MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

En tot Frankie Goes To Hollywood 20 jaar later waren zij zelfs de enige act die het presteerden om in Engeland met hun eerste drie singles op 1 te komen. Wat mij betreft is Gerry Marsden aanzienlijk beter houdbaar gebleken dan Holly Johnson, en dit is één van zijn leukere nummers (door hemzelf geschreven). Een ruime 8.

Ast
Wanda Jackson: 8
Gerry & The Pacemakers: 7

Wanda Jackson: 8.5
Gerry & The Pacemakers: 7

Wanda Jackson: 7
Gerry & The Pacemakers: 5,5

Die stem is herkenbaar uit duizenden. Niet direct mijn favoriete zanger, maar een uniek geluid is het zeker wat onze Gerry produceert.

Leuke, upbeat 60's pop-rock.

7,25

6,47 gemiddeld voor Gerry & The Pacemakers - I'm the One, daarmee staat deze song op plek 44.

69. Joan Baez - Birmingham Sunday (1964)

Afkomstig van het album: Joan Baez - 5 (1964)

Richard Fariña schreef dit nummer, maar het was zijn schoonzusje Joan Baez die het nummer als eerste op plaat zette. Het nummer gaat over een KKK-aanslag in Birmingham, Alabama. 

We gaan luisteren naar wat volgens GQ-Magazine een van haar absolute toppers onder haar deep cuts is. 

Joan Bajes: 7,2

7.5

6,4

Mooi nummer, goede intentie, maar een stem op die hoogte trek ik niet (Joni-Mitchell-alert!). Een 5.

Prachtig nummer, prachtige stem.

9

Gerry & The Pacemakers: 4,5
Joan Baez: 8,0

7,20 voorlopig voor Joan Baez - Birmingham Sunday en daarmee staat het nummer op plek 21. Of het representatief is zal moeten blijken; tot nu toe kreeg geen enkele song zó weinig cijfers als deze van Baez.

70. Arthur Godfrey - Too Fat Polka! (I Don't Want Her, You Can Have Her, She's Too Fat For Me) (1947)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

Dit nummer werd gecoverd door onder anderen Bobby Vinton, Louis Prima en Weird Al Yankovic. Een populaire entertainer met de bijnaam 'The Old Redhead' was degene die de originele versie van deze song uitbracht, en naar die versie gaan wij dan ook luisteren.

Naast radio- en televisiepresentator was deze Arthur een fervent ukelele speler. Hij staat zelfs in de Ukelele Hall of Fame.

Joan 4,5

Zou nu niet meer kunnen in deze politiek correcte tijden van woke en fat-shaming. Maar daar letten we niet op, wel op de meligheid en de lange speelduur. Een 5.

Deze ligt er voor mij ook te dik op

4,5

Gast
geplaatst: vandaag om 18:11 uur

geplaatst: vandaag om 18:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.