MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

Dat koortje doet z'n best, maar kan niet verhullen dat dit nogal tandeloos is. 4,5.

233. André van Duin - Hé! Hé! (Ik heet André) (1965)
Ik heb bijna alle 7" singletjes van André, maar zijn twee singles uit 1965 mis ik nog. Maar om voor deze nou €300,- of daaromtrent te lappen? Nou, nee. Niet zijn beste plaatje, allesbehalve, maar toch wel charmant en goed voor een milde glimlach.
6

234. Petula Clark - Baby Lover (1958)
Niet haar beste plaatje, maar toch wel charmant en goed voor een milde glimlach.
6

235. Bill Haley and His Comets - See You Later, Alligator (1956)
Jee, wat een hoge cijfers. Ik ben toch wat minder enthousiast. Het is allemaal een beetje brave rock&roll en Bill heeft nou niet bepaald een opvallende of geweldige stem. En juist de instrumentale break vind ik gaaf, verder vind ik het wel "okay-ish". Een milde glimlach dus weer.
6,5

236. Harry Belafonte - Island in the Sun (1957)
Een paar jaar terug plaatste de bluesrockgitarist Ruben Hoeke een gloedvol verhaal over Harry Belafonte op zijn Facebook bij het nummer 'Take My Mother Home'. Dat nummer trof me behoorlijk en dan vooral Belafontes stem. Ik had nooit veel interesse in zijn werk, maar sindsdien ben ik iets beter op gaan letten wat Harry allemaal heeft uitgespookt.
Zo ook met dit nummer: zijn stem trekt het verder wat gezapige nummer toch een stuk omhoog.
7

237. Jay & The Techniques - Help Yourself to All My Loving (1968)
Mark Barkan: nee hoor, ook ik heb nooit van deze beste man gehoord.
Best een aardige kennismaking.
7

238. Shelley Fabares - Lost Summer Love (1964)
Ik houd van dit type zingende meisjes uit de eerste helft van de jaren zestig, maar heel bijzonder of speciaal is het natuurlijk niet. Andermaal wel een milde glimlach waard.
6,5

238. Shelley Fabares - Lost Summer Love (1964) : 6

Shelley Fabares: 6,0

Shelley Fabares - Lost Summer Love scoort 6,14 gemiddeld en staat daarmee op plek 195.

Themaweek: succesvolle songwriters

#2 Mark Barkan

239. Adam Wade - The Writing on the Wall (1961)

Afkomstig van het album: Adam Wade - Greatest Hits (1962)

Begin 1961 scoorde Wade een dikke hit met Take Good Care of Her. De follow-up single moest een sterke worden en de platenbazen hadden hun hoop op de nog relatief weinig succesvolle Mark Barkan geplaatst. Dat pakte goed uit; het zou Barkan's eerste echte succes zijn.

Wade scoorde een top 5-hit met The Writing on the Wall en het zou zijn grootste hit uit zijn carrière zijn. 

Barkan schreef dit nummer trouwens niet alleen, hij werkte samen met Sandy Baron (Jack Klompus in Seinfeld) en George Paxton (oprichter van Coed Records).

Shelley 5,8
Adam 7

Bill Haley and His Comets: 9.0
Harry Belafonte: 6.0
Jay & The Techniques : 8.0
Shelley Fabares: 6.0
Adam Wade: 6.0

Shelley Fabares - Lost Summer Love: heerlijk nummer. Alles klopt hier: Glasheldere productie, de minimalistische muzikale begeleiding, de fraaie hoge ijle zangstem, de perfecte timing van het achtergrondkoortje en het vrolijke trompetje dat het afmaakt. 8

Adam Wade - The Writing on the Wall: 6,2

239. Adam Wade - The Writing on the Wall (1961) : 6

Fijn nummer hoor

7,25

The Writing on the Wall: 6,5

Adam Wade - The Writing on the Wall scoort 6,51 en staat daarmee op plek 160.
161 van de 239 songs in ons klassement scoren hoger dan een 6,5. Dat is toch erg mooi.

Themaweek: succesvolle songwriters

#2 Mark Barkan

240. Barbara Chandler - Fool's Errand (1963)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

Het duurde niet lang voordat dit nummer een andere naam kreeg. Barkan schreef dit nummer samen met Ben Raleigh en vrijwel direct na de US release werd de titel aangepast. Toen de single een paar maanden later in de UK werd uitgebracht heette deze Do You Really Love Me Too.

Billy Fury nam de song op voor de UK markt en scoorde er een aardige hit mee. Later zou ook Shakin' Stevens het nummer opnemen.

Wij gaan echter luisteren naar de originele versie, ook nog onder de originele naam van de song.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:47 uur

geplaatst: vandaag om 21:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.