MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Een prachtig gemiddelde van 7,25 voor Barry Mann - Who Put the Bomp (in the Bomp, Bomp, Bomp), daarmee staat die song verrassend op plek 24.

140. Mama Cass - It's Getting Better (1969) 

Afkomstig van het album: Mama Cass - Bubble Gum, Lemonade & .... Something for Mama (1969)

Een Top 10-hit in de UK, Ierland en de Canadese Adult Contemporary chart. Cass bracht dit nummer uit niet lang nadat The Mamas & The Papas uit elkaar gingen. Heel lang kon ze niet van haar solocarrière genieten want vijf jaar later zou ze sterven. 

Weten jullie wie deze hit geschreven heeft? Inderdaad, mister Who Put the Bomp in the....

Ja, dit is prachtig hè. Na de Mama's & the Papa's bouwde Mama Cass ook solo aan een mooie carrière, bijvoorbeeld Move in a little closer baby en Make your own kind of music, nummers die het niveau van tM&tP hadden, en voor It's getting better geldt eigenlijk hetzelfde. "Uplifting" muziek met een fantastische stem, een 9.

6,7

7

Shaky schreef:
(quote)

Hey Les de Groot, kijk eens hier

De CD van die band is toch niet een van de albums waar ik trots op ben in mijn collectie....

Cass Elliot 6,2

Hou van de stem van Mama Cass, maar deze, weet niet precies waarom, doet me onwillekeurig denken aan 'n soundtrack bij 'n Coca Cola reclame met allemaal blije mensen.
Verder wel 'n leuk optimistisch liedje: 7

't is weer eens wat anders dan No Future. Sonny & Cher, The Monkees, Who Put the Bomp in the Bomp, Bomp, Bomp, Mama Cass. Dat Coca Cola liedje dat zijn de Hillside Singers. Past er ook goed bij:
7,9

Intermezzo: I'd Like to Teach the World to Sing (In Perfect Harmony)

Het is mij allemaal wel erg jippiehippie en happy de pepp(s)i.
6

140. Mama Cass - It's Getting Better (1969) : 6,5

The Delfonics: 5,5
Barry Mann: 6,5
Mama Cass: 7,0

De 68e plek is voor Mama Cass - It's Getting Better met een gemiddelde van 6,92.

141. Peter en Zijn Rockets - De Wolf (1972)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

De Nederlandse rock'n'roll-scene kunnen we voor het grootste deel toch wel toeschrijven aan de Eindhovense band Peter en Zijn Rockets. Met 'Kom van dat dak af' maakte Peter Koelewijn zichzelf onsterfelijk en meerdere hits zouden volgen. Wij plukken er een song uit die de hitlijst niet wist te bereiken. Dit nummer was de opvolger van 'Mij oh mij', maar bleef in de Tipparade steken. 

Hè hè, eindelijk volgt Shaky de actualiteit eens. Bij het Eurovisie Songfestival zweeg hij in alle talen, en bij Koningsdag wilde hij van de Prins geen kwaad weten, maar nu er wat te doen is over Leusden is de beer los. Een 6.

Beer?
De wolf!

Peters wolven laten het lied nog meer als de Stones klinken dan de Stones zelf.
De lachwekkende songtitel van de B-kant is (voor mij) wel erg uitnodigend: klinkt als een onvervalste noveltysong. Praktijk valt trouwens wel mee. Sluit naadloos aan op de A-kant. Misschien nog wel een vleugje lekkerder zelfs.
7,2

6,0

141. Peter en Zijn Rockets - De Wolf (1972) : 7

Gast
geplaatst: vandaag om 19:44 uur

geplaatst: vandaag om 19:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.