MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
HH 6,8

Beatmuziek: tsja dat loopt zo ergens van niveau The Beatles tot pak hem beet niveautje Freddie & The Dreamers. Herman's Hermits (waarbij schijnbaar niemand Herman heet) vallen een beetje in de laatste categorie. Die hele grote hit van ze die is nog wel aardig (No Milk Today). Dit is een net ietsje minder: 6,7

6,5

7. Voor mij dezelfde charme als Gerry & the Pacemakers.

7.5

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Hoe oud ben jij dan wel niet?
Ik heb een (hele) kleine collectie Nederlandstalige 78-toerenplaten, maar daar zit bewust geen Tante Leen tussen. Wat mij betreft hadden haar ouders het bij veertien kinderen mogen laten. Ze had best mogen ontbreken.

3,5
Ik ben nog geen tien jaar ouder dan jij, maar in mijn jeugd werd dit soort muziek (met dat befaamde accent) nog wel gedraaid, vandaar toch een soort jeugdsentiment.
Herman's Hermits heb ik destijds dan weer nooit gehoord. Of ik heb er geen herinnering aan, want deze is wel erg forgettable.

5,5

remcodulac schreef:
Ik ben nog geen tien jaar ouder dan jij, maar in mijn jeugd werd dit soort muziek (met dat befaamde accent) nog wel gedraaid, vandaar toch een soort jeugdsentiment.
Herman's Hermits heb ik destijds dan weer nooit gehoord. Of ik heb er geen herinnering aan, want deze is wel erg forgettable.
Oh, ik dacht dat je rond mijn leeftijd was, dus dan schrijf je toch een stukje jonger dan dat je bent.
Herman's Hermits is dan juist weer wél jeugdsentiment voor mij. Ik was een jaar of tien en mijn ultieme Top 3 was toen:
1. Kim Wilde - Cambodia
2. Tracey Ullman - Breakaway
3. Herman's Hermits - No Milk Today.
Waarom de Hermits op 3 stonden heb ik geen idee van, mogelijk was het voor mij een geruststellend idee én een hart onder de riem om te weten dat ik niet de enige was die geen melk bliefde. Ik kende tientallen jaren lang geen enkel ander nummer van ze. De naïeve beat is best wel vergelijkbaar, maar om de een of andere manier vind ik die van Gerry vervelend knullig, maar van de Hermits charmant oubollig.
6,7

Tante Leen 3
Herman's Hermits 6,5

7,5

wendyvortex schreef:
Beatmuziek: tsja dat loopt zo ergens van niveau The Beatles tot pak hem beet niveautje Freddie & The Dreamers. Herman's Hermits (waarbij schijnbaar niemand Herman heet) vallen een beetje in de laatste categorie.

Herman's Hermits (en ook Gerry & the Pacemakers) staan - zeker vocaal - toch wel een trapje hoger dan Freddie & The Dreamers (die mij te knullig klinken). Beide groepen vind ik niet belangwekkend maar wel leuk net als bv. Manfred Mann, Dave Clark Five, Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich (ook al beatgroepen uit de jaren '60) net als hitgroepen uit de jaren '70 zoals bv. Middle of the Road, Mud en Smokie en jaren '80-bands als Culture Club, Duran Duran en Pet Shop Boys. Van hen volstaat een (hit)compilatie voor mij en die heb ik 4* toegekend.

Ast
7,3

Herman's Hermits - Can't You Hear My Heartbeat staat 40e met 6,81.

76. Ethel Waters and Her Ebony Four - Sweet Georgia Brown (1925)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

Ben Bernie and His Hotel Roosevelt Orchestra was de eerste act die dit nummer uitbracht (Ben schreef het nummer ook), maar het was onder andere de versie van Ethel die ervoor zorgde dat het nummer eeuwigheidswaarde kreeg. 

Dit was Ethel's zesde single, en belandde op de zesde plek in de hitlijst. 

We zijn tegenwoordig verwend met full range hifi stereo-opnames. Soort Tante Leen uit de VS met een deuntje dat ik inderdaad wel ken, maar nooit echt veel mee heb gehad. Ook nog toeters erbij. Niet heel slecht of zo, maar ik zou dit zelf niet zo snel opzetten.

6,5

Wat nu? Bij Buienradar is ons land oranje gekleurd en de bestelwagen van de PostNL-app draagt een kroontje, maar Shaky komt niet met de Kingsmen, King Creole, de Kings Of Leon en nog duizenden andere mogelijkheden?!? Nou ja, dit is ook leuk, en lekker vrolijk gezongen. Een 7.

Poeh, alsjeblieft niet zeg BoyOnHeavenHill, daar bedank ik even voor

Ethel Waters, stuk leuker dan Koningsdag.

Herman's Hermits: 6
Ethel Waters and Her Ebony Four: 8.5

7,5

6.75

Ast
6

Gast
geplaatst: vandaag om 16:43 uur

geplaatst: vandaag om 16:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.