MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Lang weekendje weg geweest. Even bijwerken:

232. Ike & Tina Turner - Poor Fool (1961) : 9

233. André van Duin - Hé! Hé! (Ik heet André) (1965) : 6

234. Petula Clark - Baby Lover (1958) : 6,5

235. Bill Haley and His Comets - See You Later, Alligator (1956) : 8

236. Harry Belafonte - Island in the Sun (1957) : 7

Ik draai dit te weinig. Wat heeft deze man toch een bedwelmende stem, en wat is dit toch een heerlijk nummer, ook voor wie niet echt gecharmeerd is van calypso zoals ik (als dit tenminste calypso is). Een 9.

Kees-Jan schreef:
Lang weekendje weg geweest.

Lekker! Hopelijk heb je ervan genoten.
Welkom terug.

Island in the Sun: 6,5 (doe mij de 'versie' van Weezer maar )

See You Later, Alligator: 9,5
Island in the Sun: 6,5

8,10 voor Bill Haley and His Comets - See You Later, Alligator, dat is de 7e plek.
6,67 voor Harry Belafonte - Island in the Sun, dat is de 143e plek.

Themaweek: succesvolle songwriters

#2 Mark Barkan

237. Jay & The Techniques - Help Yourself to All My Loving (1968)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

Na een week lang songs die geschreven werden door John D. Loudermilk, is het deze week de beurt aan Mark Barkan om in de spotlight te staan.

In 1967 scoorde deze popgroep uit Pennsylvania twee hits in de US. Het nummer waar wij naar gaan luisteren kwam een jaar later uit en zou meteen hun laatste top 100-hit zijn op de reguliere Billboard chart.

Marcus Barkan schreef deze song voor Jay & The Techniques die als B-kantje voor Baby Make Your Own Sweet Music eindigde. Dat A-kantje werd dus een mini-hitje; plek 53 in Canada en plek 64 in de US.

We beginnen dus rustig aan. Geen grote overbekende hit van deze songwriter, maar een deep cut. Misschien dat zelfs de songwriter helemaal niet bekend is bij de meesten. Geen probleem, laat je deze week verrassen met wat allemaal uit zijn pen is gekomen.

Harry 6,3
Jay 7

André van Duin - Hé! Hé! (Ik heet André) : Het liedje stelt niet veel voor, maar je kunt hier al wel zien dat hij barst van het talent. 5,2
Geflopt of niet: De originele single op Philips Favorieten Expres is zeer gezocht en gaat inmiddels voor forse bedragen.

Petula Clark: 6,5
Bill Haley 8,5
Harry Belafonte: 6,5
Jay & The Techniques: 6,8

Ik moet bekennen dat de naam van Mike Barkan mij vooraf inderdaad niets zei. Pretty flamingo ken ik natuurlijk, en het staat me bij dat ik als kind ook naar die Banana splits-televisieserie heb gekeken, of speelt mijn geheugen mij parten en was dat Pufnstuf of iets anders uitzinnigs voor kinderen? Hoe dan ook, Help yourself to all my loving scoort bij mij een 7.

Ayayay, spoilers, spoilers en nog meer spoilers! Waarom?

Ik begin vanavond trouwens met de presentatie van mijn 100 favoriete artiesten. Als Oldie liefhebber staan er natuurlijk wel wat oude namen in die lijst. Zin om mee te lezen?

De artiesten top 100 van (Shaky)! - MusicMeter.nl

237. Jay & The Techniques - Help Yourself to All My Loving (1968) : 6,5

Jay & The Techniques: 6,0

Jay & The Techniques - Help Yourself to All My Loving scoort 6,9 en staat op plek 120.

Themaweek: succesvolle songwriters

#2 Mark Barkan

238. Shelley Fabares - Lost Summer Love (1964)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

Fabares was als driejarige al actief in televisieseries en ze groeide uit tot actrice met Emmy-nominaties op haar naam. Ze heeft in heel wat series en films gespeeld, waaronder in de Elvis Presley films Girl Happy, Spinout en Clambake.

Als zangeres wist ze 4x de top 100 te halen. 3x met kleine hitjes, 1x met een dikke nummer 1-hit. Dat was met haar debuutsingle Johnny Angel uit 1962.

Wij gaan luisteren naar een song die Barkan voor haar schreef in 1964; het werd het B-kantje van haar eerste single nadat ze overgestapt was op platenlabel Vee-Jay.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:07 uur

geplaatst: vandaag om 20:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.