MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:

6,0

Ben wel benieuwd naar wat meer informatie over Mark Barkan, want de naam zegt mij zo een twee drie niets. Tot nu toe vind ik de themanummers van deze week allemaal niemendalletjes. Niet vervelend, maar zeker niet boeiend genoeg om nog eens te draaien.

Zeker, hoe bekender zijn werk; hoe meer info. Nog ff geduld dus Edgar18

Vreemde lage cijfers voor deze popclassic trouwens:

8

*ik moet mezelf er altijd aan blijven herinneren dat songs die voor mij vanzelfsprekend zijn, dat tegenwoordig alles behalve zijn bij de meeste luisteraars.
Oldie-weirdo hiero

Lekker nummer. Heb de single van Billy Fury , maar deze bevalt me eigenlijk beter : 7,5

Edgar18 schreef:

Tot nu toe vind ik de themanummers van deze week allemaal niemendalletjes. Niet vervelend, maar zeker niet boeiend genoeg om nog eens te draaien.

Precies mijn mening.

6,3 voor deze

Fool's Errand: 7,0

Barbara Chandler: 8.0

Er zit nét geen 7 in voor Barbara Chandler - Fool's Errand, het liedje belandt op plek 118 met 6,92.

Themaweek: succesvolle songwriters

#2 Mark Barkan

241. The Banana Splits - The Tra La La Song (One Banana, Two Banana) (1968)

Afkomstig van het album: The Banana Splits - We're the Banana Splits (1968)

Naast songwriter is Barkan vooral bekend door zijn werk aan The Banana Splits Adventure Hour, een kinderserie met de fictieve rockband The Banana Splits. Hij was de musical director voor die show en verantwoordelijk voor de hit die de fictieve band scoorde in 1968. Niet direct collectief geheugen voor ons, maar een hele generatie Amerikanen is Barkan voorgoed dankbaar voor deze show.

Toch is er een pijnlijk puntje want de familie van N. B. Winkless Jr. claimt dat Barkan enkel als songwriter te boek staat vanwege zijn rol bij de show. Winkless zou de eigenlijke schrijver zijn. Al is ook dat verhaal vaag; hij zou het een keer op de piano gespeeld hebben in zijn woonkamer. Sja....

Gezien de grote rol van Barkan aan de show mag dit nummer alsnog hier deelnemen in deze themaweek. Zeker ook omdat zijn naam officieel onder het nummer staat en hij verantwoordelijk was voor alle muziek in deze show.

4 (en nu begrijp ik ook waarom Shaky het afgelopen maandag vol ontzetting over spoilers had)

The Banana Splits - The Tra La La Song : Hilarisch.
Het zakt hier nu naar 'n bedenkelijk niveau (wat ook wel weer leuk is) : 4,5

Vooruit een 5 voor de glimlach.

Weinig kijkers van The Banana Splits zo te zien. Ik vermoed aan de cijfers te zien ook geen horror fans in the house?

6,5 voor de glimlach die ook bij koosknook verscheen, met nog wat extra voor de associatie die ik heb naar de horrorfilm.

Als Amerikanen die de Bassie en Adriaan tune met de grond gelijkmaken, hebben wij slechts 5,15 over voor Amerikaanse jeugdcultuur: The Banana Splits - The Tra La La Song (One Banana, Two Banana) staat op plek 231.

Themaweek: succesvolle songwriters

#2 Mark Barkan

242. Manfred Mann - Pretty Flamingo (1966)

Afkomstig van het album: Manfred Mann - Pretty Flamingo [US] (1966)

Het grootste succes voor Mark Barkan op songwriting gebied was Pretty Flamingo; een enorme hit over heel de wereld die talloze keren gecovered werd.

Volgens de dochter van Barkan is dit nummer gebaseerd op een vrouw die boven een parkeerterrein woonde in de buurt van Barkan. Mark en zijn vrienden waren nogal van haar gecharmeerd en probeerden altijd haar aandacht te trekken. 

9 (toevallig net weer grijsgedraaid via het recent aangeschafte Manfred Mann - 5-4-3-2-1 - the greatest hits ).

The Banana Splits : 7.5
Manfred Mann: (het intro doet me sterk aan dat van Angel of Harlem van U2 denken): 7.0

5,0

Mark Barkan en ik klikken niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:19 uur

geplaatst: vandaag om 04:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.