MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024

zoeken in:
Deliria - Attic: 7,5

Alles bijgewerkt...

02-05: Walk in Darkness - Mother (The_CrY / 9 / 5,86)
04-05: Glassing - Nothing Touches You (ProGNerD / 9 / 7,64)
07-05: Kvadrat - -4°C (Apollo / 8 / 7,85)
10-05: Deliria - Attic (ProGNerD / 8 / 7,09)
15-05: Cobra The Impaler - The Message (Dieter / / )

7,7

Niks op aan te merken, maar ook niks op te merken.

7,0

Live doen ze het best leuk: keertje gezien op Into The Grave. Dat schiet alweer heel erg op trouwens => zin in !

7,5

Cobra The Impaler - The Message: 7,3

odi
7,3

Deze cobra klinkt opvallend veel als een uit de kluiten gewassen, harige olifant.
Het rampestampt ook behoorlijk prettig denderend voorbij.
Al zijn de giftanden niet zo imposant lang als die slagtanden, maar bijna net zo dodelijk.
Ik ben enthousiaster dan de rest hier (tot nu toe).
7,9

02-05: Walk in Darkness - Mother (The_CrY / 9 / 5,86)
04-05: Glassing - Nothing Touches You (ProGNerD / 9 / 7,64)
15-05: Cobra The Impaler - The Message (Dieter / 8 / 7,25)
17-05: Charlotte Wessels - The Exorcism (The_CrY / /)

Ik weet dat de vorige poging om hier symfonische metal te injecteren niet heel goed ging, maar ik probeer het gewoon weer. Dit keer een nummer dat ik van een heel ander kaliber vind met veel sterke opbouw, escalatie in zang en instrumentatie. Eens kijken of dit beter aanslaat. ik ben in ieder geval helemaal klaar voor het derde solo album van de ex-Delain zanger. Sowieso staat haar solowerk in sterk contrast met het toch wat brave Delain. Haar solowerk bevat over het algemeen veel meer dynamiek en interessante composities. Hopelijk komt dat over, ook voor hen die liever iets anders luisteren.

Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Google Spreadsheets

Je bent me net (weer) voor The_CrY (maar dat is uiteraard je goed recht !); was m'n eigen nominatie al aan het voorbereiden voor plaatsing, maar goed: die doe ik dan graag in het volgende slot op zondag als jullie daar akkoord mee zijn...

En ik zal m'n vooroordelen over FF (symfonische) M(etal) proberen opzij te zetten en objectief te luisteren naar jouw nominatie

Ik ben dus ook een van diegene die Delain altijd links laat liggen. Ik meen dat ik er in vroegere tijden nog wel eens een cd van heb gekocht. De laatste is 'April Rain', en die is al van 2009. Oh, ik heb trouwens ook 'Dark Waters' van vorig jaar zie ik nu, maar die kreeg ik gratis en nog niet gedraaid. Just not really my cup of tea.
Dat dacht ik van Charlotte ook, maar je hebt gelijk zeg. Dit spreekt me een heel stuk meer aan. En wat doet ze op 2'08"? Zo zo, dat had ik niet verwacht. En ze doet het verderop nog een paar keer.
Ja, dit is het type/niveau "female fronted symphonic gothic sproojesmetal" dat mijn mondhoeken wél doet krullen. Sterke tip!
8

De hoge score bij het laatste Delain album kan ik ook niet plaatsen. Ik vind dat album een erg veilige, 'back-to-the-basics' en kitscherige bedoeling. NL/BE artiesten scoren altijd beter bij het thuispubliek, maar desondanks een zeer overgewaardeerd schijfje.

Verder ken ik het allemaal niet, dus moet ik het doen met mijn kleine referentiekader zoals hierboven omschreven. En in dat opzicht vind ik dit nummer van Charlotte Wessels wel iets beter dan de laatste worp van Delain. Het contrast met je vorige nominatie is zelfs nog wat groter, ik sluit mij aan bij jouw uitleg, The_CrY. Wat mij aanspreekt is dat er wat meer gewicht op de weegschaal wordt gelegd, zowel in de vocalen als de instrumenten. Daarnaast is de zangperformance van Wessels indrukwekkender dan de vorige nominatie; die uithaal op 3:52 maakt zo'n nummer een stuk interessanter. Tegelijkertijd vind ik het nummer niet al te bijzonder en raakt het mij niet écht. Daarom een:
6,8

Interessant nummer: 7,5

Normaal niet echt mijn kopje (Irish) coffee, maar dit is toch wel een beetje onverwacht "a different cookie" en helemaal niet slecht eigenlijk:

Charlotte Wessels - The Exorcism: 7,5

02-05: Walk in Darkness - Mother (The_CrY / 9 / 5,87)
04-05: Glassing - Nothing Touches You (ProGNerD / 9 / 7,63)
17-05: Charlotte Wessels - The Exorcism (The_CrY / 4 / 7,45)
19-05: Hippotraktor - Renegade (ProGNerD / 0 / 0)

Post-Metal uit de "Belgische school" van Pelagic Records en met dezelfde zanger / "brulboei" als Psychonaut: I rest my case...

Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Spreadsheet

Charlotte - 6,8
Hippotraktor - 7,4

Ik ben niet zo weg van de gitaartoon, klinkt mij wat digitaal en stereotyperend voor het moderne djent-geluid. De rest van het nummer is wel mijn ding. De zanger vind ik zelfs erg goed. Ik steek hem nu in op een 7,5 en ga het album in de gaten houden. Ik was niet zo onder de indruk van hun debuut, maar dit klinkt wel interessant.

7,5

7,5

odi
Charlotte Wessels : 7

Hippotraktor : 7,8

Charlotte Wessels: 8,3

HIppotraktor: 8,5
Ja, dit tikt vele hokjes aan die mij zeer bevallen. Dynamiek, groove, opbouw, intensiteit!

02-05: Walk in Darkness - Mother (The_CrY / 9 / 5,87)
04-05: Glassing - Nothing Touches You (ProGNerD / 9 / 7,63)
17-05: Charlotte Wessels - The Exorcism (The_CrY / 7 / 7,41)
19-05: Hippotraktor - Renegade (ProGNerD / 6 / 7,78)
22-05: The Troops of Doom - Chapels Of The Unholy (Dieter / / )

Spannend; zoek wat moois uit...

Ik heb weer een aantal mooie releases in het verschiet voor vrijdag in ieder geval...

Goed uitgevoerd, fijne productie voor de stijl, maar allesbehalve origineel. De naam stopt het niet onder stoelen of banken.

6,5

De Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Spreadsheet ook bijgewerkt.

Hippotraktor - Renegade: 8,5

The Troops of Doom: 6
Rommelige, rauwe thrash. De oude Sepultura is niet mijn soort thrashmetal, en hier kan ik dan ook niet heel veel mee.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:39 uur

geplaatst: vandaag om 04:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.