MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
177. Gerry Granahan - No Chemise, Please (1958)
Kende ik niet, begint rustig om dan te rocken. Goede stem, erg leuk mede door de sax.
Cijfer: 8

178. Claudine Clark - Party Lights (1962)
Eéndagsvlieg, typisch 1962 door de sax, de achtergrondzang en de drums sterk op de voorgrond. Leuk.
Cijfer: 7,5

Dit genre gaat er bij mij in als koek. Fijne rammelende Sixties R&B /soul , beetje ruwe zang, achtergrondkoortje, basic drumwerk, en zo'n inkomende sax met party geluiden op de achtergrond, wat me dan weer wat doet denken aan Soul-finger van The Bar-Kays. Tof. 7,5

De 80e plek voor Claudine Clark - Party Lights met precies een 7 gemiddeld.

179. Lee Michaels - Do You Know What I Mean (1971)

Afkomstig van het album: Lee Michaels - 5th (1971)

Vroeger was deze restauranthouder zanger en scoorde hij in 1971 een flinke hit met deze song over zijn stukgelopen relatie. Het zou zijn enige grote hit zijn in de US chart, al wist de follow-up single ook nog wel net de top 40 te halen.

Het album waar deze zelfgeschreven song op te vinden is bestaat voor 50% uit eigen materiaal en 50% covers.

In Nederland bleef het nummer in '71 in de Tipparade steken.

179. Lee Michaels - Do You Know What I Mean (1971) : 6

Claudine Clark - Party Lights 6.9

Vic Damone : 6.0
Gerry Granahan : 8.5
Claudine Clark :8.0
Lee Michaels: 8.0

Het gemiddelde voor Do You Know What I Mean volgt morgen.

180. The Tremeloes - Hello World (1969)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

Silence Is Golden, Here Comes My Baby, Even the Bad Times Are Good, deze beat group met perfecte harmonieën was niet weg te denken uit de hitlijsten tussen 1963 en 1971. Met name in hun thuisland Engeland scoorden ze de ene na de andere hit. Ook in Nederland stonden ze maar liefst 11x in de Top 40.

Het nummer waar we naar gaan luisteren werd speciaal voor deze mannen geschreven door niemand minder dan Tony Hazzard, de man die verantwoordelijk was voor onder andere Ha! Ha! Said the Clown en Fox on the Run.

Is dit een puur willekeurige song vandaag? Niet helemaal! Ik ben op de VostertFeesten waar ik ga meeblèren met The Swinging Blue Jeans, The Fortunes, The Rubettes, The Animals, The Troggs en...... The Tremeloes.

Gerry Granahan: 7,5
Claudine Clark: 7,0
Lee Michaels: 7,0
The Tremeloes: 6,5

Lee Michaels: 5
The Tremeloes: 5.5

Lee Michaels: 6
The Tremeloes: 6

Net niet klassiek, maar wel erg leuk. 7.5.

180. The Tremeloes - Hello World (1969) : 6

179. Lee Michaels - Do You Know What I Mean (1971)
1971 is zo'n beetje mijn favoriete rockjaar en evenzogoed duiken er nog steeds namen op die altijd onder mijn radar zijn gebleven. Zoals deze meneer Michaels. Niet dat het nu al die tijd een wereldschokkend gemis blijkt te zijn geweest, maar het is best een genietbaar liedje.
7

180. The Tremeloes - Hello World (1969)
Het singletje moet hier ergens liggen. Alleraardigste niks-aan-de-hand, naïeve, brave en lieve sunshine beat. Bij de harmonieën moet ik aan de Bee Gees denken. Eigenlijk een tikje te lief voor mij, maar ik kan het deze keer billijken. De verrassend sterke en stevige B-side, 'Up, Down, All Around', is met de rauwe rockgitaren, opzwepend r&r-ritme en soms behoorlijk vuige screams wat dat betreft veel meer mijn kopje thee. Het lijkt wel een andere band.
6,3

Do You Know What I Mean: 7,25

Hello World: 7,25

Gast
geplaatst: vandaag om 13:20 uur

geplaatst: vandaag om 13:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.