Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 16 augustus 2024, 18:39 uur
Elvis Presley - Never Been to Spain scoort 7,10 en staat op plek 67.
171. Connie Stevens - Sixteen Reasons (1959)
Afkomstig van het album: Connie Stevens – As "Cricket" In The Warner Bros. Series "Hawaiian Eye" (196)
Connie!! Ahhh, I love Connie. Aangezien ik alle Martin & Lewis films (en de solo werken van de mannen) zo goed als uit mijn hoofd ken, is Connie wel een bekende voor me. Hoewel ze voornamelijk actrice was, heeft ze zich ook veel met muziek beziggehouden en twee grote hits gescoord. Haar eerste hit was Kookie, Kookie, haar tweede hit is aangevraagd.
Dit zeer zoete liedje werd geschreven door het getrouwde stel Bill en Doree. Hun huwelijk kende een tragisch (welkom in dit topic) einde: ze namen het nummer samen op, maar het werd pas als singletje uitgebracht toen Doree overleed aan maagkanker.
De versie van Connie werd een hit in de UK en US.
Afkomstig van het album: Connie Stevens – As "Cricket" In The Warner Bros. Series "Hawaiian Eye" (196)
Connie!! Ahhh, I love Connie. Aangezien ik alle Martin & Lewis films (en de solo werken van de mannen) zo goed als uit mijn hoofd ken, is Connie wel een bekende voor me. Hoewel ze voornamelijk actrice was, heeft ze zich ook veel met muziek beziggehouden en twee grote hits gescoord. Haar eerste hit was Kookie, Kookie, haar tweede hit is aangevraagd.
Dit zeer zoete liedje werd geschreven door het getrouwde stel Bill en Doree. Hun huwelijk kende een tragisch (welkom in dit topic) einde: ze namen het nummer samen op, maar het werd pas als singletje uitgebracht toen Doree overleed aan maagkanker.
De versie van Connie werd een hit in de UK en US.
1
geplaatst: 16 augustus 2024, 22:22 uur
Zoet, hoe kun je het zeggen? Maar ze brengt het zwierig en met een prachtige stem. Een 7.5. Voor de liefhebbers: zoek ook eens naar The ten commandments of love van The Moonglows.
0
geplaatst: 17 augustus 2024, 00:09 uur
170. Elvis Presley - Never Been to Spain (1972) : 8
171. Connie Stevens - Sixteen Reasons (1959) : 7
171. Connie Stevens - Sixteen Reasons (1959) : 7
0
geplaatst: 17 augustus 2024, 11:23 uur
À demain sur la lune: 5,5
Never Been to Spain: 10
Sixteen Reasons: 6,5
Never Been to Spain: 10
Sixteen Reasons: 6,5
1
geplaatst: 17 augustus 2024, 16:00 uur
Heeft Elvis eigenlijk ooit 'n slecht nummer gemaakt?
Never been to Spain 7,2
Connie Stevens- Sixteen Reasons :
Pareltje van minder dan twee minuten. Universeel en prachtig in zijn eenvoud. Een achtergrondkoortje dat aftelt van 1 t/m16 en Connie die de subtiele kleine dingetjes benoemd die een tiener-romance in de vroege jaren '60 zo bijzonder maakten.
Regisseur David Lynch was ook gecharmeerd van deze song en gebruikte het in een scene in zijn meesterwerk Mulholland Drive, waar het hem lukte om zelfs dit lieflijk kleine liedje een dreigende en verontrustende lading mee te geven binnen de context van de film. 8,5
Never been to Spain 7,2
Connie Stevens- Sixteen Reasons :
Pareltje van minder dan twee minuten. Universeel en prachtig in zijn eenvoud. Een achtergrondkoortje dat aftelt van 1 t/m16 en Connie die de subtiele kleine dingetjes benoemd die een tiener-romance in de vroege jaren '60 zo bijzonder maakten.
Regisseur David Lynch was ook gecharmeerd van deze song en gebruikte het in een scene in zijn meesterwerk Mulholland Drive, waar het hem lukte om zelfs dit lieflijk kleine liedje een dreigende en verontrustende lading mee te geven binnen de context van de film. 8,5
0
geplaatst: 17 augustus 2024, 19:39 uur
6,86 is plek 88 voor Connie Stevens - Sixteen Reasons.
172. The Drifters - Under the Boardwalk (1964)
Afkomstig van het album: The Drifters - Under the Boardwalk (1964)
Clyde McPhatter's Drifters, The First Drifters, The Drifters, The New Drifters, etc., deze act heeft vele namen gehad en dat komt voornamelijk door het hoge aantal personele wisselingen dat ze gekend hebben. Die wisselingen waren zeker niet altijd een keuze. Zoals bijvoorbeeld bij het aangevraagde nummer: de avond dat dit nummer opgenomen zou worden, kwam Rudy Lewis om het leven. De opnamen werden opgeschoven totdat er een nieuwe leadzanger gevonden was.
Na deze song zou er nog 1 noemenswaardige hitnotering gescoord worden, daarna verdwenen ze uit de Amerikaanse hitparades.
Allemaal meezingen met deze classic.
Afkomstig van het album: The Drifters - Under the Boardwalk (1964)
Clyde McPhatter's Drifters, The First Drifters, The Drifters, The New Drifters, etc., deze act heeft vele namen gehad en dat komt voornamelijk door het hoge aantal personele wisselingen dat ze gekend hebben. Die wisselingen waren zeker niet altijd een keuze. Zoals bijvoorbeeld bij het aangevraagde nummer: de avond dat dit nummer opgenomen zou worden, kwam Rudy Lewis om het leven. De opnamen werden opgeschoven totdat er een nieuwe leadzanger gevonden was.
Na deze song zou er nog 1 noemenswaardige hitnotering gescoord worden, daarna verdwenen ze uit de Amerikaanse hitparades.
Allemaal meezingen met deze classic.
1
geplaatst: 17 augustus 2024, 20:03 uur
Komt ie weer: een 10, geweldig nummer met ultieme harmonieën en een ultieme feel-good-zomersfeer.
1
geplaatst: 17 augustus 2024, 21:09 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Komt ie weer: een 10, geweldig nummer met ultieme harmonieën en een ultieme feel-good-zomersfeer.
Ik doe eens gek en doe gewoon mee: 10
1
geplaatst: 17 augustus 2024, 21:32 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Geweldig nummer met ultieme harmonieën en een ultieme feel-good-zomersfeer.
En zo is het. Zal ik je cijfer dan ook maar overnemen?Geweldig nummer met ultieme harmonieën en een ultieme feel-good-zomersfeer.
10 !
0
geplaatst: 18 augustus 2024, 03:54 uur
170. Elvis Presley - Never Been to Spain (1972)
Als het een (scheurende) rockgitaar was i.p.v. een countrygitaar, dan had het een punt hoger gescoord.
7
Waar is mijn tandglazuur?
6
Ik houd meer van een ultieme feel-melancholy-herfstsfeer of feel-somber-wintersfeer, maar evenzogoed heeft ook deze zomerwandeling een best aangename sfeer.
7
Als het een (scheurende) rockgitaar was i.p.v. een countrygitaar, dan had het een punt hoger gescoord.
7
captain scarlet schreef:
Heeft Elvis eigenlijk ooit 'n slecht nummer gemaakt?
Duh!Heeft Elvis eigenlijk ooit 'n slecht nummer gemaakt?
Waar is mijn tandglazuur?
6
Ik houd meer van een ultieme feel-melancholy-herfstsfeer of feel-somber-wintersfeer, maar evenzogoed heeft ook deze zomerwandeling een best aangename sfeer.
7
* denotes required fields.