MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024

zoeken in:
The Troops of Doom - Chapels Of The Unholy: 6,3

Ook niet echt mijn stijl...

Ach, er was er vandaag al eentje geplaatst. Dan ben ik te laat.
Nouja, jullie kunnen ook zónder in cijfers en normeringen te vervallen luisteren naar het kersverse nieuwe nummer van Officium Triste: Behind Closed Doors

19-05: Hippotraktor - Renegade (ProGNerD / 6 / 7,78)
De vorige Hippotraktor plaat heb ik vorig jaar zelfs niet voor een "dumpprijs" van €16,- aangeschaft: het album klonk "wel okay", maar er stond mij iets tegen in hun sound. Te klinisch. Te djent. Om dezelfde redenen die Apollo perfect verwoordt, zowel positief als negatief, heb ik op basis van dit nummer hoop dat het nieuwe album mij iets meer gaat aanspreken. Kopen is echter vers twee. Daarvoor "voel" ik de muziek (nog) niet genoeg (maar dat heb ik met schier alle aan djent-gelieerde muziek).
7,5

22-05: The Troops of Doom - Chapels Of The Unholy (Dieter / / )
Ik houd wél van sloppy, 80s thrash, maar dit voegt wel erg weinig toe. De band IS zelfs ook Braziliaans. Een 10 voor de Henny Huisman karaoke Sepulthrashmetalshow, maar een 1 voor eigen smoel.
Alsof je als Slayer fan naar de nieuwe plaat van Kerry King luistert: wat heb je er eigenlijk aan?
Geen flikker.
Toch een kleine toevoeging dat in het voordeel spreekt van de band: ik zie nu dat ene Jairo Guedz de gitarist in deze band is. En hij speelde in 1985-1987 ook in Sepultura. Kijk aan, vandaar dus deze copycatstijl. Bijna veertig jaar later en nog steeds in zijn Morbid Visions-fase. Some people never grow up. Kan ook zijn charme hebben. In deze echter niet voor mij.
6

Lekker.

7,3

odi
6,5

02-05: Walk in Darkness - Mother (The_CrY / 9 / 5,87)
04-05: Glassing - Nothing Touches You (ProGNerD / 9 / 7,63)
07-05: Kvadrat - -4°C (Apollo / 8 / 7,85)
10-05: Deliria - Attic (ProGNerD / 8 / 7,09)
15-05: Cobra The Impaler - The Message (Dieter / 8 / 7,25)
17-05: Charlotte Wessels - The Exorcism (The_CrY / 7 / 7,41)
19-05: Hippotraktor - Renegade (ProGNerD / 8 / 7,84)
22-05: The Troops of Doom - Chapels Of The Unholy (Dieter / 7 / 6,51)
24-05: Anciients - Melt The Crown (Apollo / 0 / 0)

Nieuwe ontdekking voor mij, maar ik zie dat de band al relatief enige bekendheid had verworven op Musicmeter. Nu is het 8 jaar geleden dat de band voor het laatst van zich heeft laten horen, dus ik ben benieuwd of het nog steeds in de smaak valt.

Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Spreadsheet

Zag deze eerder van de week ook voorbij komen in m'n dagelijkse zoektocht naar nieuwe muziek en moet hem nu dus zeker gaan checken; benieuwd...

Het 1e album van Anciients is erg goed. De opvolger vind ik iets minder, maar nog steeds zeer fijn.
Ik verwacht hier ook weer veel van. Dit nummer is een mooie opwarmer: 8

Klinkt inderdaad prima, en omdat ik de band nog niet kende, ook de 2 herproducties (1e en laatste [bonus] nummer van hun debuut blijkbaar) op deze single / EP maar even geluisterd: ook dat klinkt goed, dus Beyond the Reach of the Sun meteen maar op m'n watchlist gezet...
(dank voor je nominatie Apollo)

Anciients - Melt The Crown: 7,8

Vocalen voel ik niet zo.

7

Van mijn kant ook een 8,0.

Ik heb voor morgen een mooie nominatie op de rol staan: ik zal deze rond de middag online zetten...

7,25

24-05: Anciients - Melt The Crown (Apollo / 5 / 7,61)
26-05: Summoner's Circle - Irreverence Of the Cross (ProGNerD / 0 / 0)

Soms komen er onverwacht van die albums voorbij waarvan je direct weet dat je er verder in wilt duiken om er alles uit te halen en er vervolgens nog lang van te genieten; dit is er zo eentje voor mij.

Heerlijke, avontuurlijke (atmosferische / symphonische) progressieve blackened death plaat waarop er lekker op los wordt geëxperimenteerd. Doet me hier en daar wat denken aan een band als Dødheimsgard en op andere momenten weer Opeth om maar enkele referenties te noemen. Maar je moet eigenlijk de hele plaat luisteren om het geheel goed te kunnen duiden en alles te ontdekken => dat raad ik dan ook iedereen van harte aan !

Laat je niet van de wijs brengen door het intro waarbij je wellicht denkt met een typische symphonische power metal band te maken te hebben. Tenslotte is het interessante concept van het album ook noemenswaardig...

(welke track je het beste vindt is bij dit soort albums erg persoonlijk denk ik, maar ik vind deze een van de mooiste vanwege de dynamiek, afwisseling en melodie).

Maak Kennis met Metal Anno 2024 Spreadsheet

In je omschrijving kan ik deze keer niet zoveel herkennen. Ik moest zeker niet denken aan een symfonische power metal band bij de intro. Atmosferisch lijkt mij hier niet van toepassing, het is continu vocalen of een solo. Het progressieve karakter hoor ik wel, maar ik vind het geen vergelijk met Opeth. Hoe dan ook is het een divers nummer, maar tegelijkertijd ontbreekt de samenhang en de structuur. Het voelt op sommige momenten alsof je twee nummers tegelijkertijd hebt aangezet. En hoewel er in bijna 6 minuten vrij veel gebeurt, gebeurt er weinig opzienbarends. Elke stijl die passeert klinkt mij standaard / gewoontjes. Het blijft daardoor ook niet hangen.

6,0

Luistert prima weg, maar heel nieuwsgierig naar de rest ben ik niet: 6,5

odi
Anciients : 6,5

Het is niet slecht maar het doet me ook niet veel, zeker de grunt niet.

Summoner’s Circle : 6,5

Ook hier is de zanger “het probleem”, muzikaal bij vlagen nog wel aardig.

24-05: Anciients - Melt The Crown (Apollo / 6 / 7,42)
26-05: Summoner's Circle - Irreverence Of the Cross (ProGNerD / 6 / 6,32)
29-05: Scarcity - In the Basin of Alkaline Grief (Dieter / / )

Anciients: 8
Lekker nummer. Begint een beetje als een ruigere Ghost, maar ontpopt zich in een avontuurlijke track.

Summoner's Circle: 7,3
Prima staaltje progblack.

Scarcity: 3
Wat een marteling om aan te horen. Dit nummer werkt goed als alarmklok denk ik. Geef niet vaak of graag lage cijfers, maar dit zit in mijn irritatiezone.

Scarcity kwam ik ergens tegen en dacht ach waarom ook niet. Het is eens wat anders...
Vrij iritant is het zeker

Ik ga voor een vol punt hoger: 4

Hier kan ik ook weinig (luister)plezier uithalen...

Scarcity - In the Basin of Alkaline Grief: 4,5

Dieter, kan het zijn dat je vergeet om de spreadsheet bij te werken wanneer je iets nomineert? Of slaat het mogelijk jouw aanpassingen niet op? Ik heb al aantal keer op rij gemerkt dat jouw nominaties nog niet in het overzicht staan en dat ik die erin zet.

Als zelfs ProGNerD een onvoldoende geeft dan voorspelt het weinig goeds. De alarmklokken zijn oncomfortabel om aan te horen, dat is vast en zeker de bedoeling, maar het is eigenlijk niet meer dan vervelend. Aan de andere kant vind ik het wel geslaagd voor wat de artiest over wil brengen. Vocals vind ik trouwens dik in orde. Verder niet heel interessant. Na 2 minuten weet je het wel, maar verrassend genoeg vlakt de discomfort af naarmate het einde in zicht komt. Tja, wat wil je dan precies bereiken? Had mij dan maar 6 minuten gekweld.

4,0

Apollo schreef:
Dieter, kan het zijn dat je vergeet om de spreadsheet bij te werken wanneer je iets nomineert? Of slaat het mogelijk jouw aanpassingen niet op? Ik heb al aantal keer op rij gemerkt dat jouw nominaties nog niet in het overzicht staan en dat ik die erin zet.

Oh, ik wist niet dat ik dat zelf moest bijwerken. Waar kan ik dat vinden dan? Dan zal ik het de volgende keer wel doen...

Dieter schreef:
Oh, ik wist niet dat ik dat zelf moest bijwerken. Waar kan ik dat vinden dan? Dan zal ik het de volgende keer wel doen...

Hier: Maak Kennis met Metal Anno 2024 Spreadsheet

De laatste paar weken ben ik hier niet echt actief, omdat ik nogal wat druk en stress ervaar vanuit mijn studie. Maar wees gerust, want alle nummers die ik heb gemist zal ik in de nabije toekomst nog van een cijfer voorzien. Desalniettemin heb ik voor morgen een mooie nominatie klaarliggen, mits jullie het ermee eens zijn als ik het nominatieslot voor mijn rekening neem.

ABDrums schreef:
De laatste paar weken ben ik hier niet echt actief, omdat ik nogal wat druk en stress ervaar vanuit mijn studie. Maar wees gerust, want alle nummers die ik heb gemist zal ik in de nabije toekomst nog van een cijfer voorzien. Desalniettemin heb ik voor morgen een mooie nominatie klaarliggen, mits jullie het ermee eens zijn als ik het nominatieslot voor mijn rekening neem.

Ja hoor, blij dat je weer actief wordt hier Ik had zelf ook al weer enkele potentiele nominaties in gedachten, maar dat geeft me dan nog mooi even tijd om dit weekend een weloverwogen keuze te maken en die dan op zondag hier te plaatsen (met jullie welbevinden uiteraard...)

Dit kan ik echt niet uitluisteren, mijn oren bloeden. Na minder dan een minuut moeten afzetten, echt een marteling op de koptelefoon. Wtf gast. Arrivederci van Sam Gooris kwam hierna in de wachtrij op spotify en wat was dat een verademing

Kom maar op met je nominatie ABDrums: ben wel benieuwd waar je mee komt...

Gast
geplaatst: vandaag om 15:17 uur

geplaatst: vandaag om 15:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.