MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Oei was ik bijna even in de war met Maria Isabel van Los Payos.

Dit kabbelt overigens best aardig door: 7,5

Best oké dit,
7

4,25
Nee, dit is echt te sufkutterig

Niets mis mee

7,0

65. Los Indios Tabajaras - Maria Elena (1963) : 5,5

Ast
4

wavanbuuren
5,5

Vera Lynn: 5
Los Indios Tabajaras: 8

Ry Cooder heeft trouwens een prachtige uitvoering van Maria Elena uitgebracht.

6,10 voor Los Indios Tabajaras - Maria Elena, de broertjes staan op plek 55.

66. Nat King Cole - I'm Gonna Laugh You Right Out of My Life (1955)

Afkomstig van het album: Nat King Cole - This Is (1957)

Dit nummer is een Nat original, en werd heel vaak gecoverd. Als ik alleen al kijk naar artiesten die in ons topic voorbij zijn gekomen, dan hebben Peggy Lee, Sarah Vaughan en Buddy Greco dit nummer gezongen. 

Dit album van Nat King Cole is overigens een verzamelaar, maar een officiële zoals die in die tijd net zo meetelden als reguliere albums. De songs op dit album komen allemaal uit 1955 en 1956. Waaronder dus deze Cole-classic.

De stem van Nat vind ik echt heerlijk.
7,2

7.75

Net als bij Sam Cooke is het eigenlijk niet eerlijk: deze man heeft zó'n innemende stem dat ik alleen al dáárom bij elk nummer van hem sowieso 1 of 2 punten bij de score optel. En als het dan ook nog eens zo'n heerlijke gebroken-hart-maar-ik-hou-me-groot-ballade als dit is... Ik zal me inhouden en het bij een 8 laten.

6,5

66. Nat King Cole - I'm Gonna Laugh You Right Out of My Life (1955) : 5

De stem van Nat King Cole doet mij helemaal niks.

BoyOnHeavenHill schreef:
Net als bij Sam Cooke is het eigenlijk niet eerlijk: deze man heeft zó'n innemende stem dat ik alleen al dáárom bij elk nummer van hem sowieso 1 of 2 punten bij de score optel. En als het dan ook nog eens zo'n heerlijke gebroken-hart-maar-ik-hou-me-groot-ballade als dit is... Ik zal me inhouden en het bij een 8 laten.

Ik zou het gewoon geven wat ik het waard vind, voor wie zou je iets moeten inhouden?

Los Indios Tabajaras : 5,5
Nat King Cole : 7

Wat Kees-Jan zegt
4.5

De mening van Kees-Jan doet me helemaal niks

8,0

65. Los Indios Tabajaras - Maria Elena (1963)
De ritmesectie is misschien wel de dodelijk saaiste in de geschiedenis van de opgenomen muziek.
Als het nu alleen het gitaarwerk was geweest, dan was het nog best aardig, maar door die onthutsend sufkutt... (...oh wacht, iemand anders bezigde dat woord ook al) lethargisch geneuzel op bas en drum vervalt dit werkje in aftandse, bleke telefoonwachtmuziek bij de helpdesk van Omroep Max.
3,5

66. Nat King Cole - I'm Gonna Laugh You Right Out of My Life (1955)
De mening van remcodulac doet me helemaal niks
5,3

wavanbuuren
De mening van EvilDrSmith doet me veel. Maar nu even niet.
geweldige stem.

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 22:51 uur

geplaatst: vandaag om 22:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.