Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
2
geplaatst: 20 augustus 2024, 00:03 uur
174. The Blue Sky Boys - Down on the Banks of the Ohio (1936) : 9
Deze murderballad kent vele versies. Deze cover leerde ik als eerste kennen. Het staat op de soundtrack van de film 'Paper Moon' (1973).
Overigens heeft ook de liefelijke Olivia Newton John dit nummer gecoverd. Dat zelfs zij tot moord in staat is....
Deze murderballad kent vele versies. Deze cover leerde ik als eerste kennen. Het staat op de soundtrack van de film 'Paper Moon' (1973).
Overigens heeft ook de liefelijke Olivia Newton John dit nummer gecoverd. Dat zelfs zij tot moord in staat is....

0
geplaatst: 20 augustus 2024, 16:44 uur
174. The Blue Sky Boys - Down on the Banks of the Ohio (1936): 7,0
173. Marvin Rainwater - Albino (Pink-Eyed) Stallion (1955): 6
172. The Drifters - Under the Boardwalk (1964): 7,5
173. Marvin Rainwater - Albino (Pink-Eyed) Stallion (1955): 6
172. The Drifters - Under the Boardwalk (1964): 7,5
0
geplaatst: 20 augustus 2024, 18:07 uur
6,95 voor The Blue Sky Boys - Down on the Banks of the Ohio is goed voor de 84e plek.
175. Santo & Johnny - Sleepwalk (1959)
Afkomstig van het album: Santo & Johnny - Santo & Johnny (1959)
Een dikke nummer 1-hit vandaag. Deze klassieker was de inspiratiebron voor Albatross van Peter Green en de cover die Brian Setzer uitbracht van Sleepwalk leverde hem een Grammy op. Ook Stephen King raakte geïnspireerd door dit nummer, Sleepwalkers (1992) was het resultaat.
Na deze all-time classic was het wel voorbij voor dit duo trouwens. De opvolger van Sleepwalk wist nog wel de top 25 in de US te halen, maar daar is ook alles wel mee gezegd.
Afkomstig van het album: Santo & Johnny - Santo & Johnny (1959)
Een dikke nummer 1-hit vandaag. Deze klassieker was de inspiratiebron voor Albatross van Peter Green en de cover die Brian Setzer uitbracht van Sleepwalk leverde hem een Grammy op. Ook Stephen King raakte geïnspireerd door dit nummer, Sleepwalkers (1992) was het resultaat.
Na deze all-time classic was het wel voorbij voor dit duo trouwens. De opvolger van Sleepwalk wist nog wel de top 25 in de US te halen, maar daar is ook alles wel mee gezegd.
1
geplaatst: 20 augustus 2024, 19:16 uur
Heerlijk dit. Dat loopje van 4 noten waarmee het eerste couplet (en het nummer als geheel) besluit, geweldig, en die "analoge ruis" maakt het af. Een 9.
0
geplaatst: 20 augustus 2024, 19:33 uur
Marvin Rainwater: 6.8
The Blue Sky Boys: 6.3
Santo & Johnny: 7
The Blue Sky Boys: 6.3
Santo & Johnny: 7
0
geplaatst: 21 augustus 2024, 10:23 uur
De ultieme liftmuzak. Maar dan wel zo zorgvuldig en met verfijnd gevoel gespeeld dat het de irritatie en narcolepsie ontstijgt, en tevredenheid en waardering oplevert.
7
7
0
geplaatst: 21 augustus 2024, 18:02 uur
De 58e plek voor Santo & Johnny - Sleepwalk met 7,23 gemiddeld.
176. Vic Damone - On the Street Where You Live (1956)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
In 1947 scoorde Vito Rocco Farinola al zijn eerste top 10-hits en hij bleef tot eind jaren 60 in de hitlijsten. Tot aan het einde van zijn carrière (midden jaren 80) bleef hij veel van zijn songs zelf schrijven. Hij ontving dan ook de songwriting Lifetime Achievement Award. Om er maar eens 3 te noemen, Far Away Places, Music From Beyond the Moon en Wonder Why; allemaal Vic Damone originals die uitgroeiden tot American Classics. Om nog maar te zwijgen over zijn grootste hits You’re Breaking My Heart en On the Street Where Your Live.
Die laatste gaan we vandaag beluisteren. Nummer 1-hit in de UK en oorspronkelijk een song van de musical My Fair Lady. Vic besloot het nummer op te nemen en brak ermee door in Europa.
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
In 1947 scoorde Vito Rocco Farinola al zijn eerste top 10-hits en hij bleef tot eind jaren 60 in de hitlijsten. Tot aan het einde van zijn carrière (midden jaren 80) bleef hij veel van zijn songs zelf schrijven. Hij ontving dan ook de songwriting Lifetime Achievement Award. Om er maar eens 3 te noemen, Far Away Places, Music From Beyond the Moon en Wonder Why; allemaal Vic Damone originals die uitgroeiden tot American Classics. Om nog maar te zwijgen over zijn grootste hits You’re Breaking My Heart en On the Street Where Your Live.
Die laatste gaan we vandaag beluisteren. Nummer 1-hit in de UK en oorspronkelijk een song van de musical My Fair Lady. Vic besloot het nummer op te nemen en brak ermee door in Europa.
0
geplaatst: 21 augustus 2024, 18:40 uur
176. Vic Damone - On the Street Where You Live (1956): 7
175. Santo & Johnny - Sleepwalk (1959): 8
175. Santo & Johnny - Sleepwalk (1959): 8
1
geplaatst: 21 augustus 2024, 18:57 uur
Mijn favoriete nummer uit één van mijn all-time-favoriete filmmusicals. De perfecte versie hiervan is van niemand minder dan Dean Martin; bij Vic Damone staat de (uitstekende) vocale techniek een beetje in de weg van de tekst die gezongen zou moeten worden door een gewone jongen die verblind is door verliefdheid. Het nummer zelf is echter niet kapot te krijgen. Door Bowie op Diamond dogs nog even ge-namecheckt. Een 7,5.
1
geplaatst: 21 augustus 2024, 20:32 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
De perfecte versie hiervan is van niemand minder dan Dean Martin
De perfecte versie hiervan is van niemand minder dan Dean Martin
Nu is dat natuurlijk sowieso één van de weinige zekerheden in het leven; Dean Martin deed alles ongelooflijk goed.
Maarrrrrrrrrrrrrrrr, zelfs voor deze enorme Dino fan* is het toch echt Vic die de beste versie op zijn naam heeft staan.
9,5
(*understatement. Ik durf wel met zekerheid te claimen dat ik de grootste Dean Martin fan op deze website ben
).
0
geplaatst: 21 augustus 2024, 20:41 uur
176. Vic Damone - On the Street Where You Live (1956): 6,2
175. Santo & Johnny - Sleepwalk (1959): 6,3
175. Santo & Johnny - Sleepwalk (1959): 6,3
0
geplaatst: 21 augustus 2024, 21:18 uur
170. Elvis Presley - Never Been to Spain (1972)
Ik heb liever de vroege Elvis maar dit is zeker niet slecht mede door de live-sfeer.
Cijfer: 7
171. Connie Stevens - Sixteen Reasons (1959)
Zeemzoeterig maar charmant door de melodie en zang.
172. The Drifters - Under the Boardwalk (1964)
The Drifters waren toen net over hun hoogtepunt maar dit blijft een heerlijk soulnummer, begrijpelijk ook veel gecoverd.
Cijfer: 8,5
173. Marvin Rainwater - Albino (Pink-Eyed) Stallion (1955)
Kende ik niet maar wel leuk mede door die huilende vrouwenstem.
Cijfer: 7,5
174. The Blue Sky Boys - Down on the Banks of the Ohio (1936)
Lijken de voorlopers van Everly Brothers maar zoeter. De tekst staat er haaks tegenover.
Heeft inderdaad een nachtelijke sfeer - in de jaren '50 waren de werkuren veel langer dan nu en was er pas ontspanning 's avonds laat en 's nachts en was de muziek daar ook voor bedoeld - maar erg mooi.
Dit ligt mij minder door de arrangementen maar zingen kan hij beslist wat bij vele huidige hitparadeartiesten al teveel gevraagd is.
Cijfer: 6
Ik heb liever de vroege Elvis maar dit is zeker niet slecht mede door de live-sfeer.
171. Connie Stevens - Sixteen Reasons (1959)
Zeemzoeterig maar charmant door de melodie en zang.
172. The Drifters - Under the Boardwalk (1964)
The Drifters waren toen net over hun hoogtepunt maar dit blijft een heerlijk soulnummer, begrijpelijk ook veel gecoverd.
173. Marvin Rainwater - Albino (Pink-Eyed) Stallion (1955)
Kende ik niet maar wel leuk mede door die huilende vrouwenstem.
174. The Blue Sky Boys - Down on the Banks of the Ohio (1936)
Lijken de voorlopers van Everly Brothers maar zoeter. De tekst staat er haaks tegenover.
Heeft inderdaad een nachtelijke sfeer - in de jaren '50 waren de werkuren veel langer dan nu en was er pas ontspanning 's avonds laat en 's nachts en was de muziek daar ook voor bedoeld - maar erg mooi.
Dit ligt mij minder door de arrangementen maar zingen kan hij beslist wat bij vele huidige hitparadeartiesten al teveel gevraagd is.
Cijfer: 6
* denotes required fields.