Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 27 oktober 2024, 01:18 uur
240. Barbara Chandler - Fool's Errand (1963) : 6,5
241. The Banana Splits - The Tra La La Song (One Banana, Two Banana) (1968) : 5
242. Manfred Mann - Pretty Flamingo (1966) : 8
241. The Banana Splits - The Tra La La Song (One Banana, Two Banana) (1968) : 5
242. Manfred Mann - Pretty Flamingo (1966) : 8
1
geplaatst: 27 oktober 2024, 08:28 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
9 (toevallig net weer grijsgedraaid via het recent aangeschafte Manfred Mann - 5-4-3-2-1 - the greatest hits ).
9 (toevallig net weer grijsgedraaid via het recent aangeschafte Manfred Mann - 5-4-3-2-1 - the greatest hits ).
Dan zeker voor jou een heads-up: in januari organiseer ik de Manfred Mann (60's + Earth Band) Greatest Hits op MusicMeter, ik zal je tegen die tijd nog een seintje geven

Heerlijk nummer dat Pretty Flamingo
8
0
geplaatst: 27 oktober 2024, 19:23 uur
7,24 voor Manfred Mann - Pretty Flamingo betekent plek 78.
243. Mark Barkan - Pity the Woman (1967)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Behalve de songs en artiesten die we deze week voorbij hebben zien komen, was Barkan ook verantwoordelijk voor hits van Connie Francis en Lesley Gore. Ook schreef hij voor The Monkees en The Archies. Daarnaast was hij zeer belangrijk voor Toomorrow (Film, 1970): een space-musical met Olivia Newton-John.
In 2020 stierf hij op 85 jarige leeftijd.
Mark zelf mag zijn eigen week afsluiten.
Themaweek: succesvolle songwriters
#2 Mark Barkan
#2 Mark Barkan
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Behalve de songs en artiesten die we deze week voorbij hebben zien komen, was Barkan ook verantwoordelijk voor hits van Connie Francis en Lesley Gore. Ook schreef hij voor The Monkees en The Archies. Daarnaast was hij zeer belangrijk voor Toomorrow (Film, 1970): een space-musical met Olivia Newton-John.
In 2020 stierf hij op 85 jarige leeftijd.
Mark zelf mag zijn eigen week afsluiten.
0
geplaatst: 27 oktober 2024, 19:44 uur
Grappig genoeg vind ik zijn eigen song de sterkste van de afgelopen week.
7,3
7,3
1
geplaatst: 27 oktober 2024, 21:06 uur
7
Manfred Mann nog een 8
En shaky kom maar door met die MMEB greatest hits!
Manfred Mann nog een 8
En shaky kom maar door met die MMEB greatest hits!
1
geplaatst: 27 oktober 2024, 21:25 uur
Manfred Mann - Pretty Flamingo: dit klonk in de zomer van 1966 vele malen uit mijn eerste transistor- radiootje dat ik met aardbeien plukken bij elkaar had gespaard: 7,5
Mark Barkan - Pity the Woman: 7,8
Mark Barkan - Pity the Woman: 7,8
0
geplaatst: 28 oktober 2024, 15:17 uur
Even de achtervolging inzetten:
239. Adam Wade - The Writing on the Wall (1961)
Ook deze derde van Mark Barkan vind ik wel "okay-ish" en "'t kan ermee door", maar nog steeds geen steekhoudend argument dat ik me had moeten schamen nooit eerder van deze man te hebben gehoord.
6
240. Barbara Chandler - Fool's Errand (1963)
Nooit eerder dit liedje gehoord, maar toch had ik blind kunnen raden dat dit uit 1963 zou komen. Misschien had ik nog 1962 gegokt, maar dit type liedje klinkt zó nauwkeurig "tijdgeestig" dat het bijna niet te missen is. Net als al die andere girlpopdeuntjes ook weer te charmant en aandoenlijk om niet kritisch te kijken op de inwisselbare sound. Derhalve nog lang geen Grammy Award waard voor Mark.
7
241. The Banana Splits - The Tra La La Song (One Banana, Two Banana) (1968)
Ik verzamel kindermuziek (wat verzamel ik eigenlijk niet?), maar dit was mij nog niet bekend. Ik verzamel dan ook vooral LP's van Nederlandse bodem (plus Amerikaanse dingen van o.a. Jim Henson), maar als ik deze LP-hoes ooit eens tegenkom, dan neem ik 'em geheid mee.
Ik heb een bloedhekel aan ge-lalala, ge-nanana en ge-tralalala, behalve in kinderliedjes zijn: dat past bij het niveau. Ook dit deuntje van Mark is weer geen "long lost classic" (in het children's music repertoire), maar de vrolijke kinderlijkheid gun ik nog wel een zesje.
Ik kwam ook nog de originele tv-beelden tegen met het thema.
6
242. Manfred Mann - Pretty Flamingo (1966)
Ah, dit liedje ken ik dus (ook). Tsja, niet bepaald mijn favoriete nummer van Manfred Mann. Ik weet niet 123 welke wel, maar deze in ieder geval niet.
5,8
7,3
239. Adam Wade - The Writing on the Wall (1961)
Ook deze derde van Mark Barkan vind ik wel "okay-ish" en "'t kan ermee door", maar nog steeds geen steekhoudend argument dat ik me had moeten schamen nooit eerder van deze man te hebben gehoord.
6
240. Barbara Chandler - Fool's Errand (1963)
Nooit eerder dit liedje gehoord, maar toch had ik blind kunnen raden dat dit uit 1963 zou komen. Misschien had ik nog 1962 gegokt, maar dit type liedje klinkt zó nauwkeurig "tijdgeestig" dat het bijna niet te missen is. Net als al die andere girlpopdeuntjes ook weer te charmant en aandoenlijk om niet kritisch te kijken op de inwisselbare sound. Derhalve nog lang geen Grammy Award waard voor Mark.
7
241. The Banana Splits - The Tra La La Song (One Banana, Two Banana) (1968)
Ik verzamel kindermuziek (wat verzamel ik eigenlijk niet?), maar dit was mij nog niet bekend. Ik verzamel dan ook vooral LP's van Nederlandse bodem (plus Amerikaanse dingen van o.a. Jim Henson), maar als ik deze LP-hoes ooit eens tegenkom, dan neem ik 'em geheid mee.
Ik heb een bloedhekel aan ge-lalala, ge-nanana en ge-tralalala, behalve in kinderliedjes zijn: dat past bij het niveau. Ook dit deuntje van Mark is weer geen "long lost classic" (in het children's music repertoire), maar de vrolijke kinderlijkheid gun ik nog wel een zesje.
Ik kwam ook nog de originele tv-beelden tegen met het thema.
6
242. Manfred Mann - Pretty Flamingo (1966)
Ah, dit liedje ken ik dus (ook). Tsja, niet bepaald mijn favoriete nummer van Manfred Mann. Ik weet niet 123 welke wel, maar deze in ieder geval niet.
5,8
Edgar18 schreef:
Grappig genoeg vind ik zijn eigen song de sterkste van de afgelopen week.
Precies!Grappig genoeg vind ik zijn eigen song de sterkste van de afgelopen week.
7,3
0
geplaatst: 28 oktober 2024, 18:02 uur
7,23 voor Mark Barkan - Pity the Woman is een zeer mooie 82e plaats. Daarmee is de themaweek afgesloten, binnenkort mag weer een andere songwriter in het zonnetje staan. Nu weer random door de geschiedenis.
244. Country Joe and The Fish - The Fish Cheer / I Feel-Like-I'm-Fixin-to-Die Rag (1967)
Afkomstig van het album: Country Joe & The Fish - I-Feel-Like-I'm-Fixin'-to-Die (1967)
De opener van het tweede album van deze rockband uit Californië. Het nummer werd goed ontvangen en kreeg veel erkenning als onderdeel van de countercultuur en als protestsong tegen de Vietnamoorlog.
In Denemarken en Zweden werd dit een megahit en een groot deel van de covers die uitkwamen werden door Scandinavische artiesten gemaakt.
Frontman Joe is altijd met muziek bezig gebleven, ook na het al snel uit elkaar vallen van deze band, en zijn meest recente album stamt uit 2017.
244. Country Joe and The Fish - The Fish Cheer / I Feel-Like-I'm-Fixin-to-Die Rag (1967)
Afkomstig van het album: Country Joe & The Fish - I-Feel-Like-I'm-Fixin'-to-Die (1967)
De opener van het tweede album van deze rockband uit Californië. Het nummer werd goed ontvangen en kreeg veel erkenning als onderdeel van de countercultuur en als protestsong tegen de Vietnamoorlog.
In Denemarken en Zweden werd dit een megahit en een groot deel van de covers die uitkwamen werden door Scandinavische artiesten gemaakt.
Frontman Joe is altijd met muziek bezig gebleven, ook na het al snel uit elkaar vallen van deze band, en zijn meest recente album stamt uit 2017.
0
geplaatst: 28 oktober 2024, 18:07 uur
Die hoes had niet gemaakt kunnen worden zonder Zappa, en de muziek misschien ook wel niet. Ik moet bekennen dat de novelty-waarde hiervan hoger scoort dan het nummer zelf, hoewel de laatste 30 seconden dan weer een extra punch packen. 7.
0
geplaatst: 28 oktober 2024, 21:01 uur
244. Country Joe and The Fish - The Fish Cheer / I Feel-Like-I'm-Fixin-to-Die Rag (1967) : 7
* denotes required fields.