Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2024, 17:16 uur
85. Art Tatum - Tea for Two (1933): 7
86. Jerry Lee Lewis - Wild One (1958): 8,5
87. Skeeter Davis - I Can't Stay Mad at You (1963): 7,5
88. Jacques Brel - Les Flamandes (1959): 8,5
89. Claude King - Wolverton Mountain (1962): 7,5
86. Jerry Lee Lewis - Wild One (1958): 8,5
87. Skeeter Davis - I Can't Stay Mad at You (1963): 7,5
88. Jacques Brel - Les Flamandes (1959): 8,5
89. Claude King - Wolverton Mountain (1962): 7,5
0
geplaatst: 11 mei 2024, 18:08 uur
Claude King - Wolverton Mountain is de 35e song in ons klassement die de fijne grens van de 7 weet over te steken: 7,02 (plek 35).
90. Scott Joplin - The Entertainer (1902)
Afkomstig van het album: n.v.t.
122 jaar oud, ongelooflijk. Joplin schreef dit nummer dat hij meermaals zou opnemen in zijn carrière.
In 1973 kreeg het nummer, en daarmee Joplin, een hele nieuwe lading fans dankzij het gebruik ervan in de populaire film The Sting (1973). Marvin Hamlisch nam voor die film een nieuwe versie op van het nummer en scoorde er een hit mee.
Het was dus Scott Joplin die verantwoordelijk is voor dit wereldberoemde deuntje:
90. Scott Joplin - The Entertainer (1902)
Afkomstig van het album: n.v.t.
122 jaar oud, ongelooflijk. Joplin schreef dit nummer dat hij meermaals zou opnemen in zijn carrière.
In 1973 kreeg het nummer, en daarmee Joplin, een hele nieuwe lading fans dankzij het gebruik ervan in de populaire film The Sting (1973). Marvin Hamlisch nam voor die film een nieuwe versie op van het nummer en scoorde er een hit mee.
Het was dus Scott Joplin die verantwoordelijk is voor dit wereldberoemde deuntje:
0
geplaatst: 12 mei 2024, 12:51 uur
Het is nog niet eens zo'n grote sprong van minstrel shows naar slapstickfilms.
The Sting maakte er een heel gewiekst Hollywoodarrangement van. Ik denk dat ik zelfs een originele uitvoering eerder heb gehoord dan de gearrangeerde filmversie, al is het maar dat de dvd van 'The Sting' al járenlang ongedraaid ergens in mijn huis rondzwerft. Kan maar een ding tegelijk.
Ik heb trouwens per ongeluk twee verschillende lp-boxsets thuis liggen met alle 66 rollen van Joplin uitgevoerd op piano bij elkaar gescharreld. Dat was nou toch ook weer niet nodig geweest. Als ik ze nou ook eens zou draaien, ja dan....
Maar dan denk ik ook niet dat ik het langer dan een plaatkant per keer zou volhouden om het wel aardig te blijven vinden.
7
The Sting maakte er een heel gewiekst Hollywoodarrangement van. Ik denk dat ik zelfs een originele uitvoering eerder heb gehoord dan de gearrangeerde filmversie, al is het maar dat de dvd van 'The Sting' al járenlang ongedraaid ergens in mijn huis rondzwerft. Kan maar een ding tegelijk.Ik heb trouwens per ongeluk twee verschillende lp-boxsets thuis liggen met alle 66 rollen van Joplin uitgevoerd op piano bij elkaar gescharreld. Dat was nou toch ook weer niet nodig geweest. Als ik ze nou ook eens zou draaien, ja dan....
Maar dan denk ik ook niet dat ik het langer dan een plaatkant per keer zou volhouden om het wel aardig te blijven vinden.
7
1
geplaatst: 12 mei 2024, 13:17 uur
Les de Groot, deze stond vroeger op de middelbare school in ons muziekboek. Weet jij nog of we dit op de xylofoon moesten spelen, of zat deze bij de keyboardlessen? Kan me dat niet meer herinneren.
Een melodie die 122 jaar na dato nog fier overeind blijft, knap hoor.
7,25
7,25
0
geplaatst: 12 mei 2024, 13:23 uur
Shaky schreef:
Les de Groot, deze stond vroeger op de middelbare school in ons muziekboek. Weet jij nog of we dit op de xylofoon moesten spelen, of zat deze bij de keyboardlessen? Kan me dat niet meer herinneren.
7,25
7,25
Ik weet nog dat het in ons boek stond inderdaad en dat het ook in een reclame van kattenvoer gebruikt is, ookal was dat niet Scott zijn uitvoering
0
geplaatst: 12 mei 2024, 19:46 uur
Scott Joplin - The Entertainer scoort 6,92 gemiddeld en staat 40e.
91. Margot Eskens - Cindy oh Cindy (1957)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
In 1955 was Mutti, du darfst toch nicht weinen de eerste single die Margot uitbracht. Ze scoorde er meteen een 5e plek in de Duitse hitlijst mee. Twee jaar later was het helemaal feest: haar eerste en enige nummer 1-hit met de song waar wij naar gaan luisteren.
Vanaf morgen gaan we een themaweek doen, maar eerst mag deze voormalig tandartsassistente die meer dan 40 miljoen platen wist te verkopen haar kunsten in ons topic komen vertonen.
91. Margot Eskens - Cindy oh Cindy (1957)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
In 1955 was Mutti, du darfst toch nicht weinen de eerste single die Margot uitbracht. Ze scoorde er meteen een 5e plek in de Duitse hitlijst mee. Twee jaar later was het helemaal feest: haar eerste en enige nummer 1-hit met de song waar wij naar gaan luisteren.
Vanaf morgen gaan we een themaweek doen, maar eerst mag deze voormalig tandartsassistente die meer dan 40 miljoen platen wist te verkopen haar kunsten in ons topic komen vertonen.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 19:46 uur
Laatste oproep voor de verzoekjes: als je een verzoekje hebt, stuur mij een pb vóór woensdag met daarin de titel + uitvoerende die je graag hier langs zou zien komen.
* denotes required fields.