MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
BoyOnHeavenHill schreef:
Mijn favoriete nummer uit één van mijn all-time-favoriete filmmusicals. [...] Een 7,5.
Ik las je (milde) kritiek over deze versie wel hoor, maar dan nog had ik een veel enthousiaster cijfer verwacht na je openingszin.

Ik kan hier prima naar luisteren, maar dan vooral dankzij de imposante zangkwaliteiten, want qua stijl is dit niet helemaal mijn kopje thee.
6

Frappant dat we in dit spelletje nog geen Dean Martin zijn tegengekomen.

Blue Skye Boys- Sleepwalk: elke zichzelf respecterende gitaarband uit de jaren '60 heeft dit nummer denk ik wel gecovered. Dat was dan ook gegarandeerd sexy schuifelen met je meisje op deze muziek in de dancing als het, al dan niet live, werd gespeeld.
Kende het o.a. al van The Shadows en The Spotnicks, maar deze originele versie dus nog niet: 8.

Vic Damone - On the Street Where You Live: Kende het ook van Dean Martin. Ben niet zo van de crooner-achtige musical-muziek zonder de beelden: wel indrukwekkend stemgeluid, 7,3

Santo & Johnny: 7,5
Vic Damone: 6,0

6,60 voor Vic Damone - On the Street Where You Live plaatst dat nummer op plek 112.

177. Gerry Granahan - No Chemise, Please (1958)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

Slechts 1 weekje in de chart, en niet hoger dan plek 36. Een vergeten hitje? Gerry werkte voor de radio en dankzij zijn stem en manier van zingen mocht hij veel demos zingen van songs die voor Elvis Presley bedoeld waren. Elvis kon natuurlijk niet alle tig duizend songs zelf zingen, dus Gerry had het druk.  

Gerry nam zelf op een blauwe maandag de artiestennaam Jerry Grant aan om Rockabilly te zingen, maar flopte. Hij stapte, onder zijn eigen naam, over naar Sunbeam Records en nam daar 5 singles op. Enkel de song waar wij naar gaan luisteren wist de hitlijst te bereiken. 

Zijn grotere successen kwamen hierna pas, maar wij focussen ons vandaag op zijn beginfase. 

Kijk dit is een fijne ontdekking!

8,7

Ja leuk, en wat een "uitdrukkingsvolle" stem! 7,5.

Vic 8
Gerry 7,2

De cijfers hierboven bekijkend dacht ik dertig seconden lang naar een ander nummer te luisteren.
Al wil mijn smaak wel eens vaker afwijken.
Deze keer toch niet. Ja, (best) leuk!
7,2

Ja, dit bevalt me prima : 7,5

176. Vic Damone - On the Street Where You Live (1956) : 6

177. Gerry Granahan - No Chemise, Please (1958) : 8,5

7,37 voor Gerry Granahan - No Chemise, Please is plek 43.

178. Claudine Clark - Party Lights (1962)

Afkomstig van het album: Claudine Clark - Party Lights (1962)

Net als gisteren, ook vandaag een artiest die een carrière met veel vallen en opstaan kende. Claudine switchte meermaals van label omdat een doorbraak maar niet kwam. Toen ze bij Chancellor Records terecht kwam mocht ze de single Disappointed uitbrengen. Claudine zelf wilde liever haar eigen geschreven nummer Party Lights uitbrengen. Dat had Claudine goed in de gaten; het werd haar enige echte wapenfeit op de charts. Haar follow-up singles deden vrijwel niets meer.

178. Claudine Clark - Party Lights (1962): 6,5
177. Gerry Granahan - No Chemise, Please (1958): 5

Al bij de eerste paar seconden spat de onschuldige geur van 1962-girlgroups van het liedje af.
Geurtje bevalt me prima.
7,2

Geniaal, die feestgeluiden tijdens de saxsolo. Een 6.

178. Claudine Clark - Party Lights (1962) : 7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 15:09 uur

geplaatst: vandaag om 15:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.