MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
Ast
Cliff Richard and The Shadows: 7,0
Kool & The Gang: 6,3

EvilDrSmith zei: Jeetje, wat een hoge cijfers voor zulke truttigheid. Nouja, jullie hebben nog gelijk ook.

8,3

Cliff 7,4

Uit de tijd dat Kool & the Gang nog goeie vette funk maakten : 7,5

BoyOnHeavenHill schreef:
In de tijd dat deze Boy naar Boy en Seventeen seconds luisterde, stond Celebration van Kool & the Gang op nummer 2 in de vaderlandse top-40. Daar ben ik nooit helemaal van bekomen. Met het verstrijken der jaren ben ik wel gaan horen wat mensen leuk aan deze muziek vinden, en ik moet er met tegenzin ook een zekere bewondering voor bekennen, dus deze vlinder overwint zijn vroegere rups en geeft hier (ik had het nooit van mezelf gedacht) warempel een 6 voor.

To be fair, met Celebration heeft deze vroege Kool & the Gang dan ook nog weinig te maken.

9

7.5

123. Kool & The Gang - Jungle Boogie (1973) : 5

124. Mel Tormé and His Mel-Tones with Sonny Burke and His Orchestra - South America Take It Away (1946)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

Mel Tormé staat met zijn versie van Games People Play in mijn Top 100 songs aller tijden, althans zoals die top 100 er op het moment van maken uitzag. (Voor de liefhebber die daar eens doorheen wil bladeren: De top 100 van... (Shaky)).

Het nummer waar wij naar gaan luisteren werd geschreven door Harold Rome die vooral geroemd wordt voor zijn bijdrage aan de musicalwereld. Daarnaast schreef hij dus ook popsongs en vertaalde hij de nodige anderstalige songs naar het Engels. Betty Garrett nam de originele versie van dit nummer op, vlak daarna Bing Crosby en een klein maandje daarna Mel Tormé.

Reis update. Als je het nieuws volgt heb je het gezien/gelezen: chaos in Ecuador. Wegen zijn door de overheid afgesloten, er zijn land slides en overstromingen. Hebben te maken gehad met zeldzaam extreem weer. We konden niet in de jungle komen en besloten naar Banos te gaan, programma omdraaien.... We wisten toen nog niet dat in Banos de echte ellende zou zijn. Meerdere doden, gewonden en vermisten hier. Wij zijn gelukkig veilig, al hebben we 13 uur in de file bij land slides gestaan. Zo dadelijk vertrek ik alsnog naar de jungle, fingers crossed dat we er kunnen komen.

6. Maar wat een complicaties, Shaky! Ik hoop dat je je er veilig doorheen manoeuvreert.

Succes daar Shaky!

Mel Tormé: 7,3

3,0

4,8

6.75

5,5

Update: helaas zijn alle pogingen op niets uitgelopen. We mogen absoluut niet de jungle in. Politie heeft ons tegengehouden en ook de chauffeur gaat het risico niet lopen. Als alternatief hebben we nu een indianenstam op 4000 meter hoogte gevonden waar we anderhalve dag kunnen verblijven. Om een idee te geven van de diversiteit alleen al in klimaat: het is hier 2 graden.

Hopelijk geniet je toch van alles Shaky!

5

124. Mel Tormé and His Mel-Tones with Sonny Burke and His Orchestra - South America Take It Away (1946)
: 6

Sterkte, Shaky, hou het veilig!

Oh Shaky, ik hoop wel dat de avonturen het wint van de frustaties!

5.8

5.5

Ik volg momenteel bijna alleen maar voetbalnieuws, dus deze Ecaudoriaanse crisis lees ik voor het eerst. Wat een ongelukkig timing, zeg. Maar het wordt zo in ieder geval een avontuur met een hoog anekdotisch gehalte, als ik het zo lees. Hopelijk toch ten positieve.
Positiever in ieder geval dan mijn waardering voor dit liedje.
5,2

Benieuwd naar de avonturen bij de indianen.
By the way: Interessante top 100. Toevallig ook op Spotify ?

Mel Tormé and his Meltones: 5,6

Gast
geplaatst: vandaag om 13:38 uur

geplaatst: vandaag om 13:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.