MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

8,2

7

Voor Trippin' nog een 5.7

5,5

La la means I loathe you.
3

The Everly Brothers - Bye Bye Love: Wel aardig, maar vind dit een van hun mindere nummers 6,5
Erskine Hawkins and His Orchestra: Tippin' In Niet mijn Jazz maar toch wel lekker 6,5
The Delfonics: Dit is wel erg kleffe soft Soul, 5

The Delfonics: 4

138. The Delfonics - La-La (Means I Love You) (1967): 8
137. Erskine Hawkins and His Orchestra - Tippin' In (1945): 6
136. The Everly Brothers - Bye Bye Love (1957): 7
135. Eddy Wally - Chérie (1966): 5,5

The Delfonics - La-La (Means I Love You) gaat alle kanten op qua cijfers. Gemiddeld scoren ze 6,40 en dat is goed voor de 95e plek.

139. Barry Mann - Who Put the Bomp (in the Bomp, Bomp, Bomp) (1961)

Afkomstig van het album: n.v.t. single only

Somewhere Out There (Linda Ronstadt en James Ingram), We Gotta Get Out of This Place (The Animals) en You've Lost That Lovin' Feelin' (The Righteous Brothers) zijn slechts drie van de songs waar Mann aan meegeschreven heeft. 

Als zanger had hij veel minder succes, behalve in 1961: toen wist hij een grote hit te scoren met deze novelty song die daarna heel vaak gecovered zou worden. 

7

Leren kennen via de geweldige verzamelelpee Goud van Out (1971) uit de collectie van mijn oudere zus. Blijft een geweldig nummer. Een 9.

Ik vind deze punkcover wel lollig.
Iets meer in mijn straatje, maar het origineel is vanwege die oenig klinkende alliteraties natuurlijk wel redelijk iconisch geworden.
7

6,0

Leuke lollige single, dat mis ik bij de huidige hits: humor.

8

Erskine Hawkins and His Orchestra - Tippin' In (1945): 7 (ouderwetse gezelligheid).

The Delfonics - La-La (Means I Love You) (1967): 7 (wat gladde soul, het lijkt eerder uit de jaren '70 afkomstig)

138. The Delfonics - La-La (Means I Love You) (1967) : 4,5

139. Barry Mann - Who Put the Bomp (in the Bomp, Bomp, Bomp) (1961) : 10

Barry Mann hoorde ik voor het eerst op radio Luxembourg, die in het begin van de jaren '60 in de avonduren veel Amerikaanse en Engelse rock muziek uitzond. Op de Hilversumse zenders hoorde je dit nauwelijks: het was het toen nog hoofdzakelijk de Selvera's en Corry Brokken wat de klok sloeg.

Thuis hadden we wel 'n platenspeler, en 'n stapel 78 toeren platen, maar de spannendste plaat die daar bij zat was Doris Day.
Rock & Roll hoorde ik uit de Jukebox van de snackbar bij ons op de hoek van de straat, en op
Radio Luxembourg op de krakende middengolf.
Vond het toen 'n te gek nummer, en nog steeds: 8

EvilDrSmith schreef:

Heb hier toevallig 'n cd van. (Blow in the Wind). Deze staat er ook op, met daarnaast nog 'n aantal andere hilarische punk covers.

EvilDrSmith schreef:
Iets meer in mijn straatje, maar het origineel is vanwege die oenig klinkende alliteraties natuurlijk wel redelijk iconisch geworden.
7

Hey Les de Groot, kijk eens hier

Barry Mann : 8.5

Gast
geplaatst: vandaag om 18:11 uur

geplaatst: vandaag om 18:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.