Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 29 oktober 2024, 18:03 uur
Country Joe and The Fish - The Fish Cheer / I Feel-Like-I'm-Fixin-to-Die Rag scoort 6,19 en staat op plek 195.
245. Anita Bryant - Paper Roses (1960)
Afkomstig van het album: Anita Bryant – Hear Anita Bryant In Your Home Tonight (1960)
Jerry Vale, Pat Boone, Vera Lynn, allemaal waagden ze zich aan een cover van deze Bryant-original. Al was het Marie Osmond die de bekendste versie op haar naam heeft staan. Haar versie uit 1973 werd een dikke hit en overschaduwde daarmee dit origineel.
Bryant won de Miss Oklahoma schoonheidswedstrijd in 1958 en begon een jaar daarna singles uit te brengen. Een aantal daarvan waren succesvol, en de song waar wij naar gaan luisteren was met een 5e plek haar grootste hit.
Anita zelf was een nogal aparte dame. Voor degene die zich laten beïnvloeden door privézaken van artiesten: Anita was een uitgesproken tegenstander van gay-rights.
245. Anita Bryant - Paper Roses (1960)
Afkomstig van het album: Anita Bryant – Hear Anita Bryant In Your Home Tonight (1960)
Jerry Vale, Pat Boone, Vera Lynn, allemaal waagden ze zich aan een cover van deze Bryant-original. Al was het Marie Osmond die de bekendste versie op haar naam heeft staan. Haar versie uit 1973 werd een dikke hit en overschaduwde daarmee dit origineel.
Bryant won de Miss Oklahoma schoonheidswedstrijd in 1958 en begon een jaar daarna singles uit te brengen. Een aantal daarvan waren succesvol, en de song waar wij naar gaan luisteren was met een 5e plek haar grootste hit.
Anita zelf was een nogal aparte dame. Voor degene die zich laten beïnvloeden door privézaken van artiesten: Anita was een uitgesproken tegenstander van gay-rights.
3
geplaatst: 29 oktober 2024, 18:35 uur
Je had beter dat liedje van de Zangeres Zonder Naam over Anita Bryant kunnen doen.
Haar naam is Anita
Men noemt haar een 'diva'
Is bekend om haar schoonheid en zang
Maar in geloof en karakter
Beslist jaren achter
In haar hoofd zit een heel duivels plan
Zij wil vernielen dat leven
Ons door God eens gegeven
Trekt van leer met de bijbel ter hand
Hoe laat zich dat rijmen
Wil dat homo's verdwijnen
En de vrouw net als vroeger slavin van de man
Een verdiende 1 voor Anita Bryant en dit vreselijke zeiknummer.
En natuurlijk TAART!!
Haar naam is Anita
Men noemt haar een 'diva'
Is bekend om haar schoonheid en zang
Maar in geloof en karakter
Beslist jaren achter
In haar hoofd zit een heel duivels plan
Zij wil vernielen dat leven
Ons door God eens gegeven
Trekt van leer met de bijbel ter hand
Hoe laat zich dat rijmen
Wil dat homo's verdwijnen
En de vrouw net als vroeger slavin van de man
Een verdiende 1 voor Anita Bryant en dit vreselijke zeiknummer.
En natuurlijk TAART!!
0
geplaatst: 29 oktober 2024, 20:33 uur
Hoewel ik als puber niet veel met zulke suikerzoete ballades had, vond ik het nummer van Marie Osmond stiekem best leuk, ook vanwege de aardige insteek van de tekst in het refrein. Díé versie zou ik een 7 geven, de onderhavige slechts een 5, en dan reken ik Bryants verwerpelijke morele standpunt niet mee.
1
geplaatst: 29 oktober 2024, 23:34 uur
Tante taart krijgt van mij een 2,5.
Mierzoete meuk en als als ik haar standpunten mee zou nemen zou ze op een 1 voor de moeite komen. Ze boft dus
Overigens wel grappig dat haar kleindochter met een vrouw is getrouwd: kan niet vindt deze dame. Scheiden, wat ze zelf deed, daarentegen is dan weer geen probleem. Hypocrisie is haar dus niet vreemd en laat haar ver weg blijven van muziek maken.
Mierzoete meuk en als als ik haar standpunten mee zou nemen zou ze op een 1 voor de moeite komen. Ze boft dus

Overigens wel grappig dat haar kleindochter met een vrouw is getrouwd: kan niet vindt deze dame. Scheiden, wat ze zelf deed, daarentegen is dan weer geen probleem. Hypocrisie is haar dus niet vreemd en laat haar ver weg blijven van muziek maken.
0
geplaatst: 30 oktober 2024, 18:02 uur
Plek 230 voor Anita Bryant - Paper Roses met een gemiddelde van 5,37.
246. Dean Martin - Sway (1954)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Vandaag tijd voor één van de grootste entertainers uit de geschiedenis: millionseller op het gebied van platen, decennialang de best betaalde televisiepresentator aller tijden geweest voor zijn ongekende hit formule The Dean Martin Show, critically acclaimed acteur; het stopt gewoon niet met deze Italiaans-Amerikaanse Dino Crocetti.
Ik ga het kort houden want ik weet niet waar te beginnen of stoppen met praten over deze fascinerende figuur.
We gaan luisteren naar zijn versie van deze bolero-mambo. Een 6e plek in de UK hitlijst en een nummer 1-hit in Australië waar hij zeer populair is. Tussen 1952 en 1958 zette hij daar 7 nummer 1-hits op zijn naam.
246. Dean Martin - Sway (1954)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Vandaag tijd voor één van de grootste entertainers uit de geschiedenis: millionseller op het gebied van platen, decennialang de best betaalde televisiepresentator aller tijden geweest voor zijn ongekende hit formule The Dean Martin Show, critically acclaimed acteur; het stopt gewoon niet met deze Italiaans-Amerikaanse Dino Crocetti.
Ik ga het kort houden want ik weet niet waar te beginnen of stoppen met praten over deze fascinerende figuur.
We gaan luisteren naar zijn versie van deze bolero-mambo. Een 6e plek in de UK hitlijst en een nummer 1-hit in Australië waar hij zeer populair is. Tussen 1952 en 1958 zette hij daar 7 nummer 1-hits op zijn naam.
0
geplaatst: 30 oktober 2024, 21:49 uur
Net als Shaky kan ik uren over Dino praten, want net als Shaky word ik door hem gefascineerd, maar net als Shaky zal ik dat niet doen. Die fascinatie is echter niet onversneden: ooit werd er in een lokale krant een prijsvraag uitgeschreven voor het beste essay over beroemde "foute" personen die je eigenlijk stiekem bewondert, en ik heb toen naar aanleiding van Nick Tosches' biografie Dino – living high in the dirty business of dreams voor Dean Martin gekozen. Winnen deed ik niet (dat was iemand die voor een veilige want voorspelbare dictator als Stalin ging, als ik het me goed herinner), maar luisteren naar Dean Martin en zijn even gelikte als bedwelmende voordracht blijft toch een speciale ervaring. Een 9.
0
geplaatst: 31 oktober 2024, 11:21 uur
245. Anita Bryant - Paper Roses (1960) : 6,5
246. Dean Martin - Sway (1954) : 6,5
246. Dean Martin - Sway (1954) : 6,5
0
geplaatst: 31 oktober 2024, 11:57 uur
Country Joe & The Fish: 5
Anita Bryant: 4.5
Dean Martin: 5.5
Niet zo mijn (inhaal)rondje!
Anita Bryant: 4.5
Dean Martin: 5.5
Niet zo mijn (inhaal)rondje!
0
geplaatst: 31 oktober 2024, 13:20 uur
Country Joe and The Fish - The Fish Cheer / I Feel-Like-I'm-Fixin-to-Die Rag:
Slim om een destijds 'n zo zwaarbeladen onderwerp in zo'n vrolijk folkachtig liedje te verpakken. 6,5
Rest van het album staan overigens enkele fraaie songs op.
Anita Bryant: 5
Dean Martin: altijd 'n zwak gehad voor Dean, en zijn schalkse, quasi-nonchalante manier van presenteren, zingen en acteren.
De Dean Martin Show was in de jaren '60 een van mijn favoriete programma's.
Zijn zangtalent, hoewel zeker uniek en herkenbaar, sla ik wat minder hoog aan: 6,5
Slim om een destijds 'n zo zwaarbeladen onderwerp in zo'n vrolijk folkachtig liedje te verpakken. 6,5
Rest van het album staan overigens enkele fraaie songs op.
Anita Bryant: 5
Dean Martin: altijd 'n zwak gehad voor Dean, en zijn schalkse, quasi-nonchalante manier van presenteren, zingen en acteren.
De Dean Martin Show was in de jaren '60 een van mijn favoriete programma's.
Zijn zangtalent, hoewel zeker uniek en herkenbaar, sla ik wat minder hoog aan: 6,5
* denotes required fields.