MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
Zo, dank je wel hè, captain scarlet, nou ga ik Jelly Roll gum drop weer de hele nacht niet uit mijn hoofd krijgen.

The way you boogie all night
You're my heart's delight
You know I wish I might
Get a tiny bite
Of your Jelly Roll gum drop... I wanna... I wanna... Sha la laaaa...

304. Tony Orlando - Halfway to Paradise (1961) : 7

304. Tony Orlando - Halfway to Paradise (1961)
Nee, een echte liefde tussen Carole en mij zie ik toch echt niet gebeuren. Ik swipe haar naar links. En Tony ook.
5,3

Tony Orlando: 6,0

Frankie Armstrong: 8.0
Kathy Kirby : 7.0
The Rockin' Berries: 6.0
Tony Orlando: 6.0

Dit vind ik een betere Tony Orlando dan zijn Schlager-achtige Dawn periode, maar dit is bij lange na niet mijn favoriete uitvoering van dit verder wel sterke nummer.

7

De vraag die me al een tijdje bezighoudt en die ik nu maar even in het openbaar stel: waar baseer jij je songkeuzes op, Shaky? Het zijn duidelijk niet alleen cherrypicking personal favourites, want jij geeft ook her en der zuinige cijfers of zelfs onvoldoendes.

Verre van personal favourites zelfs, dat vind ik als een werkrooster maken en jezelf de beste shifts toedelen. Sja...EvilDrSmith, in mijn hoofd zit een soort algoritme voor het bepalen van de songs / artiesten, maar ik zou het je niet hier op papier kunnen zetten al zou ik het heel graag willen.

In alle vormen en soorten spelen spreiding en voorspelbaarheid in ieder geval een grote rol. Verder zal het keuzeproces een enigma blijven .

Uurtje vroeger dan normaal omdat ik zo weer terug naar het werk mag.

Themaweek: succesvolle songwriters

#4 Carole King

305. Little Eva - The Loco-Motion (1962)

Afkomstig van het album: Little Eva - Llllloco-Motion (1962)

Eerder kwamen Little Richard, Little Tony, Little Ceasar en Little Jimmy Dickens al voorbij. Tijd voor de volgende 'kleine' artiest.

Dit was de debuutsingle voor Eva en tevens haar grootste en bekendste hit. De 2 follow-up singles deden het ook nog wel goed, en haar 4e single wist in de UK te overtuigen, maar daarna was het wel voorbij met haar carrière in de spotlights. Ze bleef wel optreden, maar ongeveer een half jaar na The Loco-Motion droogde het succes op. 

Carole schreef natuurlijk niet alleen in de 60s en 70s liedjes, ook in de 90s was ze nog druk bezig. Zo schreef ze songs voor onder anderen Celine Dion, Mariah Carey en Bette Midler.

Als we maar verstoken blijven van al die Lil'-rappers, dan vind deze eveneens kleine deelnemer alle aandacht aan kleintjes, ukkepukkies en onderdeurtjes prima.
Zeker als de zangeres dezelfde naam draagt als mijn allereerste vriendinnetje.
Misschien daarmee toch ook een inmiddels beetje onverwachte liefde voor Carole.
Hoe kort & klein ook het liedje is, toch groter dan de latere coverversies van Grand Funk en dat andere, Australische opdondertje.
7,5

8.

Schreef Carole King niet ook voor Little Jimmy Osmond?

EvilDrSmith schreef:
prima. Zeker als de zangeres dezelfde naam draagt als mijn allereerste vriendinnetje.
Ik heb u er altijd al van verdacht, maar nu weet ik het zeker: dokter, u is een closet-romanticus!

BoyOnHeavenHill schreef:
(quote)
Ik heb u er altijd al van verdacht, maar nu weet ik het zeker: dokter, u is een closet-romanticus!
Ik moest de term even googlen, hoor.
Grinnik... ik weet niet of het een positieve, negatieve, of louter een neutrale observatie is,

Maar als ik de dertien punten langsga op dit lijstje met '13 Undeniable Signs You're A Closet Romantic', dan heb je toch een volstrekt verkeerde conclusie getrokken. Ik scoor maar drie uit 13.

Ik scoor wat hoger, maar ik kijk Roman holiday en Four weddings and a funeral dan ook regelmatig

8.3

Laatst gebruikt in eigen gemaakte hitster!

Little Eva: 7,5

Little Eva: ik zie mijn oudere nichtjes weer dansen in de huiskamer : 8,2

Tony Orlando - Halfway to Paradise scoort 6,18 en staat op plek 245.
Little Eva - The Loco-Motion doet het met 7,89 uitstekend en staat op plek 17.

Themaweek: succesvolle songwriters

#4 Carole King

306. Bobby Vee - Take Good Care of My Baby (1961)

Afkomstig van het album: Bobby Vee - Take Good Care of My Baby (1961)

Bobby krijgt wel eens het verwijt dat hij erg veel als Buddy Holly klinkt / probeert te klinken. Ja okay, maar dat is toch ook niet zo gek? Hij was de vervanger in The Crickets voor Buddy Holly nadat die helaas veel te vroeg om het leven was gekomen. Bobby moest de lege plek invullen, en ook al mocht hij best wel een klein beetje eigen sound hebben, hij moest vooral ‘de nieuwe Buddy Holly’ zijn.

Als solo artiest, los van zijn periode "als Buddy Holly 2", heeft Bobby het uitstekend gedaan in de hitlijsten. Maar liefst 38 hits in de Hot 100 heeft hij op zijn naam staan. Waaronder deze dikke nr 1-hit early 60s classic.

Aardig maar ook wel aalglad.

7

Gast
geplaatst: vandaag om 01:06 uur

geplaatst: vandaag om 01:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.