Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024
zoeken in:
0
geplaatst: 5 april 2024, 12:37 uur
01-03: Suldusk - Anthesis (ProGNerD / 10 / 7,66)
04-03: Borknagar - Northward (Apollo / 11 / 7,86)
07-03: Ou - Frailty (The_CrY / 10 / 6,06)
09-03: Inter Arma - New Heaven (Odi / 10 / 6,48)
11-03: Morvigor - De spiegel (ProGNerD / 11 / 8,12)
14-03: Judas Priest - Panic Attack (Johnny Marr / 11 / 7,24)
14-03: Ulcerate - The Dawn is Hollow (Apollo / 12 / 8,01)
17-03: Hämnd - Eldhav (ProGNerD / 9 / 7,48)
19-03: Convulsing - Endurance (Apollo / 9 / 7,73)
21-03: Trhä - NêbamΩejn (madmadder / 9 / 7,47)
23-03: Dödsrit - Irjala (ABDrums / 10 / 8,15)
25-03: Brodequin - Of Pillars And Trees (Apollo / 11 / 6,8)
27-03: The Bleak Picture - Prisoner of Your Own Sins (ProGNerD / 11 / 7,23)
29-03: Frail Body - Devotion (Apollo / 10 / 8,16)
31-03: Divided - Days Undone (So Long) (ProGNerD / 9 / 6,64)
02-04: Seven Spirits Burning - Legalism -> Destruction (The_CrY / 10 / 6,09)
05-04: Austere - Cold Cerecloth (Dieter / / )
04-03: Borknagar - Northward (Apollo / 11 / 7,86)
07-03: Ou - Frailty (The_CrY / 10 / 6,06)
09-03: Inter Arma - New Heaven (Odi / 10 / 6,48)
11-03: Morvigor - De spiegel (ProGNerD / 11 / 8,12)
14-03: Judas Priest - Panic Attack (Johnny Marr / 11 / 7,24)
14-03: Ulcerate - The Dawn is Hollow (Apollo / 12 / 8,01)
17-03: Hämnd - Eldhav (ProGNerD / 9 / 7,48)
19-03: Convulsing - Endurance (Apollo / 9 / 7,73)
21-03: Trhä - NêbamΩejn (madmadder / 9 / 7,47)
23-03: Dödsrit - Irjala (ABDrums / 10 / 8,15)
25-03: Brodequin - Of Pillars And Trees (Apollo / 11 / 6,8)
27-03: The Bleak Picture - Prisoner of Your Own Sins (ProGNerD / 11 / 7,23)
29-03: Frail Body - Devotion (Apollo / 10 / 8,16)
31-03: Divided - Days Undone (So Long) (ProGNerD / 9 / 6,64)
02-04: Seven Spirits Burning - Legalism -> Destruction (The_CrY / 10 / 6,09)
05-04: Austere - Cold Cerecloth (Dieter / / )
0
geplaatst: 5 april 2024, 12:42 uur
Oh sorry, had je vorige bericht niet gelezen...
De volgende is voor jou!
De volgende is voor jou!

0
geplaatst: 5 april 2024, 12:49 uur
OK, bij deze dan mijn reservering voor zondag a.s. !

Mooie keuze trouwens, had ik ook op de lijst staan, maar gelukkig had ik voor de nominatie hier een andere release van vandaag in gedachten...
1
geplaatst: 5 april 2024, 13:11 uur
Ik had dit album ook in gedachten voor vandaag, maar ik ben er nog niet helemaal over uit. Vorig jaar kwam ik hier buurten en gaf ik een 9,8 weg voor 'A Ravenous Oblivion' van Austere, maar dit album komt lang niet zo hard binnen als de vorige twee. Austere heeft doorgaans wat tijd nodig om te rijpen, maar het startpunt ligt ditmaal lager. Het zit in de vocalen denk ik. Ik mis die intense 'shrieks' en 'howls', het is mij wat droog en de vocalen liggen soms net te ver op de achtergrond. Zal alsnog een mooi cijfer worden, maar ik moet het even laten bezinken.
Ik zou graag achter ProGNerD in de wachtrij aan willen sluiten, dus voor dinsdag. Wel vrees ik een beetje dat hij hetzelfde album gaat nomineren, maar in dat geval heb ik een back-up.
Ik zou graag achter ProGNerD in de wachtrij aan willen sluiten, dus voor dinsdag. Wel vrees ik een beetje dat hij hetzelfde album gaat nomineren, maar in dat geval heb ik een back-up.
0
geplaatst: 5 april 2024, 16:08 uur
Heb nog een goed nummer waar enkelen hier heel blij van gaan worden. Het wordt nu wel moeilijk kiezen. Kunnen we niet een dagje eerder al iets nomineren? 4 april heeft iedereen een rustdag gehad.
Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Spreadsheet
1
geplaatst: 5 april 2024, 16:43 uur
Apollo schreef:
Kunnen we niet een dagje eerder al iets nomineren? 4 april heeft iedereen een rustdag gehad.
Kunnen we niet een dagje eerder al iets nomineren? 4 april heeft iedereen een rustdag gehad.
Wat mij betreft prima. Misschien is dat ook wel de oplossing met nominaties van een album die al geweest is? Gewoon lekker tegelijk met een andere nominatie laten lopen. Het topic is momenteel toch levend genoeg om het te laten werken, denk ik. #oudeKoeienVanStal
1
geplaatst: 5 april 2024, 17:50 uur
Ben benieuwd of je me goed inschat ABDrums... 
(maar ben ook (nu al) benieuwd naar je backup)
Ik had overigens een zelfde soort sensatie bij de 1e beluistering van de nieuwe Austere, maar toen ik de nominatie van Dieter opnieuw luisterde, was dat al minder (gegroeid in positieve zin), dus het gaat wel goedkomen denk ik

Ik had overigens een zelfde soort sensatie bij de 1e beluistering van de nieuwe Austere, maar toen ik de nominatie van Dieter opnieuw luisterde, was dat al minder (gegroeid in positieve zin), dus het gaat wel goedkomen denk ik

3
geplaatst: 5 april 2024, 18:07 uur
ProGNerD schreef:

Hoewel onze smaken overlap vertonen en beide namen met de letter 'A' beginnen, heb je mij in ieder geval verkeerd ingeschat. Maar dat vergeef ik je op je ouwe dag, ProGNerD.
0
geplaatst: 6 april 2024, 11:17 uur
Austere: echt wel een tof nummer, al mis ik misschien net nog een lading extra intensiteit. Kan misschien in een albumcontext wel heel erg goed werken. Dat zal ik snel gaan ondervinden.
7,5
7,5
0
geplaatst: 6 april 2024, 14:15 uur
Ik was meteen mee. Compleet weggeblazen weer. Duurt zelfs veel te kort vind ik.
9,7
9,7
0
geplaatst: 6 april 2024, 21:11 uur
Apollo schreef:
02-04: Seven Spirits Burning - Legalism -> Destruction (The_CrY / 9 / 6,16)
05-04: Austere - Cold Cerecloth (Dieter / 4 / 8,3)
06-04: Vnder A Crvmbling Moon - Breach The Sky ( / 0 / 0)
Ik vind zelf ook de afsluiter erg mooi, die is erg lang, heerlijk slepend en bijna hypnotiserend, maar daardoor wellicht niet het meest geschikt hier...

0
geplaatst: 7 april 2024, 10:51 uur
Jouw nominatie volgt komende dinsdag, Apollo, of morgen? Ik sluit in ieder geval graag na jou aan in de wachtrij.
0
geplaatst: 8 april 2024, 00:42 uur
02-04: Seven Spirits Burning - Legalism -> Destruction (The_CrY / 9 / 6,16)
05-04: Austere - Cold Cerecloth (Dieter / 7 / 7,77)
06-04: Vnder A Crvmbling Moon - Breach The Sky (ProGNerD / 3 / 7,37)
08-04: Akhlys - Sister Silence, Brother Sleep (Apollo / 0 / 0)
Ik plaats mijn nominatie alvast, dan kunnen jullie 's ochtends lekker wakker worden. Verder geen begeleidende tekst, ben een beetje lui op het moment.
05-04: Austere - Cold Cerecloth (Dieter / 7 / 7,77)
06-04: Vnder A Crvmbling Moon - Breach The Sky (ProGNerD / 3 / 7,37)
08-04: Akhlys - Sister Silence, Brother Sleep (Apollo / 0 / 0)
Ik plaats mijn nominatie alvast, dan kunnen jullie 's ochtends lekker wakker worden. Verder geen begeleidende tekst, ben een beetje lui op het moment.
1
geplaatst: 8 april 2024, 11:33 uur
Heftig plaatje hoor! Even bijkomen...
Het is zeker heel goed, maar wel 'too much' voor mij.
7,5
Het is zeker heel goed, maar wel 'too much' voor mij.
7,5
1
geplaatst: 8 april 2024, 11:49 uur
Kijk eens aan, Akhlys. Deze band leeft dus ook nog, mooi! Voorganger Melinoë stamt alweer uit 2020 en blies mij destijds figuurlijk nogal van mijn sokken. Wat een geweldig sfeervolle en duistere plaat is dat. Ik ben zeer benieuwd of de band het torenhoge niveau van die plaat weet te evenaren of zelfs voorbij weet te streven.
Deze single luister ik later even wanneer ik daar wat uitgebreider de tijd voor heb. Dan komt de muziek van deze band veel meer tot zijn recht, weet ik uit ervaring. Dit belooft in ieder geval een mooie nominatie van jouw kant te worden, Apollo.
Deze single luister ik later even wanneer ik daar wat uitgebreider de tijd voor heb. Dan komt de muziek van deze band veel meer tot zijn recht, weet ik uit ervaring. Dit belooft in ieder geval een mooie nominatie van jouw kant te worden, Apollo.
1
geplaatst: 8 april 2024, 12:14 uur
Ik zit midden in een urenlange vergadering en mijn gedachtes dwalen af (wat een gewauwel en gekakel), dus ik zit nu even op mijn mobieltje op dit forum te dwalen. Lees ik hier nu het beste nieuws van het jaar: Akhlys is back!
Dat wordt genieten vanavond.
Dat wordt genieten vanavond.
0
geplaatst: 8 april 2024, 12:47 uur
Austere:
Het is wel een beetje gegroeid... maar ik blijf bij mijn eerdere kritiek. Kort gezegd: ik mis de vele 'shrieks' en 'howls' die mijn wervelkolom doen rillen, de vocalen liggen soms net te diep in de mix. Pas vanaf 4:20 wordt er een scheut olie op het vuur gegooid, terwijl dat bij eerdere albums al eerder gebeurt en het grote vuur blijft laaien. Ik zou willen dat ik net als Johnny Marr een 9,7 voelde, maar voor mij is het een:
8,0.
Vnder A Crvmbling Moon:
Deze track is een stuk beter dan de afsluiter op het album. De afsluiter vind ik onnodig lang opgerekt en de speelduur niet rechtvaardigen. Dit nummer luistert prima weg, maar het pakt mij simpelweg niet. Ik mis dat het zogezegd uit de bocht vliegt of dat het schuurt. Het blijft wat gewoontjes. Naar mijn mening ook de beste track van het album trouwens.
6,5
Het is wel een beetje gegroeid... maar ik blijf bij mijn eerdere kritiek. Kort gezegd: ik mis de vele 'shrieks' en 'howls' die mijn wervelkolom doen rillen, de vocalen liggen soms net te diep in de mix. Pas vanaf 4:20 wordt er een scheut olie op het vuur gegooid, terwijl dat bij eerdere albums al eerder gebeurt en het grote vuur blijft laaien. Ik zou willen dat ik net als Johnny Marr een 9,7 voelde, maar voor mij is het een:
8,0.
Vnder A Crvmbling Moon:
Deze track is een stuk beter dan de afsluiter op het album. De afsluiter vind ik onnodig lang opgerekt en de speelduur niet rechtvaardigen. Dit nummer luistert prima weg, maar het pakt mij simpelweg niet. Ik mis dat het zogezegd uit de bocht vliegt of dat het schuurt. Het blijft wat gewoontjes. Naar mijn mening ook de beste track van het album trouwens.
6,5
0
geplaatst: 8 april 2024, 22:17 uur
Akhlys: 8 (lekker stevig, alleen het eind klinkt wat eigenaardig, een onverwachte fade-out; klopt dat wel?)
* denotes required fields.