MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024

zoeken in:
Ik vat het sowieso als een compliment op.

Nu wil ik wel heel graag dat ABDrums vanaf nu in Freek Vonk-taal metalplaten hier gaat beoordelen.

WOW, WAT EEN JOEKEL VAN EEN DEATH-DOOM-LIED.

IK BEN FREEK EN IK BEN GEK OP METAL. DAAROM REIS IK DE HELE WERELD OVER OP ZOEK NAAR DE MEEST BIJZONDERE METAL.

NIET TE GELOVEN WAT EEN GELUID MAAKT DEZE CHILEEN

MET ZIJN FLEXIBELE LEDEMATEN KAN HIJ WEL 500 BEATS PER MINUUT AANTIKKEN NIET NORMAAL JONGENS

ZO DE KNETTERRR WAT EEN GEBRUL

KIJK KIJK KIJK KIJK KIJK WAT EEN RIFF WWOOOOAAAAH

Ik ben voorstander van een Freek Vonk-taal metal review.

madmadder schreef:
Nu wil ik wel heel graag dat ABDrums vanaf nu in Freek Vonk-taal metalplaten hier gaat beoordelen.

Bij deze krijg je hier zwart-op-wit de belofte dat zodra hier een nummer voorbij komt dat ik met een 9 of hoger beoordeel (dat hoeft gezien mijn scoreverloop niet lang te duren..), ik de innerlijke Freek Vonk in mij loslaat om een enthousiasmerende bespreking neer te tikken.

WAT EEN ONGELOOFLIJKE DRUMFILL HOREN WE HIER ZEG. WAT EEN KANJER VAN EEN DRUMMER IS DIT TOCH. HET IS NIET TE GELOVEN, ZELDEN HEB IK ZO'N MOOIE FILL GEHOORD. EN DAN DIE SOLO IN DE TWEEDE HELFT VAN HET NUMMER: HOOR, HOOR, HOOR EENS EVEN WAT 'IE HIER SPEELT!

Alleen al het typen in Caps Lock zorgt voor het gewenste effect, schitterend.

Apollo schreef:
Wanneer horen we weer iets van AOVV?

Buiten de metalladder (2023) iets minder met het genre bezig de laatste tijd. Dit topic zal ik nooit uit het oog verliezen, maar ik ben ergens wel gestopt met luisteren en stemmen en vind het dan soms wat lastig om te hervatten..

Nou, blij toe dat jullie er lol in hebben en de vonk overslaat, keep it up!

7 The Bleak Picture

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Ik zal het maar uit de doeken doen: ik bezit zelfs geen enkele titulatuur.
Ik bezit echter wel dit tourshirt en dat is de naamgever van mijn pseudoniem.
Om de hypocrisie van mijn naam nog scherper te stellen: ik heb de band destijds niet eens gezien (mijn eerste DOA was een jaar later), dat was pas jaren later. Wie herkent de band zonder te spieken? (afbeelding)

Dat zal Lääz Rockit toch wel zijn? Dat was toevallig wel mijn 1e Dynamo!

Dieter schreef:
Dat zal Lääz Rockit toch wel zijn? Dat was toevallig wel mijn 1e Dynamo!
Heel goed!
Mijn jaloezie is nu jouw deel. Ik was die dag op een verjaardag van een buurjongen: strontchagrijnig, omdat ik heel veel liever aan de andere kant van Nederland in Eindhoven was. Ik kan me mijn chagrijn zelfs beter herinneren dan DOA een jaar later toen ik er wél bij was.

The Bleak Picture - Prisoner of Your Own Sins: 8

Ik kan de commentaren van Dieter en Apollo goed begrijpen, maar ga ook mee met EvilDrSmith en doe er nog een klein schepje bovenop: de specifieke sfeer en sound zijn in dit nummer wat mij betreft dominant en bepalend voor de waardering boven de dynamiek of progressieviteit van het nummer op zich...

Voor mij in ieder geval weer een band erbij om te blijven volgen op de steeds verder uitdijende lijst

Doom is zeg maar niet mijn ding, maar dit nummer vind ik toch bijzonder sfeervol en fijn wegluisteren. Daarom heb ik er toch wel een 7 voor over.

AOVV schreef:
(quote)

Buiten de metalladder (2023) iets minder met het genre bezig de laatste tijd. Dit topic zal ik nooit uit het oog verliezen, maar ik ben ergens wel gestopt met luisteren en stemmen en vind het dan soms wat lastig om te hervatten..

Nou, blij toe dat jullie er lol in hebben en de vonk overslaat, keep it up!
Jammer Nick, maar bijna élke band die stopt, is op een gegeven moment weer bezig met een comeback. Ik wacht dus geduldig af tot je weer aanhaakt. Motorpsycho is natuurlijk wel goed en grappig, maar in de kern snappen ze er niks van.

Het album waar ik vandaag het meest naar uitkeek is eigenlijk geen metal, maar nu blijkt bij het luisteren dat er toch het een en ander aan metal tussen zit. Ik heb ook gekeken naar wat andere reviews en websites te melden hebben qua genres maar die denken er ook zo over, maar het is een grensgevalletje wellicht. Goed, ik heb dus een nominatie klaarliggen, maar aangezien ik 4 dagen geleden ook al wat heb geplaatst verleen ik voorrang aan iemand anders. Als niemand wat heeft, plaats ik het vandaag nog.

Van mij mag je Apollo: het gaat om het delen van de mooie nieuwe ontdekkingen en daar vervolgens hopelijk gezamenlijk van te genieten, niet zozeer van wie die komen, al moet ik toegeven dat het een kick geeft als die van jezelf komen uiteraard.

Ik ben ook al weer aan het wikken en wegen voor de volgende...

(dat "grensgeval" doet m'n oude proghart alvast sneller kloppen trouwens )

Dat ben ik helemaal met je eens ProGNerD! Maar zo bedoelde ik het ook niet.
Ik bedoel te zeggen dat iemand anders mogelijk ook graag een nummer wil plaatsen, en dan is het fatsoenlijker om diegene eerst wat te laten plaatsen, omdat ik recent al aan de beurt bent geweest. Gaat niet om het nummer zelf.

(haha, ik denk dat je oude progheart een hartaanval gaat krijgen van dit nummer)

Apollo schreef:
...Ik bedoel te zeggen dat iemand anders mogelijk ook graag een nummer wil plaatsen, en dan is het fatsoenlijker om diegene eerst wat te laten plaatsen, omdat ik recent al aan de beurt bent geweest...

Klopt, maar dan moet men zich wel (op tijd) melden, toch ?

Ach joh, het is vrijdag, iedereen zit op z'n gemakje nieuwe albums te checken, ik probeer het lekker relaxed te houden.

Idem hier: goeie vrijdag...

Niemand een nominatie op deze goeie vrijdag...?!?!

01-03: Suldusk - Anthesis (ProGNerD / 10 / 7,66)
04-03: Borknagar - Northward (Apollo / 11 / 7,86)
07-03: Ou - Frailty (The_CrY / 10 / 6,06)
09-03: Inter Arma - New Heaven (Odi / 10 / 6,48)
11-03: Morvigor - De spiegel (ProGNerD / 11 / 8,12)
14-03: Judas Priest - Panic Attack (Johnny Marr / 11 / 7,24)
14-03: Ulcerate - The Dawn is Hollow (Apollo / 12 / 8,01)
17-03: Hämnd - Eldhav (ProGNerD / 9 / 7,48)
19-03: Convulsing - Endurance (Apollo / 9 / 7,73)
21-03: Trhä - N​ê​bam​Ω​ejn (madmadder / 8 / 7,46)
23-03: Dödsrit - Irjala (ABDrums / 9 / 8,11)
25-03: Brodequin - Of Pillars And Trees (Apollo / 10 / 6,98)
27-03: The Bleak Picture - Prisoner of Your Own Sins (ProGNerD / 9 / 7,13)
29-03: Frail Body - Devotion (Apollo / 0 / 0)

Ik ben straks een hapje buiten de deur eten en niemand heeft zich gemeld, dus ik ga het maar plaatsen.

Screamo vind ik doorgaans geen metal, maar de post-metal die in dit nummer verpakt zit telt natuurlijk wel. Een grensgevalletje wellicht, maar op Musicmeter is alle screamo voorzien van een metal-tag, dus alle klachten worden daarmee naar de prullenbak verwezen.
Het album vloeit als een geheel door, daardoor is het lastig om een nummer te kiezen zonder dat je het gevoel hebt ergens middenin te vallen. Dit nummer heeft duidelijker een kop en een staart, en samen met de twee nummers die erop volgen vormt het voor mij het hoogtepunt van het album.

Maak Kennis met Metal Anno 2024 Spreadsheet

Hoe is het met je oude proghart gesteld ProGNerD?

Screamo ❤️ Begint misschien wat tam, maar de tweede helft heeft de chaos die ik zo graag hoor. Screamo-vocalen voelen bij mij altijd direct weer als thuiskomen, ik vind ze nog steeds net zo machtig als toen ik ze als tiener voor het eerst hoorde. Er lijkt een revival van het genre ophanden en dat kan ik alleen maar luidkeels toejuichen. ❤️

8

madmadder schreef:
Screamo ❤️ Begint misschien wat tam, maar de tweede helft heeft de chaos die ik zo graag hoor. Screamo-vocalen voelen bij mij altijd direct weer als thuiskomen, ik vind ze nog steeds net zo machtig als toen ik ze als tiener voor het eerst hoorde. Er lijkt een revival van het genre ophanden en dat kan ik alleen maar luidkeels toejuichen. ❤️

8

Ik wist dat ik in ieder geval één liefhebber hiervoor zou vinden in dit topic. 'Monolith' en 'Refrain' komen er gelijk achteraan, dat is 5 minuten lang alle remmen los gooien, en sluit naadloos aan op de opgebouwde intensiteit van 'Devotion'. En met dat laatste ben ik het eens. Zeker met de terugkeer van bepaalde screamo klassiekers zoals Jeromes Dream en Gospel de afgelopen 2 jaar kun je van een revival spreken.

Nou Apollo, hier is helemaal niks mis mee en wat mij betreft hoort dit hier ook absoluut wel thuis !
Sterker, dit soort "grensgevallen" laten m'n oude proghart zoms zelfs iets harder kloppen.

Begin dit jaar heb ik (samen met ABDrums) zelfs overwogen hier iets te nomineren van Infant Island - Obsidian Wreath... (een mooie onverwachte ontdekking toen)

Fooook wat klinkt dit vet zeg, kolere! Ik ben zelfs nog enthousiaster dan Mads!

8,5

odi
The Bleak Picture : 6,8

Frail Body : 8,5

7 Frail Body

Ik ben zelfs nog enthousiaster dan Johnny Marr.

9,2

Frail Body - Devotion: 7,7

Mooie ontdekking Apollo: hier doen we het voor ! De vocals hadden voor mij net iets prominenter in de mix gemogen, het blijft enigszins ingehouden aanvoelen waardoor het me niet zo door merg en been gaat en tot in het diepst van de ziel raakt, zoals bijv. Amenra dat doet.

Zo het hele album maar 's opzetten; erg benieuwd...

Zonder onoverkomelijke bezwaren breng ik jullie vanmiddag graag een mooie Paas nominatie !

Gisteren gestuit op een zeer interessant debuut dat gezien de hoge scores voor Apollo's "grensgeval" hier denk ik ook wel zal worden gewaardeerd; ik ben i.i.g. erg enthousiast !

(ik denk dat het het 2e nummer wordt, maar nummer 5 is ook een mooie kandidaat; vanmiddag nog maar even een luisterwandelingetje...)

Gaat aan het einde van de middag online.

Mag ik nog verhogen naar 8,7? Inmiddels het hele album beluisterd en dit nummer nog vaker en het is echt geweldig.

WHERE WERE YOUR ARMS OUTSTRETCHED? WEREN'T YOU SUPPOSED TO CATCH?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:35 uur

geplaatst: vandaag om 15:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.