MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
121. Julio Jaramillo - Nuestro Juramento (1957) : 5

Frank Sinatra: 7.5
Julio Jaramillo: 8

captain scarlet schreef:
Haha, en ik maar denken dat ik 'n grote collectie had met m'n ruim 5K Lp's
Overigens weet ik nu al niet meer waar ik m'n toekomstige aanschaf kwijt moet.
(Watertown staat overigens ook nog op m'n verlanglijstje.)
Het zal je vast niet verbazen dat ik dat nu al niet meer weet. Maar gelukkig gaat mijn oudste zoon na de vakantie studeren - en op kamers wonen - in Nijmegen. Ik kan niet wachten.

122. Cliff Richard and The Shadows - Summer Holiday (1963)

Afkomstig van het album: Cliff Richard & The Shadows - Summer Holiday (1963)

Yep, als ik al songs ga posten deze maand, dan zal er een link zijn naar mijn huidige verblijfplaats, activiteiten, state of mind, etc.

Is toch ook wel mooi dat we dat meteen kunnen doen met een van de succesvolste (Britse) artiesten ooit. De man die enkel The Beatles en Elvis Presley voor zich moet laten in all-time record sales, de enige artiest die vanaf de 50's tot en met de 00's in ieder decennium de Britse Single Chart wist te bereiken, de man die 14 nummer 1-hits in de UK op zijn naam heeft staan, zo'n 22 miljoen singletjes wist te verkopen in de UK alleen al, enzovoorts...want de lijst met mijlpalen is lang.

Summer Holiday was zijn 5e UK nummer 1-hit, ook in o.a. Noorwegen, Nieuw-Zeeland en Canada bereikte dit nummer de eerste plek.

Cliff is natuurlijk niet de meest spannende artiest maar hij heeft wmb toch wel wat heerlijke popliedjes op z'n naam staan en dit is er één van. Die zorgeloosheid, die frivole strijkers, het geeft echt perfect de sfeer van de tekst weer.

8

7.8

Leuk liedje uit een even leuke film. Een 7.

6,8

8

Eens met Arrie.

6,5

122. Cliff Richard and The Shadows - Summer Holiday (1963): 8
121. Julio Jaramillo - Nuestro Juramento (1957): 6,5

Cliff Richard and The Shadows: 8

7,8

Puur jeugdsentiment dit.
Mijn oudere broers waren Elvis fan, ik was meer voor Cliff.
Mocht daarom als klein jongetje met m´n zes jaar oudere nichtje en haar vriendin mee naar de bioscoop om deze film te zien.
Wij hadden thuis destijds nog ´n zwart/wit tv met zo´n piepklein schermpje.
Zat je ineens voor zo´n megagroot scherm in Technicolor naar de capriolen van Cliff en zijn Shadows te kijken die in ´n dubbeldekker door Europa reisden. Onvergetelijke ervaring, ook de muziek.

Summer Holiday: 8

122. Cliff Richard and The Shadows - Summer Holiday (1963) : 6,5

123. Kool & The Gang - Jungle Boogie (1973)

Afkomstig van het album: Kool & The Gang - Wild and Peaceful (1973)

Dit nummer werd een nummer 4-hit op de US chart en een nummer 2-hit op de R&B chart. In Nederland wisten zij ook maar liefst 13x de Top 40 te halen..... maar niet met dit nummer.

Toch stonden delen van dit nummer in de Nederlandse hitlijsten, maar dan als sample in bijvoorbeeld No Diggity en I Got 5 on It.

Deze jongen gaat nu de jungle in, of ik ook ga boogieën valt nog te bezien, maar de komende dagen ben ik volledig off-grid.

Cliff Richard and The Shadows: 8
Kool & The Gang - Jungle Boogie: 6

Cliff 7,2
Kool & the Gang 6,8

Kool & the Gang 7,7

In de tijd dat deze Boy naar Boy en Seventeen seconds luisterde, stond Celebration van Kool & the Gang op nummer 2 in de vaderlandse top-40. Daar ben ik nooit helemaal van bekomen. Met het verstrijken der jaren ben ik wel gaan horen wat mensen leuk aan deze muziek vinden, en ik moet er met tegenzin ook een zekere bewondering voor bekennen, dus deze vlinder overwint zijn vroegere rups en geeft hier (ik had het nooit van mezelf gedacht) warempel een 6 voor.

Kool & the Gang was al eind jaren '60 actief als funkband. Deze vroege Kool & the Gang vind ik - eerder gezegd - leuker dan de succesvolle jaren '80 Kool & the Gang.

7,5

Kool & the Gang: 5

122. Cliff Richard and The Shadows - Summer Holiday (1963)

Jeetje, wat een hoge cijfers voor zulke truttigheid. Nouja, jullie hebben nog gelijk ook.
7

123. Kool & The Gang - Jungle Boogie (1973)
Earth, Wind & Fire, Kool & The Gang, Commodores, Hot Chocolate: allemaal 70s soul/funkbands die superlekker begonnen, maar hoe succesvoller ze werden, hoe flauwer de muziek. Dit is nog behoorlijk lekker.
Veel plezier in the jungle!
7,7

Cliff Richard and The Shadows: 8,0
Kool & The Gang: 5,5

Gast
geplaatst: vandaag om 16:56 uur

geplaatst: vandaag om 16:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.