MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Johnny Jordaan - Geef Mij Maar Amsterdam scoort 5,34 en staat 110e.

119. Little Richard - The Girl Can't Help It (1956)

Afkomstig van het album: Little Richard - Little Richard (1958)

The Innovator, The Queen of Rock'n'Roll, Mr. I Am Everything, of toch gewoon Richard Wayne Penniman? Nou, laten we dat woord 'gewoon' maar achterwege laten want helemaal niets aan deze flamboyante, uitgesproken persoonlijkheid is gewoon.

Dit nummer, dat in de Rolling Stone's 500 Greatest Songs of All-Time lijst stond, is de titeltrack voor de film The Girl Can't Help It (Film, 1956).

8,5

Heerlijk. 8,5.

8 wat een stem

7,2

Ik mag Little Richard graag horen, maar dit nummer doet me niet veel.

De Jordaan gemist zie ik
5,6

Richard
6,8

Richard had zijn eigen backing vocals moeten verzorgen: die inwisselbare, veel te netjes gezongen backing vox klinken te gewoontjes en staan te nadrukkelijk in de mix. De raw rough rock&roll-vokills van Richard blaast die keurige stemmetjes helemaal omver, inclusief het liedje zelf trouwens.
7,8

Johnny Jordaan: Amsterdamser kan het niet.
Bovendien een van de grootste volkszangers die Nederland ooit heeft gehad.
Hij vertolkte het levenslied als geen ander met zijn unieke stem.
Niet mijn genre, maar waardeer dit toch met 'n 7,5

Little Richard: Die lijzige backing vocals contrasteren inderdaad nogal met zijn rauwe stemgeluid. Nooit op gelet eigenlijk.
Verder natuurlijk gewoon 'n ijzersterke rocker, ook te horen in de gelijknamige film, met Jayne Mansfield als the Girl who Can't help it: : 8,5

119. Little Richard - The Girl Can't Help It (1956) : 8

Little Richard: 8.5

Met 7,94 komt Little Richard - The Girl Can't Help It onze top 5 binnen op plek 5.

120. Frank Sinatra - Come Fly with Me (1958) 

Afkomstig van het album: Frank Sinatra - Come Fly with Me (1958)

Een van vele songs geschreven door het duo Van Heusen en Cahn die niet enkel voor Sinatra schreven, maar ook verantwoordelijk zijn voor onder andere The Secret of Christmas van Bing Crosby en Ain't That a Kick in the Head van Dean Martin.

Dit nummer groeide uit tot een (pop)classic en was een van de songs die Sinatra vaak live speelde. Het werd gecovered door een waslijst aan artiesten, laat ik drie opvallende namen noemen: Shaggy, Hans Teeuwen en Jan Versteegh. Zullen wij toch maar gewoon naar Sinatra gaan luisteren?

120. Frank Sinatra - Come Fly with Me (1958): 8
119. Little Richard - The Girl Can't Help It (1956): 7

7.75

Waarschijnlijk een van de eerste concept albums. Heb hier 'n originele mono LP van uit 1958.
Klinkt als 'n klok.
Wat dit nummer betreft: de perfecte soundtrack voor 'n reisbureau of vliegmaatschappij reclame.
Ben niet zo gek op vliegen, maar als ik Frank dit hoor zingen, krijg ik er automatisch zin in: 8

Tja, het is toch geen Bublé heh

8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 16:12 uur

geplaatst: vandaag om 16:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.