Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 22 april 2024, 01:16 uur
68. Gerry & The Pacemakers - I'm the One (1964) : 5
69. Joan Baez - Birmingham Sunday (1964) : 6
70. Arthur Godfrey - Too Fat Polka! (I Don't Want Her, You Can Have Her, She's Too Fat For Me) (1947) : 6,5
69. Joan Baez - Birmingham Sunday (1964) : 6
70. Arthur Godfrey - Too Fat Polka! (I Don't Want Her, You Can Have Her, She's Too Fat For Me) (1947) : 6,5
0
geplaatst: 22 april 2024, 12:59 uur
Baez: 7
Godfrey: 5 (geef me dan maar de versie van Vinton, al vind ik dit gewoon geen al te sterk nummer in welke versie dan ook)
Godfrey: 5 (geef me dan maar de versie van Vinton, al vind ik dit gewoon geen al te sterk nummer in welke versie dan ook)
2
geplaatst: 22 april 2024, 16:03 uur
Nat King Cole: 6,5
Wanda Jackson: 8,0
Gerry & The Pacemakers: 7,0
Joan Baez: 5,5
Arthur Godfrey: 5,0 (Ik zie een zwart-wit South Park voor me
)
Wanda Jackson: 8,0
Gerry & The Pacemakers: 7,0
Joan Baez: 5,5
Arthur Godfrey: 5,0 (Ik zie een zwart-wit South Park voor me
)
0
geplaatst: 22 april 2024, 17:55 uur
Nat King Cole: 8,5
Wanda Jackson: 8
Gerry & The Pacemakers: 7
Joan Baez: 8
Arthur Godfrey: 2
Wanda Jackson: 8
Gerry & The Pacemakers: 7
Joan Baez: 8
Arthur Godfrey: 2
0
geplaatst: 22 april 2024, 18:14 uur
Met 4,91 staat Arthur Godfrey - Too Fat Polka! (I Don't Want Her, You Can Have Her, She's Too Fat For Me) stijf onderaan. Daar zal Arthur zich in kunnen vinden, hij had zelf een hekel aan zijn novelty songs.
71. The Crickets - Oh, Boy! (1957)
Afkomstig van het album: The Crickets - The "Chirping" Crickets (1957) - MusicMeter.nl
Onder andere Starbabies en Mud wisten een hit te scoren met hun versie van deze classic, maar wij gaan toch maar naar het origineel luisteren van Buddy Holly's Crickets.
Een van de schrijvers van dit nummer was Norman Petty, die ook wel één van de founding fathers van de rock'n'roll wordt genoemd. Alleen al voor Buddy Holly schreef hij onder anderen Heartbeat, Everyday, Not Fade Away, Rave On, en deze hit-song:
71. The Crickets - Oh, Boy! (1957)
Afkomstig van het album: The Crickets - The "Chirping" Crickets (1957) - MusicMeter.nl
Onder andere Starbabies en Mud wisten een hit te scoren met hun versie van deze classic, maar wij gaan toch maar naar het origineel luisteren van Buddy Holly's Crickets.
Een van de schrijvers van dit nummer was Norman Petty, die ook wel één van de founding fathers van de rock'n'roll wordt genoemd. Alleen al voor Buddy Holly schreef hij onder anderen Heartbeat, Everyday, Not Fade Away, Rave On, en deze hit-song:
1
geplaatst: 22 april 2024, 18:37 uur
Wanda : 8,5
Gerry & the p.m: 7
Joan: 8
Arthur : 6,5
The Crickets : Ijzersterke klassieker van twee minuten en 5 seconden. Dit nadert de perfectie.
Luister nog zelden Buddy Holly, ook omdat zijn liedjes in mijn geheugen gegrift zitten, daar ik ze allemaal duizend keer gehoord heb, en ik ze gewoon elk moment op kan roepen, maar nu ik dit weer hoor besef ik wel weer hoe goed ie was. 9.
Gerry & the p.m: 7
Joan: 8
Arthur : 6,5
The Crickets : Ijzersterke klassieker van twee minuten en 5 seconden. Dit nadert de perfectie.
Luister nog zelden Buddy Holly, ook omdat zijn liedjes in mijn geheugen gegrift zitten, daar ik ze allemaal duizend keer gehoord heb, en ik ze gewoon elk moment op kan roepen, maar nu ik dit weer hoor besef ik wel weer hoe goed ie was. 9.
0
geplaatst: 22 april 2024, 19:42 uur
Shaky, was het niet eerder zo dat Norman Petty alleen maar zijn studio ter beschikking wilde stellen als hij een co-writer-credit kreeg? Was volgens mij vroeger een gangbare (zijn het natuurlijk laakbare) praktijk, zoals naar ik meen ook B.B. King en Gene Vincent hebben ondervonden. Wat het nummer zelf betreft: een easy 10.
1
geplaatst: 22 april 2024, 19:48 uur
Oh boy... dat speelde zeker een rol BoyOnHeavenHill, maar dat doet zijn invloed tekort. Zijn writing was misschien niet altijd even intensief als bij andere schrijvers, maar zijn status als founding father is volledig terecht. Faciliteerde ontzettend veel, producete zich het leplazarus en wist de nodige latere toppers te pushen.
* denotes required fields.