Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juni 2024, 20:23 uur
Sterk nummer, maar de stem van Sinatra heeft voor mij altijd iets berekenends, iets bedachts, ik luister er gewoon niet graag naar. Een 5,5.
0
geplaatst: 10 juni 2024, 20:55 uur
captain scarlet schreef:
Waarschijnlijk een van de eerste concept albums.
In the Wee Small Hours van een paar jaar eerder wordt vaak gezien als het eerste conceptalbum. Waarschijnlijk een van de eerste concept albums.
Een deuntje uit duizenden, 8,0
0
geplaatst: 10 juni 2024, 22:40 uur
Edgar18 schreef:
In the Wee Small Hours van een paar jaar eerder wordt vaak gezien als het eerste conceptalbum.
In the Wee Small Hours van een paar jaar eerder wordt vaak gezien als het eerste conceptalbum.
Klopt. Die was ik even vergeten.
2
geplaatst: 11 juni 2024, 01:48 uur
Vorige maand kwam ik ein-de-lijk, EINDELIJK 'Watertown' in het wild in een kringloop tegen.
Dat is de sport (ook om mijn hobby betaalbaar te houden): bepaalde muziek weiger ik nieuw te kopen, ik wil op goed geluk scoren.
Maar dat vraagt wel een tijd-offer. In dit geval zo'n 20 jaar.
Want 'Watertown' was de plaat die mij 20 jaar geleden liet horen dat ik Frank tot mijn verrassing wél goed kon vinden. Echter, diegene die mij dat album in de platenzaak liet horen, nam 'em zelf mee naar huis. Sindsdien hoopte ik 'em ook tweedehands tegen te komen. En sinds kort heb ik 'em dus: nooit gedacht dat dat zó lang zou duren. Helaas 'slechts' op cd, dus de op-goed-geluk-speurtocht naar een lp-(gatefold)versie zal voortduren. Inmiddels heb ik al wel een stuk 50 andere studio-lp's en 30 studio-cd's van Frank bij elkaar gescharreld, allemaal het gevolg van het kwartje dat viel bij 'Watertown'.
De plaat waar dit nummer op staat heb ik ook, niet zoals captain scarlet een original mono, maar een Nederlandse stereo reissue uit 1971, maar ook daar get I a kick out of.
7,7
Dat is de sport (ook om mijn hobby betaalbaar te houden): bepaalde muziek weiger ik nieuw te kopen, ik wil op goed geluk scoren.
Maar dat vraagt wel een tijd-offer. In dit geval zo'n 20 jaar.
Want 'Watertown' was de plaat die mij 20 jaar geleden liet horen dat ik Frank tot mijn verrassing wél goed kon vinden. Echter, diegene die mij dat album in de platenzaak liet horen, nam 'em zelf mee naar huis. Sindsdien hoopte ik 'em ook tweedehands tegen te komen. En sinds kort heb ik 'em dus: nooit gedacht dat dat zó lang zou duren. Helaas 'slechts' op cd, dus de op-goed-geluk-speurtocht naar een lp-(gatefold)versie zal voortduren. Inmiddels heb ik al wel een stuk 50 andere studio-lp's en 30 studio-cd's van Frank bij elkaar gescharreld, allemaal het gevolg van het kwartje dat viel bij 'Watertown'.
De plaat waar dit nummer op staat heb ik ook, niet zoals captain scarlet een original mono, maar een Nederlandse stereo reissue uit 1971, maar ook daar get I a kick out of.
7,7
0
geplaatst: 11 juni 2024, 08:39 uur
Je hebt het vast al vaker gezegd EvilDrSmith , maar ik kan het niet terughalen; hoe groot is jouw fysieke muziekcollectie?
Come Fly with Me: 8
7
geplaatst: 11 juni 2024, 14:10 uur
Shaky schreef:
Je hebt het vast al vaker gezegd EvilDrSmith , maar ik kan het niet terughalen; hoe groot is jouw fysieke muziekcollectie?
Volgens mij loop ik daar niet zo mee te koop. Althans, niet op die manier. Wel dat ik te pas en te onpas vermeld dat ik bepaalde platen of cd's van een artiest heb. Je hebt het vast al vaker gezegd EvilDrSmith , maar ik kan het niet terughalen; hoe groot is jouw fysieke muziekcollectie?

Maar ik heb ongeveer 20K platen (waarvan zo'n 4K aan singletjes), ik vermoed zo'n 35K aan cd's en grofweg zo'n 10K dvd's (waarvan 2K muziek dvd's). Oja, en nog zo'n 20K aan boeken en strips (exclusief muziektijdschriften).
2
geplaatst: 11 juni 2024, 18:03 uur
121. Julio Jaramillo - Nuestro Juramento (1957)
Afkomstig van het album: Julio Jaramillo - Nuestro Juramento (1957)
Holy crapamoly, deze man heeft (naar het schijnt) meer dan 2000 songs opgenomen. 2000! Hij is de grootste zanger die Ecuador ooit heeft voortgebracht. Zijn verjaardag is een nationale feestdag, er waren een kwart miljoen Ecuadorianen aanwezig bij zijn begrafenis en de man heeft talloze hits op zijn naam staan.
Voor mij is dit ook meteen nog wat extra voorpret voor mijn reis: ik vertrek naar Ecuador en de Galapagos eilanden. Ergens in juli gaan we elkaar weer terugzien op MusicMeter. Ik vermoed dat ik, zolang mijn programma en Wifi meewerken, zo nu en dan heus nog wel een song post de komende maand, maar dat wordt niet structureel elke dag zoals jullie gewend zijn.
De gemiddelde scores vanaf song 120 worden uiteraard ook pas gepost wanneer ik weer thuis ben.
Afkomstig van het album: Julio Jaramillo - Nuestro Juramento (1957)
Holy crapamoly, deze man heeft (naar het schijnt) meer dan 2000 songs opgenomen. 2000! Hij is de grootste zanger die Ecuador ooit heeft voortgebracht. Zijn verjaardag is een nationale feestdag, er waren een kwart miljoen Ecuadorianen aanwezig bij zijn begrafenis en de man heeft talloze hits op zijn naam staan.
Voor mij is dit ook meteen nog wat extra voorpret voor mijn reis: ik vertrek naar Ecuador en de Galapagos eilanden. Ergens in juli gaan we elkaar weer terugzien op MusicMeter. Ik vermoed dat ik, zolang mijn programma en Wifi meewerken, zo nu en dan heus nog wel een song post de komende maand, maar dat wordt niet structureel elke dag zoals jullie gewend zijn.
De gemiddelde scores vanaf song 120 worden uiteraard ook pas gepost wanneer ik weer thuis ben.
0
geplaatst: 11 juni 2024, 19:16 uur
Geniet van je reis Shaky. Ben benieuwd hoe je de Galapagos eilanden ervaart. Af en toe een reisverslagje in dit topic?
7,3 voor Julio.
7,3 voor Julio.
0
geplaatst: 11 juni 2024, 19:57 uur
Wauw, wat een geweldige vakantietrip heb jij voor de boeg (pun intended).
Heel veel plezier. Ik voel de inspiratie nu om de aflevering van Boudewijn Buch over de Galapagos-eilanden terug te gaan kijken.
Van al die 2000 liedjes is dit het eerste dat mijn oren bereikt. Tenzij series als 'Narcos' zijn muziek al eens hebben gebruikt (zou me niks verbazen).
Prima genietbaar. Heerlijk loom, melancholisch en smaakvol Latin sfeertje. Ben niet thuis in deze Latinhoek, veel spreekt me ook niet aan (wat ik dan wél hoor), maar als dit liedje representatief is, dan wil meer graaien uit die 2000 liedjes van hem.
7,3
Heel veel plezier. Ik voel de inspiratie nu om de aflevering van Boudewijn Buch over de Galapagos-eilanden terug te gaan kijken.
Van al die 2000 liedjes is dit het eerste dat mijn oren bereikt. Tenzij series als 'Narcos' zijn muziek al eens hebben gebruikt (zou me niks verbazen).
Prima genietbaar. Heerlijk loom, melancholisch en smaakvol Latin sfeertje. Ben niet thuis in deze Latinhoek, veel spreekt me ook niet aan (wat ik dan wél hoor), maar als dit liedje representatief is, dan wil meer graaien uit die 2000 liedjes van hem.
7,3
0
geplaatst: 12 juni 2024, 10:27 uur
Nog niet zo lang geleden met een liedje in dit topic vertegenwoordigd, nu helaas op 80-jarige leeftijd overleden: R.I.P. Françoise Hardy.
0
geplaatst: 12 juni 2024, 22:55 uur
Haha, en ik maar denken dat ik 'n grote collectie had met m'n ruim 5K Lp's

Overigens weet ik nu al niet meer waar ik m'n toekomstige aanschaf kwijt moet.
(Watertown staat overigens ook nog op m'n verlanglijstje.)
O ja, 'n 7 voor Julio.
* denotes required fields.