Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2024, 18:21 uur
Onze allemansvrienden nemen met Under the Boardwalk de koppositie in de ranglijst over met een gemiddelde van 8,56.
173. Marvin Rainwater - Albino (Pink-Eyed) Stallion (1955)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Marvin Karlton Rainwater wilde eigenlijk dierenarts worden, maar na een tijd in het leger te hebben gezeten besloot hij zich op muziek te gaan richten. Goede keuze want hij scoorde een aantal hits. De aangevraagde song is niet een van die hits. Het is een single uit 1955 die de hitlijst niet wist te bereiken.
Marvin schreef dit nummer zelf en waar dit nummer in de US de A-kant was, was het de B-kant Sticks and Stones die in Canada de A-kant was.
De aanvrager leerde dit nummer kennen via een uitgebreide verzamelaar. Ik vermoed dat het deze is: Marvin Rainwater | Classic Recordings | 4 CD | (verbeter me als ik het fout heb). Dus voor de liefhebbers; sla je slag.
173. Marvin Rainwater - Albino (Pink-Eyed) Stallion (1955)
Marvin Karlton Rainwater wilde eigenlijk dierenarts worden, maar na een tijd in het leger te hebben gezeten besloot hij zich op muziek te gaan richten. Goede keuze want hij scoorde een aantal hits. De aangevraagde song is niet een van die hits. Het is een single uit 1955 die de hitlijst niet wist te bereiken.
Marvin schreef dit nummer zelf en waar dit nummer in de US de A-kant was, was het de B-kant Sticks and Stones die in Canada de A-kant was.
De aanvrager leerde dit nummer kennen via een uitgebreide verzamelaar. Ik vermoed dat het deze is: Marvin Rainwater | Classic Recordings | 4 CD | (verbeter me als ik het fout heb). Dus voor de liefhebbers; sla je slag.
1
geplaatst: 18 augustus 2024, 19:01 uur
Als ik die foto zie denk ik te maken te hebben met een voorouder van Carl Kung Fu fighting Douglas, maar de muziek zit meer in de richting van (Ghost) riders in the sky (met een mooie creepy Black Beauty-hinnik op het einde). Grappig (in de zin van: leuk!)! Een 7.
0
geplaatst: 18 augustus 2024, 19:12 uur
9
Het nummer ken ik van Three Classic Albums Plus Singles (1955-1962) en omvat de albums Songs by Marvin Rainwater (1957), With A Heart/With A Beat (1958) en Marvin Rainwater (1962) plus een CD met losse singles. Aan de albums zijn ook nog singles als bonus tracks toegevoegd. De betreffende single is een bonustrack bij de eerste CD.
Het nummer ken ik van Three Classic Albums Plus Singles (1955-1962) en omvat de albums Songs by Marvin Rainwater (1957), With A Heart/With A Beat (1958) en Marvin Rainwater (1962) plus een CD met losse singles. Aan de albums zijn ook nog singles als bonus tracks toegevoegd. De betreffende single is een bonustrack bij de eerste CD.
1
geplaatst: 19 augustus 2024, 00:25 uur
0
geplaatst: 19 augustus 2024, 00:32 uur
The Drifters - Under The Boardwalk: Je ziet het allemaal zo voor je: 8,5
Marvin Rainwater- Albino: Geinig. Met name de achtergrondzang. 7.
Marvin Rainwater- Albino: Geinig. Met name de achtergrondzang. 7.
0
geplaatst: 19 augustus 2024, 00:34 uur
Een 10 geef je toch als het nummer echt het beste van het beste is?
Oké...oké...
Drifters 6,2
The Marv! Geinig, kende het niet 7,4
Oké...oké...
Drifters 6,2
The Marv! Geinig, kende het niet 7,4
0
geplaatst: 19 augustus 2024, 01:15 uur
Crazy horses!
En ook van deze man nog nooit eerder gehoord, maar "dit type" country vind ik erg leuk.
Vol bravoure en testosteron gezongen alfamannetjeswesternfilmmuziek met het galmende zusje van Edda Dell'Orso die het liedje helemaal af maakt.
Meteen drie keer achter elkaar gedraaid.
8
En ook van deze man nog nooit eerder gehoord, maar "dit type" country vind ik erg leuk.
Vol bravoure en testosteron gezongen alfamannetjeswesternfilmmuziek met het galmende zusje van Edda Dell'Orso die het liedje helemaal af maakt.
Meteen drie keer achter elkaar gedraaid.
8
0
geplaatst: 19 augustus 2024, 01:41 uur
173. Marvin Rainwater - Albino (Pink-Eyed) Stallion (1955) : 7
0
geplaatst: 19 augustus 2024, 18:03 uur
Met een gemiddelde van 7,06 staat Marvin Rainwater - Albino (Pink-Eyed) Stallion op plek 71.
174. The Blue Sky Boys - Down on the Banks of the Ohio (1936)
Dit is een song uit de jaren 30, dus hoe zijn de broertjes Earl en Bill doorgebroken? Inderdaad, via liveoptredens op de radio zoals dat in die dagen ging. Tussen 1937 en 1941 namen ze veel songs op voor RCA en deden ze het redelijk binnen het Hillbilly circuit. Ze moesten even het leger in en toen ze terugkwamen was het muzieklandschap veranderd. Er werd van ze gevraagd om wat 'ruiger' te gaan spelen. De mannen waren diep beledigd en namen een jarenlange pauze. In 1951 stopten ze er zelfs mee.
Meerdere reünies zorgden ervoor dat ze wel nog in de 60s en 70s opnieuw muziek begonnen te maken.
174. The Blue Sky Boys - Down on the Banks of the Ohio (1936)
Dit is een song uit de jaren 30, dus hoe zijn de broertjes Earl en Bill doorgebroken? Inderdaad, via liveoptredens op de radio zoals dat in die dagen ging. Tussen 1937 en 1941 namen ze veel songs op voor RCA en deden ze het redelijk binnen het Hillbilly circuit. Ze moesten even het leger in en toen ze terugkwamen was het muzieklandschap veranderd. Er werd van ze gevraagd om wat 'ruiger' te gaan spelen. De mannen waren diep beledigd en namen een jarenlange pauze. In 1951 stopten ze er zelfs mee.
Meerdere reünies zorgden ervoor dat ze wel nog in de 60s en 70s opnieuw muziek begonnen te maken.
0
geplaatst: 19 augustus 2024, 18:09 uur
Under the Boardwalk: 8
Albino Stallion: 8
Down on the Banks of the Ohio: 6
Albino Stallion: 8
Down on the Banks of the Ohio: 6
1
geplaatst: 19 augustus 2024, 19:29 uur
Het soort muziek dat ik de laatste jaren steeds meer ben gaan begrijpen, maar lang niet altijd kan voelen. 6.
1
geplaatst: 19 augustus 2024, 23:32 uur
Na een hele dag bijna alleen maar snoeiharde blackmetal te hebben geluisterd, is dit wel even flink omschakelen.
De eerste minuut dacht ik dan ook: brrrrr, dit ga ik ff niet trekken.
Maar... er schuilt een soort kalmerende rust in de muziek die me toch deed uitluisteren. Ook de nasale close harmony blijkt me zowaar te pakken, terwijl ik niet zo van nasaal houd. Na drie keer luisteren begint het mij eigenlijk wel te bevallen.
Ik sluit me aan bij het commentaar van BoyOnHeavenHill: ik herken dat. Toch voel ik het bij dit nummer al wel een beetje.
7
EDIT: ik lees nu hieronder dat het een murder ballad is. Ik had niet naar tekst geluisterd (doe ik zelden), maar nu snap ik nog beter waarom het nummer mij wel bevalt. It's a small step from black metal to murder ballads. En vice versa.
De eerste minuut dacht ik dan ook: brrrrr, dit ga ik ff niet trekken.
Maar... er schuilt een soort kalmerende rust in de muziek die me toch deed uitluisteren. Ook de nasale close harmony blijkt me zowaar te pakken, terwijl ik niet zo van nasaal houd. Na drie keer luisteren begint het mij eigenlijk wel te bevallen.
Ik sluit me aan bij het commentaar van BoyOnHeavenHill: ik herken dat. Toch voel ik het bij dit nummer al wel een beetje.
7
EDIT: ik lees nu hieronder dat het een murder ballad is. Ik had niet naar tekst geluisterd (doe ik zelden), maar nu snap ik nog beter waarom het nummer mij wel bevalt. It's a small step from black metal to murder ballads. En vice versa.
0
geplaatst: 19 augustus 2024, 23:47 uur
Murder ballads, 'n soort van sub-genre. Nick Cave heeft er een heel album mee volgemaakt en o.a Johnny Cash, Jimi Hendrix en Bruce Springsteen hebben enkele fraaie op hun naam staan.
The Blue Sky Boys - Down on the Banks of the Ohio:
Intrigerend. Klinkt inderdaad niet erg ruig, eerder zoetsappig, maar als je dan naar de tekst luistert is het dood en verderf wat de klok slaat. 6,5
The Blue Sky Boys - Down on the Banks of the Ohio:
Intrigerend. Klinkt inderdaad niet erg ruig, eerder zoetsappig, maar als je dan naar de tekst luistert is het dood en verderf wat de klok slaat. 6,5
* denotes required fields.