Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juli 2024, 19:23 uur
6 (en dan neem ik het abominabele Cockney-accent van Dick Van Dyke niet mee in mijn beoordeling)
1
geplaatst: 8 juli 2024, 22:10 uur
Ik neem het abominabele Cockney-accent van Dick Van Dyke mee in mijn beoordeling, zodat het cijfer wordt opgekrikt naar een 7.
0
geplaatst: 9 juli 2024, 18:39 uur
Voorlopig de 84e plek voor Mary Poppins - Chim Chim Cher-ee, met een gemiddelde van 6,53.
133. Frankie Ford - Sea Cruise (1959)
Afkomstig van het album: Frankie Ford - Let's Take a Seacruise (1959)
Vandaag is het de beurt aan de song die aan de bakermat van de Ska stond. Nee dit nummer zelf valt zeker niet binnen dat genre, maar het ritme is wel van grote invloed geweest op het ontstaan van dat genre.
Origineel is dit nummer van Huey "Piano" Smith, maar die bracht het maar niet uit. Frankie gebruikte die track om er zelf een crossover song naar de rock'n'roll van te maken. En met succes: het zou zijn grootste hit zijn.
133. Frankie Ford - Sea Cruise (1959)
Afkomstig van het album: Frankie Ford - Let's Take a Seacruise (1959)
Vandaag is het de beurt aan de song die aan de bakermat van de Ska stond. Nee dit nummer zelf valt zeker niet binnen dat genre, maar het ritme is wel van grote invloed geweest op het ontstaan van dat genre.
Origineel is dit nummer van Huey "Piano" Smith, maar die bracht het maar niet uit. Frankie gebruikte die track om er zelf een crossover song naar de rock'n'roll van te maken. En met succes: het zou zijn grootste hit zijn.
0
geplaatst: 9 juli 2024, 19:43 uur
Ik loop achter merk ik. Druk weekend gehad. Dus snel even 'n inhaalslag:
Slim Whitman: 5,5
Dionne Warwick: Net iets minder dan Dusty maar wel prima versie 7,5
The Thelonious Monk Quintet: Beetje melig dit. Heeft later wel 'n aantal magistrale albums gemaakt, zoals o.a het door EvilDrSmith genoemde Monk's Music. Voor deze 5,8
Mary Poppins: Staat in m'n musical top 10: Met de beelden erbij voor deze 'n 7,7
Frankie Ford - Seacruise : Er zijn naar mijn mening betere versies, zoals die van Robert Gordon bijvoorbeeld.
Voor deze 6,5
Slim Whitman: 5,5
Dionne Warwick: Net iets minder dan Dusty maar wel prima versie 7,5
The Thelonious Monk Quintet: Beetje melig dit. Heeft later wel 'n aantal magistrale albums gemaakt, zoals o.a het door EvilDrSmith genoemde Monk's Music. Voor deze 5,8
Mary Poppins: Staat in m'n musical top 10: Met de beelden erbij voor deze 'n 7,7
Frankie Ford - Seacruise : Er zijn naar mijn mening betere versies, zoals die van Robert Gordon bijvoorbeeld.
Voor deze 6,5
0
geplaatst: 9 juli 2024, 20:12 uur
Is het gek dat dit nummer me doet denken aan Grease Lightnin'? En ergens hoor ik ook Shake erin terug.
7,0
7,0
0
geplaatst: 10 juli 2024, 09:23 uur
Fantastische crossover song, en voor mij komt geen enkele andere versie van dit nummer ook maar in de buurt hiervan.
9
9
0
geplaatst: 10 juli 2024, 17:24 uur
Frankie Ford - Sea Cruise scoort 7,12 en staat daarmee 46e.
134. Bill Withers - Hope She'll Be Happier (1971)
Afkomstig van het album: Bill Withers - Just as I Am (1971)
Nee, zeker geen vrolijk nummer vandaag. Nu was de relatie tussen Bill en de muziekindustrie ook niet bepaald een gelukkige. Bill had moeite met de wijze waarop het systeem in elkaar stak en hij maakte dan ook geregeld ruzie met mensen op invloedrijke posities.
We gaan luisteren naar deze gevoelige song van zijn debuutalbum.
134. Bill Withers - Hope She'll Be Happier (1971)
Afkomstig van het album: Bill Withers - Just as I Am (1971)
Nee, zeker geen vrolijk nummer vandaag. Nu was de relatie tussen Bill en de muziekindustrie ook niet bepaald een gelukkige. Bill had moeite met de wijze waarop het systeem in elkaar stak en hij maakte dan ook geregeld ruzie met mensen op invloedrijke posities.
We gaan luisteren naar deze gevoelige song van zijn debuutalbum.
* denotes required fields.