpen voor een nieuwe nominatie later vanmiddag met uw welbevinden 
Moet het album zo nog in z'n geheel luisteren (release was vandaag), maar het moet wel heel erg tegenvallen, mocht ik daar niet iets moois uit kunnen vissen voor hier...
Ik meld me aan het eind van de middag !

Moet het album zo nog in z'n geheel luisteren (release was vandaag), maar het moet wel heel erg tegenvallen, mocht ik daar niet iets moois uit kunnen vissen voor hier...

Ik meld me aan het eind van de middag !
* denotes required fields.