Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 14 mei 2024, 18:03 uur
7,04 voor Bobby Vinton - Mr. Lonely waarmee die song op plek 34 staat.
93. Jo Stafford - Make Love to Me (1954)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Tommy Dorsey, B.B. King en Anne Murray behoren tot het lange rijtje artiesten die deze song coverden, maar het was Jo Stafford die de veruit algemeen bekendste versie op haar naam heeft staan. Kunnen we het een original noemen? Ja, soort van. Jo was de eerste die met deze versie van de song een enorme hit scoorde, al is het nummer gebaseerd op Tin Roof Blues. Een standard die al sinds de jaren 20 aan de lopende band gecoverd wordt (Jelly Roll Morton, Louis Armstrong, Sidney Bechet, om er maar eens 3 te noemen).
Deze nummer 1-hit is één van de 29 top 10-noteringen voor Jo.
Themaweek: nummer 1-hits in de US
93. Jo Stafford - Make Love to Me (1954)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Tommy Dorsey, B.B. King en Anne Murray behoren tot het lange rijtje artiesten die deze song coverden, maar het was Jo Stafford die de veruit algemeen bekendste versie op haar naam heeft staan. Kunnen we het een original noemen? Ja, soort van. Jo was de eerste die met deze versie van de song een enorme hit scoorde, al is het nummer gebaseerd op Tin Roof Blues. Een standard die al sinds de jaren 20 aan de lopende band gecoverd wordt (Jelly Roll Morton, Louis Armstrong, Sidney Bechet, om er maar eens 3 te noemen).
Deze nummer 1-hit is één van de 29 top 10-noteringen voor Jo.
0
geplaatst: 14 mei 2024, 19:43 uur
EvilDrSmith schreef:
That's all.
Ooooh, wacht even. Zo heet dat album. Het liedje waar ik me doorheen worstelde heet natuurlijk heel anders. Hmmm, ik weet niet wat mij die rare redenatie en merkwaardige hersenkronkel deed bezielen (ja, ik ergerde me nogal aan het liedje en zangstijl), maar erg moederdaggerig is het nummer natuurlijk totaal niet (de albumtitel daarentegen wel) en nu snap ik jullie verhalen over de songtekst wat beter. Excuus voor de verwarring. (quote)
Rode rozen, Rob, rode rozen. Verpakt in een muzikaal bouquetreeksboekje waar geen doktersromannetje tegenop kan. De ideale soundtrack voor elke moeder van 70+. That's all.

Het cijfer blijft trouwens onveranderd. Hoe moederziel alleen hij ook is.
Enfin, Jo's a whole more like it.
Ook hier geven die backing vox net dat vleugje aangename lolligheid aan de jazzzwoel-swingerig sensuele zangstijl van Jo. Lekker hoor.
7,4
0
geplaatst: 14 mei 2024, 20:15 uur
Scott Joplin: 6,5 (Ja, van de Felix reclame, zoals Les de Groot al aangaf
)
Margot Eskens: 5,0
Bobby Vinton: 7,0
Jo Stafford: 6,5
)Margot Eskens: 5,0
Bobby Vinton: 7,0
Jo Stafford: 6,5
2
geplaatst: 14 mei 2024, 20:24 uur
Als klein jongetje was ik geobsedeerd door het Amerikaanse ruimtevaartprogramma, en dan niet eens door de technische of astronomische aspecten daarvan, maar door het gegeven van één man of een hecht team van twee of drie astronauten die samen het grote niets bezochten en daar helemaal op zichzelf waren aangewezen. Een tijdlang kende ik van alle vluchten van alle capsules (Mercury, Gemini en Apollo) de namen van de deelnemende astronauten, totdat de internationale successen van Feyenoord en Ajax die van de NASA in mijn aandacht kwamen verdringen. Één van die astronauten heette Thomas P. Stafford, die één Apollo-vlucht te vroeg bemande om ook buiten BoyOnHeavenHills "orbit" legendarische status te krijgen, en vanwege de overeenkomstige achternaam had de naam van Jo Stafford voor mij ook altijd een beetje een mythische bijklank. Desalniettemin is dit het eerste nummer dat ik bewust van haar meekrijg, ook al is het volgens Joel Whitburns The Billboard book of top 40 hits dan ook een feit dat "Jo Stafford and Dinah Shore rank as the top 2 female vocalists of the pre-rock era." Ze heeft in ieder geval een leuke en soepele stem, hoewel haar "double-tracked" zang op de eerste vier regels van het couplet mij niet zo aanspreken, maar als geheel heeft het een lekkere swing. Een 7, ook los van the NASA connection.
3
geplaatst: 14 mei 2024, 22:08 uur
Ben net klaar met het eerste seizoen van de TV-serie serie Fall Out, te zien op Prime Video.
Naast het feit dat het een uitstekende serie is, heeft hij 'n heerlijke soundtrack, voornamelijk bestaande uit bekende en minder bekende nummers uit de pre-rock periode, waarvan je niet zou verwachten dat die zouden passen bij zo'n dystopische SF-serie. Wonderwel pakt dit echter erg goed uit, juist omdat het contrast met de beelden zo groot is.
Deze van Jo Stafford zou er zeker niet in misstaan: 7,5
Naast het feit dat het een uitstekende serie is, heeft hij 'n heerlijke soundtrack, voornamelijk bestaande uit bekende en minder bekende nummers uit de pre-rock periode, waarvan je niet zou verwachten dat die zouden passen bij zo'n dystopische SF-serie. Wonderwel pakt dit echter erg goed uit, juist omdat het contrast met de beelden zo groot is.
Deze van Jo Stafford zou er zeker niet in misstaan: 7,5
0
geplaatst: 15 mei 2024, 18:03 uur
Jo Stafford - Make Love to Me belandt op plek 42 met 6,90.
94. Dion - Runaround Sue (1961)
Afkomstig van het album: Dion - Runaround Sue (1961)
Naast zijn hits met The Belmonts is Dion toch vooral succesvol als solo-artiest. Hij doet het ook niet bepaald rustig aan: buiten de albums met zijn oude groep heeft hij alleen ook al 36 studioalbums op zijn naam.
9x wist hij als Dion de top 10 van de reguliere US Chart te halen en wij gaan vandaag luisteren naar zijn enige nummer 1-hit. Een song die vooral vanaf de 70s graag als cover werd gebruikt door een heel aantal bands.
Themaweek: nummer 1-hits in de US
94. Dion - Runaround Sue (1961)
Afkomstig van het album: Dion - Runaround Sue (1961)
Naast zijn hits met The Belmonts is Dion toch vooral succesvol als solo-artiest. Hij doet het ook niet bepaald rustig aan: buiten de albums met zijn oude groep heeft hij alleen ook al 36 studioalbums op zijn naam.
9x wist hij als Dion de top 10 van de reguliere US Chart te halen en wij gaan vandaag luisteren naar zijn enige nummer 1-hit. Een song die vooral vanaf de 70s graag als cover werd gebruikt door een heel aantal bands.
2
geplaatst: 15 mei 2024, 19:56 uur
Dit en The wanderer, dat zijn toch wel twee onsterfelijke nummers. Een gemakkelijke 10.
1
geplaatst: 15 mei 2024, 21:54 uur
Jukebox kanjer. Ik dans weer knippend met m'n vingers door de huiskamer: 8,5
* denotes required fields.