MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
Mahalia Jackson - I'm Going to Live the Life I Sing About in My Song: 8,5 (indrukwekkende zang)
John Lee Hooker - No Shoes: 8 (fijne blues)
Vera Lynn - When They Sound the Last "All Clear": 6 (mij te oubollig en sentimenteel maar een mooie stem heeft zij zeker)
Los Indios Tabajaras - Maria Elena: 7,5 (neigt naar easy listening maar aangenaam voor de late uurtjes)
Nat King Cole - I'm Gonna Laugh You Right Out of My Life: 7 (ook goed voor de late uurtjes, ik hou wel van zijn stem)

Los Indios Tabajaras - Maria Elena: 6,5
Nat King Cole - I'm Gonna Laugh You Right Out of My Life: 7

8 (zonder inhouden )

Ast
7

Nat King Cole: 8

Nat King Cole - I'm Gonna Laugh You Right Out of My Life scoort 6,94 gemiddeld en staat daarmee op de 30e plek.

67. Wanda Jackson - Funnel of Love (1961)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

Gek genoeg is deze fan- en critic-favourite nooit een hit geweest. Sterker nog, het was "slechts" kantje B voor de hit Right or Wrong en verscheen zelfs niet officieel op een album. 

Wijsheid komt met de jaren zegt men dan, want later kreeg dit nummer de lof die het verdient en wordt het gezien als het betere dat Wanda heeft gemaakt. Er wordt overigens veelvuldig gebruik van dit nummer gemaakt in films en series. Veel belangrijker nog: het nummer mag hier in dit topic komen shinen. 

Heerlijk nummer van de Queen of Rockabilly, met die stem die qua timbre soms uit een girl-band lijkt te komen, in een nummer waar ik vergeefs op een brug of een middle-8 zit te wachten, extra spannend. Een 8. (Overigens is zij nog steeds onder ons, momenteel 86 jaar jong.)

BoyOnHeavenHill schreef:
Overigens is zij nog steeds onder ons, momenteel 86 jaar jong

Jazeker.

Het grootste nadeel van mijn muzieksmaak (naast dat bonden over muziek met leeftijdsgenoten onmogelijk is, want die luisteren nu eenmaal meestal wat anders) is dat ik veel van mijn helden nooit live zal kunnen bewonderen, of ik zie artiesten in hun nadagen. Dat kan heel goed uitpakken (bv. Buddy Guy, John Mayall, Tom Jones, holy shit, wat zijn die nog goed), maar dat kan ook heel slecht uitpakken.... zoals bijvoorbeeld bij Wanda. Haar zag ik 17 jaar geleden live. Ik kan niet anders zeggen dan ver-schrik-ke-lijk. Het leek gewoon nergens op. Soms is het echt gewoon beter om te stoppen wanneer je nog volle bak kunt presteren. Dit was voor niemand leuk.

Hoe dan ook: Funnel of Love is geweldig. Ik ga niet bepaald vaak mee met de mening van de critici, maar hier moet ik ze volop gelijk geven.

8

FIjn nummer,

7.7

67. Wanda Jackson - Funnel of Love (1961) : 8,5

7,6

wavanbuuren
7

8

Ik kende dit nummer niet (staat niet op mijn compilatie) maar valt goed mee.

7.5

Wanda Jackson - Funnel of Love komt met 7,70 onze top 5 binnen op plek 5.

68. Gerry & The Pacemakers - I'm the One (1964)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

Origineel kwam deze song niet op een album terecht, maar was het een (zeer succesvolle) single release. In de US werd dit nummer het eerste hitje voor de Engelsen en de platenmaatschappij besloot daarom om het toch maar wel op de US release Gerry and The Pacemakers - Don't Let the Sun Catch You Crying [US] (1964) te zetten.

Gerry en zijn mannen hadden met hun eerste drie singles de nr. 1-positie in de UK bemachtigd, en hoopten hun streak nog lang te kunnen voortzetten. Die dekselse Searchers zorgden er echter voor dat I'm the One bleef steken op plek 2. Ze zullen gebaald hebben dat hun serie nummer 1-hits ten einde kwam, op dat moment nog niet wetende dat ze hierna nooit meer tot een top 7-notering in hun thuisland zouden komen.

5,5

Ach ja, wastom niet 5,5

Gerry & The Pacemakers waren aanvankelijk de grootste concurrenten van the Beatles. Aan hen kunnen zij niet tippen maar hun hits hebben nog veel charme door de aparte stem en het Liverpoolse accent van Gerry Marsden.

8

Gast
geplaatst: vandaag om 19:44 uur

geplaatst: vandaag om 19:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.