Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 28 juli 2024, 00:38 uur
150. The Buckinghams - Susan (1967)
Ik moet ergens een LP hebben met daarop dat stuk van Charles Ives, maar nooit gedraaid. Ik denk dat het beter in een compositie van Frank Zappa had gepast. Edoch, het is een zeer curieus intermezzo.
Het eerste deel van het liedje is nauwelijks een voldoende waard, maar de merkwaardig originele ingeving van de producer en het vervolg waardeer ik des te meer.
7
151. Laura Nyro - Lazy Susan (1967)
Een paar maanden geleden dit album nog gescoord in een kringloopwinkel, maar dan wel, helaas, met een veel minder mooie reissuehoes. Voor de muziek maakt dat gelukkig niks uit. Misschien komt de muziek minder saai over als je Laura in het holst van de nacht luistert?
7,3
Ik moet ergens een LP hebben met daarop dat stuk van Charles Ives, maar nooit gedraaid. Ik denk dat het beter in een compositie van Frank Zappa had gepast. Edoch, het is een zeer curieus intermezzo.
BoyOnHeavenHill schreef:
Ja, dat tussenstuk slaat echt, om maar eens een klassieke Nederlandse uitdrukking te gebruiken, als een tang op een drumstel.
Ik zou het eerder als kut op Dirk omschrijven. Maar hoe volkomen onverwacht het ook letterlijk uit de lucht komt vallen, daar wordt het tweede deel van dit deuntje wel een stuk beter van, want het laatste deel van de band zelf bevalt me ook beter dan het eerste deel. Ja, dat tussenstuk slaat echt, om maar eens een klassieke Nederlandse uitdrukking te gebruiken, als een tang op een drumstel.
Het eerste deel van het liedje is nauwelijks een voldoende waard, maar de merkwaardig originele ingeving van de producer en het vervolg waardeer ik des te meer.
7
151. Laura Nyro - Lazy Susan (1967)
Een paar maanden geleden dit album nog gescoord in een kringloopwinkel, maar dan wel, helaas, met een veel minder mooie reissuehoes. Voor de muziek maakt dat gelukkig niks uit. Misschien komt de muziek minder saai over als je Laura in het holst van de nacht luistert?
7,3
0
geplaatst: 28 juli 2024, 18:01 uur
De 96e plek voor Laura Nyro - Lazy Susan met 6,55 gemiddeld.
152. Rex Gildo - Good bye Susan (1966)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Zeer populair in Nederland deze Sexy Rexy en dan vooral in het Zuiden van Limburg waar hij 25 jaar lang op rij de finalester bij het Duitse Schlagerfestival was.
In 1959, randje 1960, bracht hij zijn eerste single uit en dat werd meteen een hit in Duitsland. Vanaf dat moment was Rex doorgebroken en in 1962 scoorde hij 5 Top 4-hits op rij waaronder 2 nummer 1-hits.
Rex kwam tragisch aan zijn einde toen hij op zestigjarige leeftijd zelfmoord probeerde te plegen door van een gebouw af te springen. De poging lukte niet direct, hij belandde in een coma, maar is daar niet meer uitgekomen.
Themaweekend: dezelfde vrouwennamen in songtitels.
152. Rex Gildo - Good bye Susan (1966)
Afkomstig van het album: n.v.t. single only
Zeer populair in Nederland deze Sexy Rexy en dan vooral in het Zuiden van Limburg waar hij 25 jaar lang op rij de finalester bij het Duitse Schlagerfestival was.
In 1959, randje 1960, bracht hij zijn eerste single uit en dat werd meteen een hit in Duitsland. Vanaf dat moment was Rex doorgebroken en in 1962 scoorde hij 5 Top 4-hits op rij waaronder 2 nummer 1-hits.
Rex kwam tragisch aan zijn einde toen hij op zestigjarige leeftijd zelfmoord probeerde te plegen door van een gebouw af te springen. De poging lukte niet direct, hij belandde in een coma, maar is daar niet meer uitgekomen.
1
geplaatst: 28 juli 2024, 18:26 uur
Die docu: Val van een Schlagerkoning is helaas niet meer beschikbaar bij de NPO. Het trieste lot van de charmezangers. Van uitverkochte zalen naar schnabbels bij de plaatselijke meubelboulevard. Fiesta Mexicana is eigenlijk wel zijn hoogtepunt: Hossa!! Hossa!! Hossa!!, Hossa!! En hij had een hit met de Duitstalige Speedy Gonzalez. Heel veel meer ken ik ook niet van hem. Iets met de laatste Sirtaki nog en die valt net als deze Susan in de compleet overbodige, saaie schlagers: 4
1
geplaatst: 28 juli 2024, 20:21 uur
Koning Kunstpenis! Beroemde naam, maar dit is geloof ik de eerste keer dat ik iets van hem hoor. En wie weet ook de laatste. 4.
0
geplaatst: 28 juli 2024, 20:38 uur
Van der Graaf Generator: 8,0
The Buckinghams; 6,5 (punt aftrek voor tussenstuk)
Laura Nyro: 5,5
Rex Gildo; 6,0
The Buckinghams; 6,5 (punt aftrek voor tussenstuk)
Laura Nyro: 5,5
Rex Gildo; 6,0
2
geplaatst: 29 juli 2024, 12:10 uur
Laura Nyro: zoals EvilDrSmith al opmerkte: dit is nachtmuziek. Ik vind het mooi. 7,2
Rex Gildo: Hoewel ik niet vies ben van 'n Duitse schlager op z'n tijd heeft Rex Gildo ( bijna verkeerd gespeld door de opmerking van BonnyOnHeavenHill) nooit veel indruk op mij kunnen maken. 5
Rex Gildo: Hoewel ik niet vies ben van 'n Duitse schlager op z'n tijd heeft Rex Gildo ( bijna verkeerd gespeld door de opmerking van BonnyOnHeavenHill) nooit veel indruk op mij kunnen maken. 5
0
geplaatst: 29 juli 2024, 18:28 uur
Rex Gildo - Good Bye Susan scoort 4,93 en staat op plek 148.
Het themaweekend zit erop. Susan is, net als Lucille eerder, bezongen en we gaan weer door met een week kriskras door de muziekgeschiedenis struinen.
153. The Tielman Brothers - Rock Little Baby of Mine (1958)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Vandaag de eerste écht, grote Nederlandse Rock'n'Roll productie. Familie Tielman was al een hele tijd met muziek bezig, maar toen ze Elvis Presley hoorden gingen ze zelf ook de rock'n'roll kant op. Ze schreven twee songs die ze uitbrachten op hun label Fernap. Waaronder de song van vandaag.
Midden jaren 60 scoorden ze nog twee hits in de Top 40, maar wij gaan terug naar hun vroegere, wildere jaren.
Het themaweekend zit erop. Susan is, net als Lucille eerder, bezongen en we gaan weer door met een week kriskras door de muziekgeschiedenis struinen.
153. The Tielman Brothers - Rock Little Baby of Mine (1958)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Vandaag de eerste écht, grote Nederlandse Rock'n'Roll productie. Familie Tielman was al een hele tijd met muziek bezig, maar toen ze Elvis Presley hoorden gingen ze zelf ook de rock'n'roll kant op. Ze schreven twee songs die ze uitbrachten op hun label Fernap. Waaronder de song van vandaag.
Midden jaren 60 scoorden ze nog twee hits in de Top 40, maar wij gaan terug naar hun vroegere, wildere jaren.
0
geplaatst: 29 juli 2024, 19:21 uur
Deze ouwe lul krijg je niet gefopt, dit is gewoon vintage Gene Vincent. 8,5.
1
geplaatst: 29 juli 2024, 21:51 uur
Heb toevallig van deze nog de originele persing op dat rare Belgische (!) Fernap label uit '58.
Ooit gevonden op 'n rommelmarkt, ook in Belgie.
Het vreemde is dat er van dat hele label verder niks te vinden is.
Single ziet er overigens behoorlijk mishandeld uit, maar is nog goed genoeg voor in de Jukebox.
Rock Little Baby of Mine: 8
Ooit gevonden op 'n rommelmarkt, ook in Belgie.
Het vreemde is dat er van dat hele label verder niks te vinden is.
Single ziet er overigens behoorlijk mishandeld uit, maar is nog goed genoeg voor in de Jukebox.
Rock Little Baby of Mine: 8
0
geplaatst: 30 juli 2024, 00:39 uur
152. Rex Gildo - Good bye Susan (1966) : 5
153. The Tielman Brothers - Rock Little Baby of Mine (1958) : 6,5
153. The Tielman Brothers - Rock Little Baby of Mine (1958) : 6,5
* denotes required fields.