MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Hm, als míjn tandarts zo'n assistente had zou ik eigenhandig voor gaatjes in m'n kiezen zorgen. Zingen kan ze ook best, maar iets meer afwisseling in het arrangement had het nummer geen kwaad gedaan. Een 5.

6,0

5

40 Miljoen platen? 40? Miljoen?
En dan hoor ik nu voor het eerst haar (naam).
Terwijl ik toch in kringloopwinkels vrijwilligerswerk doe en regelmatig schlagers, James Lastig en andere Duitstalige meuk de kliko ingooi.
Haar ogen stralen als deze lentedag, van haar muziek is de tandplak spontaan met een centimeter aangedikt. Mag ik even (door)spoelen?
2,5

5,5

Margot Eskens: 7

Bij ons op het kantoor was het de gewoonte om op vrijdagmiddag uit balorigheid samen "foute" liedjes te zingen. Iemand zette iets in en de rest zong mee. Dikke pret gegarandeerd.
Cindy en Bert, Marianne Rosenberg, Peter Maffay en dergelijke waren favoriet wat betreft de Duitse schlagers.
Deze van Margot Eskens kende ik niet, anders had ik hem zeker geintroduceerd.
'n 5 voor de moeite.

Meteen maar even door met Bobby Vinton:
Zijn liedjes zijn zo mierzoet dat het glazuur spontaan van je tanden springt.
Toch kan ik echt wel genieten van zijn stem, hij is dan ook altijd prominent aanwezig in de jukebox.
7,5 voor Mr. Lonely

Oude Duitse songs liggen ons niet zo. 2 van de 3 laatste plekken worden bezet door die songs. Margot Eskens - Cindy oh Cindy scoort 5,08 en staat 89e.

Zoals aangekondigd: tijd voor een themaweek. Van maandag tot en met maandag gaan we luisteren naar....

Nummer 1-hits in de US

92. Bobby Vinton - Mr. Lonely (1962)

Afkomstig van het album: Bobby Vinton - Roses Are Red (1962)

Huh, 1962, maar dit was toch een nummer 1-hit in 1964? Klopt. De toppositie werd 2 jaar na het uitbrengen van de song bereikt. Dat komt omdat het nummer, dat door Vinton werd geschreven, door de platenmaatschappij werd afgepakt. Zij zagen in Vinton een zeer getalenteerde songwriter, maar niet zo zeer een zanger. Buddy Greco, ook in de stal van Epic, was hun golden boy en ze wilden graag dat hij de song zou uitbrengen. 

De versie van Greco bleef steken in de wat minder interessante regionen van de hitlijst, en Vinton scoorde ondertussen de nodige hits. Hmmm, dachten ze bij Epic, misschien moeten we deze jongen toch nog eens een kans geven. Vinton kreeg de keus welk nummer hij nog graag op zijn Greatest Hits album wilde zetten, en hij koos Mr. Lonely. 

Zijn versie werd opgepikt door enthousiaste radio dj's en de song begon te verkopen als een malle. Het werd Bobby's 4e (en laatste) nummer 1-hit.  

7,4
Heeft een of andere k*t rapper dit liedje niet ook in een sample verkracht? Hoe dan ook doe mij maar Bobby Vinton.

6

Haha, zie dat ik mijn punt voor Bobby Vinton al geplaatst heb voor Shaky het nummer er op heeft gezet.
Hoe helderziend kun je zijn
Maar voor de zekerheid: Bobby Vinton: 7,5

, gezien captain scarlet. Twee users die uit fatsoen hun bericht aanpasten aan de ander, waar zie je dat nu nog gebeuren

Ast
Margot: 5,5
Bobby: 7,8

Ongelooflijke suiker, inderdaad, maar toch wel een pakkend nummer, hoewel het overslaan van zijn stem wat mij betreft een kleine brug te ver is. Een grote meneer uit de jaren 60, hoewel ik hem eerst leerde kennen toen hij in 1973 plotseling met Hurt in de top-40 opdook; ik wist toen al dat hij tot de oudere garde behoorde, maar hij heeft volgens mij het maximale uit zijn carrière gehaald. Ook nog onder ons, een kleine maand geleden 89 kaarsjes uitgeblazen. Als verlaat verjaardagscadeautje een 8.

Ik vind vooral de uitgedeelde cijfers ongelooflijk.
Je bent wel een dag te laat met dit nummer Shaky, het was gister al Moederdag.
Geen haar op mijn hoofd die dit nummer aan mijn moeder zou laten horen, dan toch heel veel liever het bekende nummer van Danzig.
Op zich krijg ik hier iets minder de kriebels van dan van die Duitse deerne, tot hij zijn falsetto opzet.
Ja, dan maakt het mij niets meer uit of ik naar Margot of naar Bobby luister.
Kijken geniet wel een duidelijke voorkeur.
2,5

Ben het maar even gaan Googelen want de link met Moederdag ontgaat mij volkomen EvilDrSmith. Ook Google kan mij niet helpen. Jij wellicht?

Les de Groot schreef:
Heeft een of andere k*t rapper dit liedje niet ook in een sample verkracht?

Ik kan zowel Akon als Bobby best waarderen.

7,4

91. Margot Eskens - Cindy oh Cindy (1957) : 6

92. Bobby Vinton - Mr. Lonely (1962) : 7

Shaky schreef:
Ben het maar even gaan Googelen want de link met Moederdag ontgaat mij volkomen EvilDrSmith. Ook Google kan mij niet helpen. Jij wellicht?
Rode rozen, Rob, rode rozen. Verpakt in een muzikaal bouquetreeksboekje waar geen doktersromannetje tegenop kan. De ideale soundtrack voor elke moeder van 70+.
That's all.

Prachtig nummer over een soldaat die tegen wil en dank overzees gestationeerd is. Contact met het thuisfront is niet mogelijk op deze afgelegen plek en plots komt die realisatie keihard binnen: ik ga hier alleen sterven....

9,5

Ik vind dat er hier toch altijd wel heel snel met suiker gesmeten wordt. Dit liedje is toch niet zoet? Het is wrang. Al gaat die extrapolatie van Shaky wel heel ver

8,0 (ondanks de uithalen)

? Daar gaat het nummer nu eenmaal over. Kan er niet meer en niet minder van maken remcodulac.

Hij is met tegenzin zijn (tijdelijke) dienstplicht aan het vervullen zonder dat hij thuis iemand heeft die hem (per telefoon of brief) emotioneel kan steunen.
"Ik ga hier alleen sterven" lijkt mij toch echt een extrapolatie, Shaky.

Bobby was trouwens aalmoezenier in New Jersey, "far away from home" in Pennsylvania...

Gast
geplaatst: vandaag om 22:40 uur

geplaatst: vandaag om 22:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.