MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

215. Hank Marvin - Sacha (1969) : 5,5

Niet in de gaten dat ik al zover achterliep
Excuses Shaky, ik zal pogen trouwer te stemmen

The Highwaymen: 5,5
Roy Orbison: 7,5
Wizzard: 6,5
Paper Lace: 7,0
Jefferson Airplane: 7,5
Ella Fitzgerald: 5,0
Charley Pride: 6,5
Jerry Vale: 5,5
Johnny Rivers: 6,0
Donny Hathaway: 6,5
Hank Marvin: 6,5

Hank Marvin : 7.5

214. Donny Hathaway - Thank You Master (For My Soul) (1970)
Ik houd meer van rauwere soul, maar Donny's jazzy kijk op soul kan ik ook goed hebben.
7,8

215. Hank Marvin - Sacha (1969)
Tsja, nogal neuzelig en ik krijg er een sufkutterig TROS-serie-gevoel bij. Die ik nog wil zien ook: lekker langzaam, slecht geacteerd en eigenlijk stomvervelend.
Na anderhalve minuut komt er wel een gaaf stukje dat in de laatste halve minuut terugkeert: gemiste kans dat het wordt weggedraaid, toen begon het er pas op te lijken.
6

6,32 voor Hank Marvin - Sacha is goed voor plek 162.

216. Kris Kristofferson - Casey's Last Ride (1970)

Afkomstig van het album: Kris Kristofferson - Kristofferson (1970)

Gisteren overleed Kris Kristofferson; acteur, zanger, songwriter. We gaan vandaag terug naar zijn debuutalbum. Onder andere Johnny Cash, Waylon Jennings en John Denver namen een versie van deze Kristofferson original op. 

Kijk aan, dat is een stuk, een héél stuk beter dan het nummer dat 50Tracks heeft geplaatst in het Top 40-spelletje. Hitjes zijn bijna altijd minder dan 'deep cuts'. In dit geval zelfs dubbel zoveel punten als zijn enige Top 40-hit.
8

Johnny Rivers: Nostalgie.
Mijn eerste vriendinnetje had het album Whiskey A Go-Go Revisited uit '67
Heb dit album uit den treure aan moeten horen destijds daar zij d'r helemaal gek van was.
Ze had verder nog vijf andere LP's dus we hadden ook niet zoveel keus.
Moet wel zeggen dat ik het 15 minuten durende nummer Ode to John Lee Hooker van deze plaat, dat hij volgens mij ook zelf geschreven heeft, nog steeds te gek vind.

Walk Myself on Home: 6,5

Donny Hathaway - Thank You Master: Prachtig. Hele album is fantastisch. 8,2
Hank Marvin - Sacha: Nee, geef mij maar Hank in zijn Shadows periode. 5,5
Kris Kristofferson - Casey's Last Ride : 8,2

Donny Hathaway 7
Hank Marvin 4
Kris Kristofferson 7,3

Mooi, maar het timbre van zijn stem (op dít nummer althans) en de melodielijnen --en daardoor de sfeer van het geheel van het nummer-- zijn wel héél erg "Leonard Cohen territory". En dat leidt me af van een hogere score dan een 7.

Hank Marvin: 4.5
Kris Kristofferson: 7.8

216. Kris Kristofferson - Casey's Last Ride (1970) : 8

Even inhalen:

204. Emile Ford and The Checkmates - What Do You Want to Make Those Eyes at Me For (1959)
Ken alleen dit nummer van hen, wil ik nog steeds graag horen.
Cijfer: 7,5

205. The Highwaymen - Michael (1961)
Er zijn veel verschillende versies van dit nummer.waarvan sommige beter zijn maar dit is zeker niet slecht.
Cijfer: 7

206. Roy Orbison - It's Over (1964)
Roy Orbison blijf ik één van de beste zangers ooit noemen, toen was hij nog top.
Cijfer: 9

207. Wizzard - Angel Fingers (A Teen Ballad) (1973)
Lijkt mij meer uit de jaren '60 en meer bepaald door de sound die mij aan Phil Spector doet denken.
Cijfer: 6,5

208. Paper Lace - Billy Don't Be a Hero (1974)
Is het net niet, kan niet tippen aan hun grote hit The Night Chicago Died.
Cijfer: 5

209. Jefferson Airplane - Today (1967)
Mooi duister en sfeervol nummer.
Cijfer: 8

210. Ella Fitzgerald - Oh, Lady Be Good (1947)
Ik ben ook niet dol op scatten maar het nummer en vooral haar zang mogen er zeker zijn.
Cijfer: 7

211. Charley Pride - I'd Rather Love You (1971)
Nooit verdiept in deze man, ik vind zijn country wat stereotiep klinken. John Prine die eveneens aan Covid-19 stierf vind ik beter.
Cijfer: 6,5

212. Jerry Vale - Mala Femmina (1962)
Doet mij niet veel maar zingen kan hij wel aardig al wil hij dat teveel laten horen.
Cijfer: 5

213. Johnny Rivers - Walk Myself on Home (1964)
Beetje doorsnee en niet erg origineel, de Britse bands brachten toen meer vertier.
Cijfer: 5,5

Het gemiddelde voor Kris volgt morgen.

217. Lionel Hampton and His Orchestra - Hamp's Boogie Woogie (1944)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single Only

In het begin van de charts hadden ze echt geweldige verschillende soorten hitlijsten. Zo kwam deze song tot plek 7 op de Annual High School Student Survey van Billboard in 1945.

In 1936 trouwde deze invloedrijke en succesvolle jazzmuzikant met Gladys; zijn steun en toeverlaat, en tevens zijn manager.

Naast een mooie lange carrière, heeft Hampton ook een lang leven gehad: van 1908 tot 2002. Tijdens zijn leven heeft hij zich intensief ingezet voor goede doelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:57 uur

geplaatst: vandaag om 14:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.